چگونه میتوان روابط خواهر و برادری شایسته را تقویت کنیم

خواهر و برادری مهربان

آیا فرزندان شما رابطه خواهر و برادری خوبی دارند؟ یا اینکه آنها احتمالاً بیشتر از لذت بردن از همراهی یکدیگر، باهم دعوا می کنند؟

والدین می توانند نقش اساسی در کمک به پرورش رابطه خوب خواهر و برادری، و کاهش رقابت و درگیری خواهر و برادر داشته باشند. والدین می توانند با تشویق فعالیت هایی که باعث کار تیمی می شود به تقویت روابط بین ها آنها کمک کنند.

همچنین بچه ها را برای تفریح ​​در کنار یکدیگر و ابزارهایی برای حل اختلافات، به شیوه ای سازنده و محترمانه به آنها معرفی کنند تا رابطه خوبی با یکدیگر برقرار کنند. تا در ادامه زندگی همراه آنها باشد.

تحقیقات نشان داده است که روابط خواهر و برادری اغلب نقش عمده ای در چگونگی تعامل ما در روابط با دوستان، و شریک عشقی و دیگران در ادامه زندگی نقش دارد.

 

نکاتی برای تشویق پیوندهای خوب میان خواهر و برادر

 

مهم نیست که بچه های شما چقدر با یکدیگر متفاوت اند. پیوندهای خواهر و برادری مهم هستند. به عنوان والدین، ​​چندین کار وجود دارد که می توانید برای تقویت روابط بین فرزندان خود انجام دهید، که امیدوارم مادام العمر باشد.

 

  • کودکان خود را مقایسه نکنید

اولین و مهمترین نکته: سعی کنید جملاتی مانند “چرا نمی توانید مانند برادرتان گوش کنید؟” را نگویید. مقایسه فرزندان خود با یکدیگر، راهی مطمئن برای برافروختن آتش رقابت خواهر و برادری و ایجاد کینه است.

 

  • آنچه در پشت درگیری های خواهر و برادر است، کشف کنید

آیا وقتی یکی از بچه ها سعی در جلب توجه دیگران دارد ، آنها تمایل دارند با هم درگیر شوند؟ آیا آنها برای زمان و توجه شما رقابت می کنند؟ آیا هنگام خستگی یا بی حوصلگی بیشتر می جنگند؟

هنگامی که الگویی مشاهده کردید که ممکن است این رفتار را توضیح دهد. سعی کنید به این موارد بپردازید تا درگیری های خواهر و برادری را به حداقل برسانید. به عنوان مثال، می توانید یک به یک با هر کودک وقت بگذرانید یا سعی کنید به کودک خود کمک کنید تا روش های بهتر و غیر متضادی را برای جلب توجه خواهر و برادر خود پیدا کند.

 

  • به خواهر و برادرها بیاموزید تا از تفاوتهای یکدیگر قدردانی کنند

آیا فرزندی دارید که دوست داشته باشد آرام بنشیند و بخواند. در حالی که فرزند دیگرتان چیزی بهتر از بازی های پر سر و صدا و فعالیت های مداوم نداشته باشد؟ هنگامی که کودکان علایق و خلقیات بسیار متفاوتی دارند، طبیعتاً درگیری می تواند رخ دهد.

بیشتر بدانید  ۵ روش برای پرورش کودکان قاطع

نکته مهم این است که به بچه ها بیاموزیم چگونه به این تفاوت ها احترام بگذارند. و چگونه باید به آنچه واقعاً مهم است توجه داشته باشند: دوست داشتن یکدیگر.

اگر یک کودک بخواهد یک فعالیت خانوادگی را انتخاب کند که شامل بسیاری از اقدامات باشد، در حالی که کودک دیگر می خواهد کاری آرام و کم دردسر انجام دهد ، شما می توانید سیستمی را تنظیم کنید که آنها بتوانند با هم کار کنند تا به نوبه خود برنامه ریزی کنند. یا سایر علایق مشترک را پیدا کنند که می تواند برای هر دو خواهر و برادر سرگرم کننده باشد.

