مراقبتهای جسمانی

بهترین تمرینات ورزشی پیش از بارداری برای چربی سوزی و کاهش وزن

بهترین تمرینات ورزشی پیش از بارداری برای چربی سوزی و کاهش وزن

اضافه وزن و یا چاقی یکی از مهمترین دغدغه های آدم ها می باشد. زیرا همه دوست دارند که هیکلی از نظر ظاهری لاغر، زیبا و قابل تحسین داشته باشند که مورد تایید و تشویق دیگران قرار بگیرند و از طرفی هم بیشتر مان می خواهیم که هروقت که میلمان کشید خوراکی یا غذای مورد علاقه خودمان را مصرف کنیم و از انواع نوشیدنی ها و مواد غذایی خوشمزه و البته پر کالری استفاده کنیم! طبق تحقیقات انجام شده بیش از نیمی از مردم غرب از وضعیت فیتنسی بدن خود رضایت ندارند و در عین حال برای بهتر شدن وضعیت بدنشان حاظر به انجام فعالیت ورزشی یا رژیم غذایی مناسب نیستد.

خانم های باردار نیز جزو همین افراد جامعه می باشند اما با این تفاوت که سلامت وضعیت بدنی و فیزیکی برای خانم های باردار بسیار مهم تر می باشد. زیرا باید بتوانند به مدت 9 ماه بارداری فرزند خود را به خوبی وسلامت کامل هم برای مادر و هم جنین حمل کند و رشد دهد.

به همین منظور ما در این مقاله به معرفی و ارائه چند تمرین یا ورزش مناسب برای کاهش چربی و اضافه وزن خانم ها پیش از بارداری می پردازیم که یک مادر بتواند به وزن ایده ال و آمادگی جسمانی کافی برای شروع و تجربه یک بارداری موفق برسد.

بیشتر ورزش هایی که برای کاهش وزن ارائه می شود می تواند برای خانم هایی که قصد بارداری دارند مناسب باشد. اما برخی ازین تمرینات نیز باید بصورت اصلاح شده وسالم اجرا شود ویا برخی تمرینات حذف شود. چونکه سلامت جسمانی مادر بر کاهش وزن به هر روشی ارجعیت دارد.

تمریناتی که ما معرفی می کنیم نیاز به وسیه و یا محیط خاصی ندارد و بیشتر خانم ها در محیط منزل می توانند انجام دهند.(تمرینات مناسب ورزشی پیش از بارداری)

بیشتر بدانید  چرا نباید والدین فوق العاده ای باشیم؟

تمرینات هوازی:

 در گذشته اعتقاد بر این بود که تمرینات هوازی ثابت که بصورت بلند مدت انجام می شوند بهترین نتیجه را برای کاهش چربی و لاغری دارد. و همین امر باعث میشد که افراد بمدت یک ساعت و یا بیشتر تمری هایی مثل دویدن، پیاده روی، دوچرخه سواری و…. را انجام دهند و در آخر به نتیجه مطلوب نرسند و حتی در بعضی موارد دچار آسیب دیدگی نیز بشوند.

اما مطالعات جدید نشان می دهد که تمرین های هوازی بلند مدت تاثیر زیادی بر کاهش وزن ندارد. و تمرین هایی که بصورت فانکشنال و با ضربان بیشتر قلب و در مدت کمتری انجام می شود موثرتر خواهد بود. پیشنهاد ما برای استفاده از فعالیت های هوازی به این گونه می باشد که یا برای گرم کردن بمدت چند دقیقه اول تمرین استفاده شوند و یا در مدت زمان های کوتاه تر و با شدت بیشتری در بین تمرینات دیگر مورد استفاده قرار گیرند.

تمرینات فانکشنال:

تمرین های فانکشنال مجموعه حرکات کاربردی و شبیه سازی شده ای هستند که فرد در طول روز و انجام کارهای روزانه از آنها استفاده می کند که بصورت تمرین درآمده اند. مزیت این تمرین ها کاربردی بودن آنها و افزایش مناسب ضربان قلب در حین تمرین می باشد و همچنین بهترین گزینه برای یک خانم باردار برای تمرین ورزشی می باشد زیرا تمرینات فانکشنال از آسیب دیدگی مادر در زمان بارداری که بخاطر وضع حمل مجبور به تحمل محدودیت های جسمانی زیادی است جلوگیری می کند.

