راهنمای کمک های اولیه برای کودکان-آکام

کمک های اولیه

بعضی اوقات بچه ها صدمه می بینند. این صدمات به دلیل گسترش قلمرو آنها است! در ادامه نحوه کنترل همه چیز( راهنمای کمک های اولیه برای کودکان ) و اینکه چگونه میتوانید به کودک خود کمک کنید در خصوص مواردی چون :کبودی و سوختگی گرفته تا خونریزی بینی و پیچ خوردگی مچ پا به صورت یک حرفه ای، و به کودک کمک می کند تا در این روند آرام بماند.

از لحظه ای که فرزند شما اولین قدم های خود را برمی دارد. حتماً دچار افتادگی می شود. در حالی که شما همیشه نمی توانید از آسیب دیدن جسم کودک خود جلوگیری کنید، اما می توانید آمادگی لازم را داشته باشید.

و وقتی نوبت به کاهش درد در لحظه می رسد؟ کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهتر شدن او انجام دهید. ما از پزشکان خواستیم تا بهترین روش ها را برای ترمیم زخم ها، تهیه کیت کمک های اولیه و آرام کردن بیماران کوچک را با ما به اشتراک بگذارند. تا در این مقاله به این نکات بپردازیم. بنابراین می توانید هرگونه ناراحتی را سریع برطرف کنید!

 

نکات کمک های اولیه که میتوانید از طریق آنها به کودک خود کمک کنید

نحوه مراقبت از جای برش، سوختگی، گزیدگی و سایر حوادث

 

  • هنگامی که سر کودک شما باد می کند

کیسه یخ یا بسته ای از سبزیجات منجمد را در یک حوله نازک بپیچید، و آن را در ناحیه درد نگه دارید تا تورم کاهش یابد. همچنین می توانید استامینوفن را برای درد پیشنهاد دهید. تا زمانی که کودک شما مانند خود معمول اش به نظر می رسد. فقط کافی است او را برای تغییر در علائم یا رفتار زیر نظر بگیرید. دکتر ایتن وینر، رئیس بخش اورژانس کودکان در Langone Health، نیویورک  می گوید: “استراحت بخشی از درمان ضربه به سر است. و بیشتر کودکان خردسال حتی پس از آسیب دیدگی جزئی در سر نیز به آن احتیاج دارند.”

به کودکی که از ناحیه سر آسیب دیده است ایبوپروفن ندهید. این دارو ممکن است خونریزی را افزایش دهد. که در صورت وجود خطر احتمالی (حتی اگر بسیار جزئی باشد) آسیب مغزی، می تواند خطرناک باشد.

اگر نگران رفتارهای فرزندتان هستید، از دیگران کمک بگیرید. او را نزد پزشک یا اورژانس ببرید تا معاینه شود. دکتر وینر می گوید: “شما فرزند خود را بهتر می شناسید.” “اگر نگران هستید همیشه او را بررسی کنید.” اگر کودک شما برای مدت طولانی بیهوش است با 115 تماس بگیرید. اگر او دچار حالت تهوع یا استفراغ مداوم، تاری دید، بی حسی یا گزگز در اندام شود. همین قانون اعمال می شود. دکتر مایکل کاریوس، پزشک اورژانس در بریجپورت، و رئیس اسبق بخش اورژانس می گوید: به محض مراجعه به بیمارستان، پزشك اطمینان حاصل می كند كه تورم یا خونریزی در مغز وجود ندارد. و فرزند شما را برای احتمال ضربه مغزی ارزیابی می كند.

  • برای خون دماغ چه باید کرد

از کودک خود بخواهید که سر خود را کمی به سمت جلو متمایل کند و سپس با استفاده از یک حوله یا یک دستمال، سوراخ بینی خود را محکم کند. استفاده از اسپری بینی کوچک Afrin Original در هر سوراخ بینی نیز می تواند به شما کمک کند. این وضعیت را به مدت 10 تا 15 دقیقه نگه دارید تا سعی کنید خونریزی را متوقف کنید. صبور باشید! دکتر کریستوفر هوگرف، دانشیار بالینی اورژانس در دانشگاه کالج پزشکی دانشگاه آیووا، پیشنهاد می کند: “شما باید این کار را بیشتر از آنچه فکر می کنید انجام دهید. پس از یک تایمر استفاده کنید” حدود یک ساعت یا پس از توقف خون دماغ و ایجاد لخته، می توانید وازلین را در قسمت داخلی سوراخ بینی بکشید تا مرطوب شود.

بیشتر بدانید  حمایت های مردان در دوران بارداری چه تاثیری بر همسرانشان دارد؟-آکام

اجازه ندهید فرزندتان به پشت خم شود. اگر این کار را انجام دهد. خون می تواند از گلو به معده او فرو رود. و باعث شود بالا بیاورد. او را از  نفس کشیدن از طریق بینی برای چند ساعت منصرف کنید. زیرا حتی یک ضربه کوتاه و ملایم می تواند خونریزی را دوباره تحریک کند. در سوراخ بینی او نیز دستمال یا پارچه پر نکنید!

