8 نوشیدنی مناسب برای مادران شیرده

8 نوشیدنی مناسب برای مادران شیرده

برای باز تولید شیر در بدن مادر، هیدراته بودن یا تامین مایعات بدن، مهم است. از طرفی شیر دادن به نوزاد می تواند شما را به شدت تشنه کند. این بدان معنی است که شما باید بیشتر روز را به نوشیدن بپردازید. اگرچه آب خالص بهترین گزینه است، اما می تواند کمی ملال آور و زیادی یکنواخت باشد.

در اینجا به چند نوشیدنی خوش طعم برای حفظ شیر و خلق و خوی سیال شما اشاره می کنیم!

1.آب

آب بهترین نوشیدنی است. توصیه می شود هنگام شیردهی بیشتر از حد معمول آب بنوشید. به طور متوسط ​​توصیه می شود روزانه 8 فنجان آب بنوشید تا عملکردهای منظم بدن حفظ شود. بدن هنگام شیردهی، به آب بیشتری نیاز دارد، بنابراین متخصصین توصیه می کنند روزانه نزدیک به 13 فنجان یا 3.1 لیتر آب بنوشید.

2.آب طعم دار شده

ما می دانیم که آب از آنجا که واقعاً هیچگونه عطر و طعمی ندارد، می تواند خسته کننده باشد. پس سعی کنید آب خود را معطر و طعم دار کنید تا اسانس اضافی را که به دنبال آن هستید. به آن بدهید. آب طعم دار شده میل شما به نوشیدنی شیرین را بدون اضافه کردن قند اضافی به رژیم غذایی برآورده می کند. می توانید به سادگی یک پارچ را با حدود یک سوم میوه و دو سوم یخ کامل پر کنید، سپس در آن آب بریزید تا منافذ آن تا لب پارچ پر شود. خیار و خربزه، توت فرنگی و هندوانه، تمشک و لیمو … هر چیزی که بخواهید. برای سرعت بخشیدن به روند، پارچ را هم بزنید، در غیر این صورت یک شب آن را در یخچال بگذارید.

3.آب گاز دار

آیا کمی گاز موجود در نوشابه که بدون کافئین، شکر یا شیرین کننده های مصنوعی باشد می خواهید؟ آب گازدار یک نوشیدنی خارق العاده، گاز دار فاقد کافئین و بدون هیچگونه افزودنی است. آب گازدار را می توان با طعم ساده و یا حتی با طعم های فانتزی مانند زغال اخته، لیمو یا انار پیدا کرد. فروشگاه محلی خود را بررسی کنید تا ببینید که آنها چه طعم و مزه ای دارند، یا اصلا خودتان با استفاده از دستورالعمل های موجود یک پارچ آب گازدار طعم دار شده درست کنید.

بیشتر بدانید  چرا شیر مادر انتخاب مناسبی است و مواد موجود در آن چه تاثیراتی بر نوزاد دارد؟

4.چای های گیاهی

چای های گیاهی می توانند یک نوشیدنی آرامش بخش و خوشمزه باشند. لازم است توجه داشته باشید که کدام گیاهان در چای شما وجود دارند زیرا برخی از گیاهان به شکل دارو برای کاهش ذخیره شیر مادر استفاده می شوند (برای مثال نعنای بیابانی و بادرنجبویه). برخی گیاهان هم مانند کاوا کاوا و جینسنگ هم می توانند برای مادر و کودک مضر باشند.

5.شیر بادام

بسیاری از نوزادانی که به نظر پرهیاهو و ایراد گیر می آیند در واقع دارند نسبت به لبنیاتی که مادرشان خورده است واکنش نشان می دهند. به گفته kellymom.com، لبنیات اولین علت مشکلات نوزادانی است که از شیر مادر تغذیه می شوند. اگر می خواهید خوردن لبنیات را قطع کنید و یا اینکه مجبور به این کار هستید اما هنوز شیر می خواهید. شیر بادام یک نوشیدنی جایگزین عالی برایتان است.

شیر بادام در اکثر فروشگاه های مواد غذایی به راحتی قابل تهیه است و با طعم های شیرین، بدون شیرینی، وانیلی و عسلی تولید می شود. با طعم شیرین تر و ملایم تری که نسبت به شیر سویا دارد. برای بسیاری از مادران گزینه مطلوب تری به حساب می آید. زمانی که یک بار آن را بچشید، ممکن است آن را تا ته بنوشید زیرا واقعا مزه خوبی دارد. همچنین می توانید خودتان بادام و آب را رد مخلوط کننده بریزید و با دور تند مخلوط کنید. با این شیوه می توانید خود را از مصرف هرگونه افزودنی دور نگه دارید.

