5.بازی خانوادگی چه تاثیری روی فرزندانمون داره-1 آذر 1399

  • 01/ آذر/ 1399

  • توسط تیم محتوا

  • 238 بازدید

ایجاد انگیزه درونی

این پنجمین پادکست ماست که می خواهیم درباره بازی خانوادگی با هم صحبت کنیم

اگه برای یه مدت نسبتا طولانی به رفتار فرزندت نگاه کنی می بینی انگار فقط یک کار توی دنیا داره. بازی، بازی و باز هم بازی. خسته نمی شه. انگار به دنیا آومده که بازی کنه. فقط بازی. راستش رو بخوای غیر ازین هم نمی تونه باشه. بازی کردن یکی از عوامل نشون دهنده سلامت بچه هاست. بچه ها کاری جز بازی ندارند. بازی شاهراه یادگیری و البته گذروندن زندگی به شکل لذت بخشه.

تو پادکستهای قبلی درباره اهمیت بازی در یادگیری حرف زدیم. حالا می خوایم درباره اهمیت بازی در داشتن لحظات خوب با خانواده بودن صحبت کنیم. بازی های خونوادگی به بچه ها فرصت می ده تا از اینکه کنار خونوادشون هستن بیشتر لذت ببرن. و ازون مهمتر به اعضای خونواده کمک می کنه تا پیوندهای عاطفی بیشتری با هم داشته باشند.

می دونم الان چی می خوای بهم بگی. می دونم می خوای بگی نفست از جای گرم در میاد و نمی دونی چه قدر سخته وقتی زیر بار مشکلات داری له می شی به بازی های خونوادگی فکر کنی. می دونم وقتی خسته و کوفته میای خونه و حتی نای نفس کشیدن نداری سخته به این حرفهای به ظاهر قشنگ گوش بدی. اما یه کم بهم فرصت بده شاید بتونیم کنار هم راهی پیدا کنیم که با وجود همه مشکلات و خستگی ها وقتی رو هم برای بازی های خانوادگی پیدا کنیم.

راستش رو بخواهی منم دور نیستم از حال و هوایی که می گی. منم می دونم خستگی گاهی اونقدر تو جونمون نفوذ می کنه که حوصله هیچی نداریم.

باور کنم همه مون این روزها و لحظه ها رو کشیدیم. باور کن همه مون می دونیم و چشیدیم تو دنیای اطراف با چه مشکلاتی مواجهیم. نمی خوام درباره چیزهایی که همه مون می دونیم حرف بزنم. می خوام برات از چیزایی بگم که ممکنه تو بحبوحه ی سختی ها یه کم فراموش بشه. ما زیر بار مشکلات گاهی اصل زندگی رو فراموش می کنیم. یادمون می ره قراره کار کنیمو که خوب زندگی کنیم. قراره پول دربیاریم که باش شادی و سلامت رو به به خونواده مون هدیه کنیم. بهتره گاهی وسط مشکلات یادمون بیاد شادی رو می شه با یه لبخند یا یه بازی چند دقیقه ای با اعضای خونواده ایجاد کرد. می دونم خسته ایم اما بودن با خانواده و ساختن لحظه های خوب و پربار اصل زندگی بود. یادته؟

پیشنهاد می کنم حتما یه زمانهایی رو به این کار اختصاص بدی. مطمینم خیلی زود نتایجش رو می بینی. ببین می شه ظرفها تا صبح نشسته بمونن، می شه یه کار اداری تا فردا عقب بیفته اما فرصتی رو که برای بودن با خانواده می تونی امشب و این لحظه داشته باشی، هیچ وقت تکرار نمی شه. مطمین باش. پیشنهاد می کنم چند شب امتحان کنی.

خودت پیشنهادی برای یه بازی خونوادگی داری؟ من چندتا پیشنهاد برات دارم. می تونی از خلاقیتت کمک بگیری و لذت بیشتری ببری.

می تونی از بادکنک برای بازی استفاده کنی. یه بادکنک بردار و باد کن. حالا خودت و هم تیمی ات باید فقط با کمک سرهاتون اون بادکنک رو تو مسیر تعیین شده ببری. اگه هم تیمی ات پسر یا دخترته که قدشون ازت کوتاهتره می تونی بنشینی و روی زانوهات راه بری.

می تونی چند تا کاغذ باطله رو گلوله کنی و مثل توپ توی یه سبد یا قابلمه پرتاب کنید. برنده اونیه که توپ های بیشتری رو توی سبد یا ظرف انداخته.

می تونی حتی کارهای خونه رو تبدیل به بازی خانوادگی کنی. مثلا هر کس مسیول جمع کودن یکی از فضاهای خونه بشه، برنده اونیه که فضای مربوط به خودش رو بهتر مرتب کرده باشه. می بیینی فقط کافیه بچه ها سر ذوق بیان اون وقت می تونی حسابی ازشون کمک بگیری.

امیدوارم فرصت های خوبی برای بازی پیدا کنی.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید


مکیدن انگشت

علل و درمان مکیدن انگشت شست در کودکان

  کودک شما ممکن است مکیدن انگشت شست خود را در رحم شروع کرده باشد. احتمالاً از شروع هفته 30 ام بارداری. طبیعی است که نوزادان و کودکان خردسال انگشتان …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
OCD

آنچه باید درمورد وسواس کودکان بدانیم

باید و نباید ها برای والدین کودکان مبتلا به OCD اگر والدین کودکی هستید که به اختلال وسواس فکری مبتلا است، به خوبی می دانید که درگیر شدن در یک …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
اهمیت آغوش گرفتن کودک

7 اهمیت شگفت انگیز در آغوش گرفتن کودک- اهمیت بغل کردن کودک

  اهمیت در آغوش کشیدن فرزندان را نمی توان دست کم گرفت. در آغوش گرفتن مزایای زیادی برای افراد فراهم می کند، اما به صورت ویژه در رشد کودک، بسیار …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
غذا ممنوع در دوران بارداری

11 نوع غذا و نوشیدنی ممنوع در دوران بارداری

  یکی از اولین چیزهایی که افراد هنگام بارداری یاد می گیرند، انواع غذا و نوشیدنی های ممنوع در دوران بارداری است  که نمی توانید بخورید. اگر طرفدار سوشی، قهوه …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
عزت نفس در کودکان

10 نکته در زمینه ایجاد عزت نفس در کودکان

  آیا میدانید که صرفاً تمجید از کودک شما در واقع می تواند بیش از سود، آسیب رسان باشد. در ادامه یک راهنمای جامع در مورد چگونگی ایجاد عزت نفس …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
علامت زایمان

نشانه وقوع و علامت زایمان چیست؟

  آیا زایمان کردن، اتفاقی است که در انتظارش بوده اید؟ البته میدانم این چند ماه برایتان گاهی با خوشحالی و یا استرس سپری شد. در ادامه 10 علامت نزدیک …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین ویدیوها
علت اصلی لجبازی بچه ها چیست؟ لجبازی بچه ها یعنی چی ؟ در این ویدیو به بررسی علت اصلی...
سوالات شایع خانم ها راجع به دوران پیش از بارداری – قسمت اول پیش از بارداری چه نکاتی مهم است؟ و چه سوالاتی شایع است؟...
چه زمان باید از تب کردن فرزندمان نگران شویم؟ خانم دکتر هانیه شهامت در مورد تب کردن در کودکان و اینکه...
×