 

  • از آنها بخواهید برای انجام کارهای خانه، تیم شوند

یکی از راه های ایجاد حس کار تیمی و همکاری بین کارمندان توسط شرکت ها، مشارکت دادن کارمندان در تمرینات و فعالیت هایی است که همکاری مشترک را تشویق می کند. والدین می توانند کار مشابهی را با فرزندان خود انجام دهند. با برنامه بچه هایی که در یک پروژه با هم کار می کنند یا بچه هایی که کارهای خانه را با یکدیگر انجام می دهند.

با یک پروژه مانند رنگ کردن اتاق اضافی یا تمیز کردن گاراژ شروع کنید. از بچه ها بخواهید برای انجام آن با هم کار کنند. همچنین می توانید بچه ها را برای کارهای مناسب سن و توانایی هایشان ترغیب کنید. مانند جارو زدن یا كمك به تهیه شام، و از آنها بخواهید در خانه با بزرگترها مسابقه دهند تا ببینند چه كسی کارهایش را سریعتر انجام می دهد.

ساختن یک تیم شامل بچه ها و تیم دیگر شامل بزرگ ترها، می تواند آنها را ترغیب کند تا برای رسیدن به یک هدف مشترک که شکست پدر و مادرشان است، با یکدیگر همکاری کنند.

 

  • مهارت گوش دادن آنها را بسازید

توانایی واقعا گوش دادن به سخنان یک شخص، مهارت مهمی برای رشد کودکان است و به آنها کمک می کند تا با دیگران همدلی کنند، و از دیدگاه دیگران چیزها را ببینند. توجه داشته باشید که خواهر و برادر به هم گوش فرا دهند، و واقعاً تلاش کنند تا نظرات و افکار یکدیگر را درک کنند.

 

  • اهمیت احترام را بیاموزید

گوش دادن یکی از راه های احترام گذاشتن به یکدیگر است و احترام برای ایجاد روابط خوب، بین دوستان، شرکا یا خواهر و برادر، ضروری است. به بچه ها یادآوری كنید كه باید با دیگران ، همان گونه كه می خواهند با خودشان رفتار شود. یعنی با مهربانی و نگرانی نسبت به احساساتشان رفتار كنند.

بیشتر بدانید  دندان قروچه در کودکان

احترام می تواند شامل گفتگو با یکدیگر با استفاده از لحن خوب باشد. حتی در مواقعی که مخالف نظرات دیگران هستند. اهمیت دادن به نظرات خواهر و برادران، و درک اهمیت فضا و وسایل شخصی دیگران (مثلاً بدون اجازه به اتاق خواهر و برادر نروید یا وسایل آنها را لمس نکنید)، از دیگر اشکال احترام گذاشتن هستند.

به آنها نشان دهید چگونه با احترام مخالفت شان را بروز دهند

افرادی که یکدیگر را دوست دارند گاهی اوقات اختلاف نظر دارند. این یک واقعیت از زندگی است. اما این که چگونه اختلاف نظرها را کنترل می کنیم، مهم است. به فرزندان خود بیاموزید که ممکن است همیشه هم نظر نباشند. اما نباید با یکدیگر دشمنی کنند. اجازه دهند این استدلال ها بر فعل و انفعالات مثبت آنها تأثیر بگذارد و بیشتر از همه، درگیری فیزیکی داشته باشند.

 

  • بر پیوند خانوادگی تأکید کنید

برای فرزندان خود توضیح دهید، و به آنها بطور دوره­ای یادآوری کنید که خانواده و به ویژه خواهر و برادر می توانند، نوعی عشق و حمایت آتشین باشند که به راحتی قابل یافتن نیست.