اگر خونریزی در عرض 30 دقیقه متوقف نشد یا بینی کودک از جای خود خارج شد و شک داشتید که شکسته است. از بخش اورژانس بیمارستان کمک بگیرید.

  • چگونه می توان از جای سوختگی مراقبت کرد

به گفته دکتر ست پودولسکی، ارشد پزشکی در Banner Health، آریزونا 10 تا 15 دقیقه ناحیه را زیر یک آب نگه دارید تا پوست خنک شود. (برای 24 تا 48 ساعت آینده، می توانید این روند را به اندازه لازم تکرار کنید. یا یک تکه یخ را که در یک حوله پیچیده شده جایگزین کنید.) سپس از یک پماد آنتی بیوتیک مانند باسی تراسین برای تسکین سوختگی و کمک به بازسازی سلول های پوست استفاده کنید، دکتر کاریوس می گویند اگر فکر می کنید کودک شما هنوز درد دارد. می توانید به او استامینوفن یا ایبوپروفن نیز بدهید. اما اگر تاول ایجاد شده باشد، بگذارید باقی بماند. آن حباب مانعی است که به جلوگیری از عفونت کمک می کند. هنگامی که تاول به خودی خود ظاهر شد، از یک پماد آنتی بیوتیک و یک باند تمیز استفاده کنید.

از ویتامین E یا کره استفاده نکنید. هر دو این موارد می توانند تحریک کننده باشند. هرگز یخ را مستقیماً روی محل سوختگی قرار ندهید، انجام این کار می تواند باعث آسیب بافتی شود.

اگر پوست کودک شما بسیار سرخ ، لکه دار ، مرطوب یا موم دار به نظر می رسد یا اگر نمی تواند آن را حرکت دهد. به دنبال کمک متخصص باشید. ممکن است کودک شما دچار سوختگی شدیدی شده باشد که نیاز به مراجعه سریع پزشکی دارد. در صورت داشتن هر نوع سوختگی شیمیایی ( اگر مثلاً بر روی پوست ماده سفید کننده -وایتکس ریخته باشد ) باید مستقیماً به بخش اورژانس یا مطب پزشک مراجعه کنید. اگر سوختگی به اندازه کف دست وی یا بزرگتر باشد. اگر روی صورت، گوشها ، دستها ، اندام تناسلی یا پاهای او باشد. یا اگر به دور مچ وی یا دور اندام دیگری کشیده شود، مراجعه به پزشک حیاتی است.

  • چگونه می توان بریدگی را درمان کرد( راهنمای کمک های اولیه برای کودکان ) 

زخم را با آب و صابون بشویید، روی پماد آنتی بیوتیک بمالید و باند بزنید. دکتر هوگرف می گوید، اگر خون را از طریق باند مشاهده کردید، به مدت 15 دقیقه فشار مستقیم وارد کنید و ناحیه آسیب دیده را تا بالای قلب بلند کنید تا خونریزی متوقف شود .

بریدگی را با الکل، پراکسید هیدروژن یا بتادین (ضد عفونی کننده) تمیز نکنید. الکل می سوزاند (که باعث ایجاد نارضایتی در کودک می شود)، و پراکسید هیدروژن و بتادین می توانند به پوست آسیب برسانند و از بهبود آن جلوگیری می کنند.

بیشتر بدانید  چرا باید نوزادان و کودکان را ماساژ بدهیم؟

اگر زخم بزرگ است، شکاف دارد و یا خون شایع است. حتما از دکتر کمک بگیرید. ممکن است کودک شما به بخیه نیاز داشته باشد. بنابراین به مطب پزشک مراجعه کنید (به شرطی که کودک شما فوراً دیده شود). اگر بافت های عمیق، رباط ها یا استخوان را مشاهده کردید، به بخش اورژانس بروید. اگر نمی توانید خونریزی را در مدت 15 دقیقه متوقف کنید یا اگر فکر می کنید ممکن است جسمی خارجی در آن مانده باشد، خیلی منتظر نباشید. دکتر وینر می گوید : “اگر برش برای بیش از 24 ساعت باز باشد، ما آن را نمی چسبانیم یا بخیه نمی زنیم، زیرا در این صورت خطر عفونت بیشتر است.” در عوض، بیشتر پزشکان زخم را تمیز کرده و باند می بندند. این یک راه امن برای بهبود است. اگرچه می تواند باعث ایجاد زخم کمی بزرگتر شود.

  • چگونه مچ پای پیچ خورده را درمان کنیم( راهنمای کمک های اولیه برای کودکان ) 

دکتر كاریوس می گوید، از كودك خود بخواهید كه بنشیند و مچ پای آسیب دیده خود را تا بالاتر از سطح قلب بالا بیاورد . در 48 ساعت آینده، هر ساعت به مدت 15 دقیقه استفاده از یخ را در منطقه ادامه دهید. ایبوپروفن همچنین می تواند به کاهش درد و تورم کمک کند.