6.آب میوه

لازم نیست خودتان را در آب میوه ها غرق کنید. اما نوشیدن یک لیوان آب میوه در روز یک تغییر خوب برای رژیم غذایی تان خواهد بود. برای جلوگیری از شکر افزوده یا شیره غلات با فروکتوز زیاد، آب میوه های 100٪ خالص را انتخاب کنید. حتی بهتر است خودتان آب میوه سالم‌تان را درست کنید. La Leche League مرکبات را به عنوان یک حساسیت رایج برای نوزادان شیرخواره ذکر کرده است، بنابراین اگر شما در حال میل کردن آب پرتقال یا لیموناد هستید، پس از آن گوش به زنگ مشاهده واکنشهای الرژیک در کودکتان باشید.

بیشتر بدانید  چرا کودک شما بدخلقی می کند و چرا این تقصیر شما نیست

7.آب سبزیجات

نوشیدن مخلوط آب سبزیجات می تواند به شما کمک کند تا مقداری، هر چند کم، ویتامین اضافی در رژیم غذایی خود داشته باشید. قبل از نوشیدن بیش از حد آن در یک وعده، مقدار سدیم موجود در آب سبزیجات خود را بررسی کنید. اما از آن به عنوان بخشی خوش مزه در مصرف مایعات روزانه خود لذت ببرید. اگر خودتان دستگاه آبمیوه گیری دارید، پیشنهاد می کنیم که پالپ آب سبزیجات را به ترکیب کلوچه یا سوپ اضافه کنید تا فیبر موجود در آن را از دست ندهید.

8.ماءالشعیر

آیا شنیده اید که نوشیدنی ماالشعیر راهی عالی برای تقویت ذخیره شیر شما است؟ معلوم است که این داستان خرافه ای قدیمی است. در حالی که نوشیدن ماءالشعیر ممکن است برای نوزادان شیرخواره بی خطر باشد (طبق برخی مطالعات) صاحب نظران هنوز رأیشان منفی است و معتقدند که می تواند بر روی مادر اثر کم آبی داشته باشد. نوشیدن انواع الکلیِ آن در واقع می تواند میزان شیر شما را کاهش دهد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید


ذهن کودک را چگونه برای یادگیری آماده کنیم؟

ذهن کودک را چگونه برای یادگیری آماده کنیم؟

ذهن کودک همچون دفتری سفید است. شاید خیلی کلیشه‌ای به نظر برسد. اما بهترین تعبیری که می‌توان برای فرآیند یادگیری کودک نیز به کار برد این است که بگوییم ذهن …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
رشد مهارتهای کلامی کودک

چطور به رشد مهارتهای کلامی کودک کمک کنیم؟آکام

یادگیری زبان و رشد کلامی کودک یک فرآیند طبیعی است که در بعضی از بچه‌ها زودتر اتفاق می‌افتد و در بعضی از آنها دیرتر. اما هر چه که باشد یک …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
متخصص اطفال کودک

10 دلیل برای تماس گرفتن با متخصص اطفال -آکام

آیا کودک شما برای تماس دیرهنگام با متخصص اطفال به اندازه کافی بیمار است؟ ما برای کمک به شما در تعیین زمان تماس با پزشک متخصص اطفال برای یک نوزاد …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
کمک های اولیه

راهنمای کمک های اولیه برای کودکان-آکام

بعضی اوقات بچه ها صدمه می بینند. این صدمات به دلیل گسترش قلمرو آنها است! در ادامه نحوه کنترل همه چیز( راهنمای کمک های اولیه برای کودکان ) و اینکه …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
تب کودک

با اولین تب کودک چه کنیم؟-آکام

اولین تب کودک شما می تواند یک اتفاق ترسناک باشد. برای راهنمایی در مورد نحوه مراقبت از کودک بیمار خود به ادامه مطلب مراجعه کنید. تب در واقع نشانه ای …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
دور کاری

چگونه با وجود بچه ها در شرایط کرونا دور کاری کنیم؟- آکام

نمی توان آنچه را که در اطراف ما می گذرد نادیده گرفت. همانطور که ما با شرایط جدید COVID-19 (دوران کرونا) سازگار می شویم  مادران در همه جا خود را  …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین ویدیوها
علت اصلی لجبازی بچه ها چیست؟ لجبازی بچه ها یعنی چی ؟ در این ویدیو به بررسی علت اصلی...
سوالات شایع خانم ها راجع به دوران پیش از بارداری – قسمت اول پیش از بارداری چه نکاتی مهم است؟ و چه سوالاتی شایع است؟...
چه زمان باید از تب کردن فرزندمان نگران شویم؟ خانم دکتر هانیه شهامت در مورد تب کردن در کودکان و اینکه...
×