چرا شیر مادر انتخاب مناسبی است و مواد موجود در آن چه تاثیراتی بر نوزاد دارد؟

چرا شیر مادر انتخاب مناسبی است و مواد موجود در آن چه تاثیراتی بر نوزاد دارد؟

آیا می دانید چرا شیر مادر انقدر خاص است و مواد موجود شیر مادر چیست؟

شیر مادر تمام مواد غذایی را که نوزاد در سال اول زندگی خود نیاز دارد را فراهم می کند. همانطور که باید بدانید چرا شیردهی لازم است، باید راجع به شیر مادر هم اطلاعاتی داشته باشید.

  • شیر مادر به نوزاد کمک می کند تا در واکسیناسیون رفتار بهتری داشته باشد. نوزادانی که توسط شیر سینه تغذیه می شوند. آنتی بادی های لازم بدنشان را راحت تر تولید می کنند. و به همین دلیل، احتمال بازخورد بد، بعد از واکسیناسیون کاهش می یابد.
  • شیر مادر کمک می کند روده نوزاد نابالغ رشد کند و با بالا بردن تحمل آن در برابر شیر، سازگاری اش را بیشتر می کند. نوزاد نابالغی که از شیر مادر تغذیه می شود به اندازه مناسب شیری را که مورد نیاز بدنش است را دریافت می کند. این شیر با شیری که یک نوزاد کامل دریافت می کند متفاوت است. و سطح آنتی بادی های بیشتری دارد و هورمون های بدن را افزایش می دهد.
  • شیر مادر با تغییرات نیاز های فرزند شما به سرعت سازگار می شود. شیری که نوزادتان به عنوان یک فرزند تازه متولد شده دریافت می کند. بسیار متفاوت تر از شیری است که او در سن 6 ماهگی دریافت می کند.
  • اساس کار شیر مادر بر عرضه و تقاضا می باشد. اگر نوزاد شما به شیر بیشتری نیاز داشته باشد یا اینکه به چیز خاصی در شیر احتیاج داشته باشد، بدنتان آن را برای نوزاد شما درست می کند.

دیگر نکات مهم

  • شیر مادر نیاز های مقدماتی معده و روده را برای جلوگیری از تشکیل میکروب و باکتری های مضر بر طرف می سازد. این میکروب ها می توانند باعث ایجاد دلپیچه شود و شیر مادر احتمال وقوع این اتفاق را کاهش می دهد.
  • شیر مادر کمک می کند بدن شما در برابر مریضی و ابتلا به بیماری مقاوم شود حتی اگر مریض باشید. آنتی بادی و اینترفرون هایی که در شیر وجود دارد. به بدن نوزاد کمک می کند تا در برابر بیماری و ابتلا مقاوم شود و احتمال بیماری را کاهش می دهد. شیر مادر ایده آل ترین روش برای آرام شدن فرزند شما است. هزینه ای ندارد و برای جلوگیری از بیماری یا ابتلا بسیار مناسب می باشد.
  • مواد موجود در شیر مادر کمک می کند رشد بینایی، مغز و اعصاب نوزادتان گسترش یابد. از طریق هیچ فرمول دیگری این امر میسر نمی شود.
  • شیر دادن به فرزند برای خود مادران هم مفید است. مادرانی که به فرزندشان شیر سینه می دهند احتمالا با سرعت بیشتری وزن کم می کنند. علاوه بر آن، این طور به نظر می رسد که شیر دادن کمک می کند زنان در برابر پوکی استخوان مشکلات تخمدان و سرطان سینه مقاوم شوند.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
بیشتر بدانید  10 دلیل برای تماس گرفتن با متخصص اطفال -آکام

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید


ذهن کودک را چگونه برای یادگیری آماده کنیم؟

ذهن کودک را چگونه برای یادگیری آماده کنیم؟

ذهن کودک همچون دفتری سفید است. شاید خیلی کلیشه‌ای به نظر برسد. اما بهترین تعبیری که می‌توان برای فرآیند یادگیری کودک نیز به کار برد این است که بگوییم ذهن …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
رشد مهارتهای کلامی کودک

چطور به رشد مهارتهای کلامی کودک کمک کنیم؟آکام

یادگیری زبان و رشد کلامی کودک یک فرآیند طبیعی است که در بعضی از بچه‌ها زودتر اتفاق می‌افتد و در بعضی از آنها دیرتر. اما هر چه که باشد یک …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
متخصص اطفال کودک

10 دلیل برای تماس گرفتن با متخصص اطفال -آکام

آیا کودک شما برای تماس دیرهنگام با متخصص اطفال به اندازه کافی بیمار است؟ ما برای کمک به شما در تعیین زمان تماس با پزشک متخصص اطفال برای یک نوزاد …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
کمک های اولیه

راهنمای کمک های اولیه برای کودکان-آکام

بعضی اوقات بچه ها صدمه می بینند. این صدمات به دلیل گسترش قلمرو آنها است! در ادامه نحوه کنترل همه چیز( راهنمای کمک های اولیه برای کودکان ) و اینکه …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
تب کودک

با اولین تب کودک چه کنیم؟-آکام

اولین تب کودک شما می تواند یک اتفاق ترسناک باشد. برای راهنمایی در مورد نحوه مراقبت از کودک بیمار خود به ادامه مطلب مراجعه کنید. تب در واقع نشانه ای …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
دور کاری

چگونه با وجود بچه ها در شرایط کرونا دور کاری کنیم؟- آکام

نمی توان آنچه را که در اطراف ما می گذرد نادیده گرفت. همانطور که ما با شرایط جدید COVID-19 (دوران کرونا) سازگار می شویم  مادران در همه جا خود را  …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین ویدیوها
علت اصلی لجبازی بچه ها چیست؟ لجبازی بچه ها یعنی چی ؟ در این ویدیو به بررسی علت اصلی...
سوالات شایع خانم ها راجع به دوران پیش از بارداری – قسمت اول پیش از بارداری چه نکاتی مهم است؟ و چه سوالاتی شایع است؟...
چه زمان باید از تب کردن فرزندمان نگران شویم؟ خانم دکتر هانیه شهامت در مورد تب کردن در کودکان و اینکه...
×