از پد گرمایشی استفاده نکنید و اجازه ندهید تا 48 ساعت اول پای خود را در یک وان گرم خیس کند. گرما می تواند تورم و درد را افزایش دهد. و این چیزی نیست که شما می خواهید!

اگر کودک شما قادر به تحمل وزن روی مچ پای آسیب دیده نیست یا به نظر می رسد مچ وی تغییر شکل یافته است. از متخصصین کمک بگیرید. به بیمارستان یا یک مرکز مراقبت های فوری مراجعه کنید. اینها نشانه هایی از شکستگی یا دررفتگی است. نه فقط رگ به رگ شدن (در زمان کشش شدید رباط ها).

دکتر مارك مراكو ، استاد باليني اورژانس در مركز پزشكي رونالد ريگان UCLA ، مي گويد اگر كودك شما بتواند با اصوات ساده به شما پاسخ دهد، راه تنفسی او مشخص است. اگر او نمی تواند پاسخ دهد. که با اورژانس تماس بگیرید تلفن را روی بلندگو قرار دهید. سپس مانور هایملیش را انجام دهید: دستان خود را به دور کمر کودک خود بپیچید. یک مشت درست کنید، و انگشت شست مشت خود را در بالای شکم او قرار دهید (درست زیر قفس دنده او). اکنون مشت خود را با دست دیگر بگیرید و رانش های سریع و رو به بالا را انجام دهید تا جایی که شی خارج شود. (اگر فرزند شما نوزاد یا کودک نوپایی است او را بردارید. به عقب برگردانید و سپس با استفاده از پاشنه دست خود ضربات محکم را در بین تیغه های شانه وی وارد کنید).

پرخاشگرانه رفتار نکنید. دکتر کاریوس می گوید: “اگر کودک شما سرفه دارد اما می تواند صحبت کند، بگذارید به سرفه کردن ادامه دهد.” در برابر میل برای قرار دادن انگشتان خود در دهان یا پایین گلوی وی مقاومت کنید.

اگر تنفس او عجیب به نظر می رسد یا نمی تواند به طور عادی صحبت کند، از متخصصین کمک بگیرید. اگر کودک شما بی پاسخ است باید او را به بیمارستان برسانید. برای این کار همیشه با 115 تماس بگیرید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید


اهمیت آغوش گرفتن کودک

7 اهمیت شگفت انگیز در آغوش گرفتن کودک- اهمیت بغل کردن کودک

  اهمیت در آغوش کشیدن فرزندان را نمی توان دست کم گرفت. در آغوش گرفتن مزایای زیادی برای افراد فراهم می کند، اما به صورت ویژه در رشد کودک، بسیار …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
ذهن کودک را چگونه برای یادگیری آماده کنیم؟

ذهن کودک را چگونه برای یادگیری آماده کنیم؟

ذهن کودک همچون دفتری سفید است. شاید خیلی کلیشه‌ای به نظر برسد. اما بهترین تعبیری که می‌توان برای فرآیند یادگیری کودک نیز به کار برد این است که بگوییم ذهن …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
رشد مهارتهای کلامی کودک

چطور به رشد مهارتهای کلامی کودک کمک کنیم؟آکام

یادگیری زبان و رشد کلامی کودک یک فرآیند طبیعی است که در بعضی از بچه‌ها زودتر اتفاق می‌افتد و در بعضی از آنها دیرتر. اما هر چه که باشد یک …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
متخصص اطفال کودک

10 دلیل برای تماس گرفتن با متخصص اطفال -آکام

آیا کودک شما برای تماس دیرهنگام با متخصص اطفال به اندازه کافی بیمار است؟ ما برای کمک به شما در تعیین زمان تماس با پزشک متخصص اطفال برای یک نوزاد …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
تب کودک

با اولین تب کودک چه کنیم؟-آکام

اولین تب کودک شما می تواند یک اتفاق ترسناک باشد. برای راهنمایی در مورد نحوه مراقبت از کودک بیمار خود به ادامه مطلب مراجعه کنید. تب در واقع نشانه ای …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
دور کاری

چگونه با وجود بچه ها در شرایط کرونا دور کاری کنیم؟- آکام

نمی توان آنچه را که در اطراف ما می گذرد نادیده گرفت. همانطور که ما با شرایط جدید COVID-19 (دوران کرونا) سازگار می شویم  مادران در همه جا خود را  …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین ویدیوها
علت اصلی لجبازی بچه ها چیست؟ لجبازی بچه ها یعنی چی ؟ در این ویدیو به بررسی علت اصلی...
سوالات شایع خانم ها راجع به دوران پیش از بارداری – قسمت اول پیش از بارداری چه نکاتی مهم است؟ و چه سوالاتی شایع است؟...
چه زمان باید از تب کردن فرزندمان نگران شویم؟ خانم دکتر هانیه شهامت در مورد تب کردن در کودکان و اینکه...
×