به فرزندان خود یادآوری کنید که گرچه ممکن است آنها اکنون معاشرت دوستان خود را به معاشرت با خواهر یا برادر شان ترجیح دهند، اما با بزرگ شدن این روابط از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند.

گرچه آنها ممکن است هنوز اهمیت روابط خواهر و برادر را کاملاً درک نکنند، اما این پیامی است که ارزش تکرار دارد. در نهایت بچه ها با بزرگتر شدن، متوجه آن می شوند.

 

  • برای تفریح وقت بگذارید

خانواده هایی که با هم سرگرم می شوند کمتر درگیری خواهند داشت. سعی کنید بازی ها و فعالیت هایی را انتخاب کنید که کل خانواده بتوانند از آن لذت ببرند. مانند دوچرخه سواری یا تماشای یک فیلم مناسب بچه ها.

نکته:

اگر به نظر نمی رسد که بچه های شما با هم پیوند داشته باشند، معمولاً مشکلی مهمی نیست. اما، اگر به نظر می رسد واقعاً در تضاد یکدیگر هستند و مشکلاتی را برای خانواده شما ایجاد می کنند. با پزشک متخصص اطفال صحبت کنید. یک پزشک ممکن است بتواند ایده هایی در مورد چگونگی ایجاد پیوندی نزدیک تر به آنها ارائه دهد.

 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

برچسب‌ها:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید


مکیدن انگشت

علل و درمان مکیدن انگشت شست در کودکان

  کودک شما ممکن است مکیدن انگشت شست خود را در رحم شروع کرده باشد. احتمالاً از شروع هفته 30 ام بارداری. طبیعی است که نوزادان و کودکان خردسال انگشتان …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
OCD

آنچه باید درمورد وسواس کودکان بدانیم

باید و نباید ها برای والدین کودکان مبتلا به OCD اگر والدین کودکی هستید که به اختلال وسواس فکری مبتلا است، به خوبی می دانید که درگیر شدن در یک …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
اهمیت آغوش گرفتن کودک

7 اهمیت شگفت انگیز در آغوش گرفتن کودک- اهمیت بغل کردن کودک

  اهمیت در آغوش کشیدن فرزندان را نمی توان دست کم گرفت. در آغوش گرفتن مزایای زیادی برای افراد فراهم می کند، اما به صورت ویژه در رشد کودک، بسیار …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
اشتراک گذاری

با کودکی که اسباب بازی هایش را به دیگران نمی دهد چه کنیم؟ آموزش اشتراک گذاری به کودک

  یکی از مشکلات رایج پدر و مادرها این است که کودکشان حاضر نیست اسباب بازی‌ها یا وسایل شخصی‌اش را با دیگران به اشتراک بگذارد و مفهوم اشتراک گذاری را …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
تربیت کودک

5 اشتباه رایج در تربیت کودک

هیچ پدر یا مادری در تربیت کودک بی‌اشتباه نیست اما گاهی اشتباه‌هایی مرتکب می‌شویم که می‌توانند کنترل اوضاع را از دستمان خارج و تربیت کودک را با چالش‌های جدی رو …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
بی احترامی

با کودکی که بی احترامی میکند چه کنیم؟

  گاهی ممکن است با همه تلاشی که برای تربیت یک کودک با ادب کرده‌اید، باز شاهد رفتارهای نامناسب و بی احترامی او به خود و دیگران باشید. قطعا تحمل …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین ویدیوها
علت اصلی لجبازی بچه ها چیست؟ لجبازی بچه ها یعنی چی ؟ در این ویدیو به بررسی علت اصلی...
سوالات شایع خانم ها راجع به دوران پیش از بارداری – قسمت اول پیش از بارداری چه نکاتی مهم است؟ و چه سوالاتی شایع است؟...
چه زمان باید از تب کردن فرزندمان نگران شویم؟ خانم دکتر هانیه شهامت در مورد تب کردن در کودکان و اینکه...
×