تمرین های زیر نمونه هایی از حرکات فانشکنال می باشند.(تمرینات مناسب ورزشی پیش از بارداری)

  • برپی (burpee)
بیشتر بدانید  چطور موضوع طلاق را با کودکان در میان بگذاریم؟

تمرینات ورزشی پیش از بارداری

  • دراز و نشست (crunch)

تمرینات ورزشی پیش از بارداری2

  • سوینگ(swing)

تمرینات ورزشی پیش از بارداری3

 

  • ایر اسکوات (air squat)

تمرینات ورزشی پیش از بارداری 4

  • راه رفتن روی دست به جلو و عقب(hands walk)

تمرینات ورزشی پیش از بارداری 5

 

  • سلام ژاپنی(japanese hi)

تمرینات ورزشی پیش از بارداری 6

  • طناب زدن(roping)

بهترین تمرینات ورزشی پیش از بارداری برای چربی سوزی و کاهش وزن

  • استپ زدن(stepruning)

تمرینات ورزشی پیش از بارداری 7

  • شنای سوئدی(pushup)

بهترین تمرینات ورزشی پیش از بارداری برای چربی سوزی و کاهش وزن

  • بارفیکس(pullup)  و...

تمرینات ورزشی پیش از بارداری 8

 

این حرکات نمونه ای از تمرین های اصلی می باشند که هرکدام به چند روش سخت وآسان بنا به شرایط ورزشکار می تواند توسط مربی متخصص طراحی و اجرا شود.

بهترین مدل تمرین ورزشی برای کاهش وزن پیش از بارداری 

موثر ترین روش استفاده ترکیبی و درست از تمرینات معرفی شده بالا می باشد. اما چند نکته بسیار مهم باید رعایت شود که تمرین شما تاثیرگذار باشد. و این هنر و علم یک مربی باسواد وآگاه به ویژگی های فردی است.

نکاتی مثل تعدادتکرار، زمان، شدت، استراحت و روش اجرای صحیح تمرین و همچنین انتخاب و ترکیب حرکات مناسب برای هر فرد مهم ترین عامل کاهش وزن و کاهش چربی بدن در حین انجام تمرینات ورزشی میباشد.

ما در اینجا یک نمونه ساده و کلی از یک جلسه تمرینی چربی سوز را ارئه می دهیم. و امیدواریم که بتوانید بهره کافی را از همراهی با ما و انجام حرکات ببرید.

گرم کردن با درجا زدن و پروانه…………………………………….5دقیقه

برپی………………………………………………………………………..4*10

ایراسکوات………………………………………………………………..5*15

طناب زدن………………………………………………………………..4دقیقه

شناروی زانو……………………………………………………………….4*8

استپ زدن………………………………………………………………5 دقیقه

جلوعقب رفتن روی دست……………………………………………4*10

درازو نشست……………………………………………………………3*10

درجا زدن یا تردمیل……………………………………………………5دقیقه

استراحت بین ست ها 15 تا30 ثانیه و استراحت بین حرکات 30تا 45 ثانیه.

 

 

 

 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید


غذا ممنوع در دوران بارداری

11 نوع غذا و نوشیدنی ممنوع در دوران بارداری

  یکی از اولین چیزهایی که افراد هنگام بارداری یاد می گیرند، انواع غذا و نوشیدنی های ممنوع در دوران بارداری است  که نمی توانید بخورید. اگر طرفدار سوشی، قهوه …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
حالت خواب در دوران بارداری

بهترین حالت خواب در دوران بارداری چگونه است؟

کدام حالت خواب در دوران بارداری بهتر است جلو، پشت یا پهلو ؟ هم اکنون زمانیست که شما بیش از هر زمان دیگری به خواب راحت نیاز دارید. که البته …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
چربی شکم پس از بارداری

با چربی شکم پس از بارداری چه کنیم؟

احتمال این وجود دارد که شکم شما بعد از بارداری هنوز برآمده باشد. و چربی شکم پس از بارداری خود را هنوز داشته باشید. حتی اگر قسمت عمده ای از …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
ژنتیک در دوران بارداری

مشاوره ژنتیک در دوران بارداری

هر انسانی تعداد مشخصی ژن دارد. ژن ها رنگ چشم، رنگ مو، و سایر صفات را تعیین می کنند. که در 46 کروموزوم درون سلولهای ما قرار دارند. اکثر سلولهای …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
والدین

چرا نباید والدین فوق العاده ای باشیم؟

ما معمولا فکر می ‌کنیم والدین فوق العاده، افرادی هستند ازخودگذشته و بدون اشتباه که فراموش کرده‌اند انسانند. از تمام خواسته‌های خود دست کشیده‌اند و در مسیر رفاه و سعادت …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
آموزش مدیریت مسائل مالی به کودکان

آموزش مدیریت مسائل مالی به کودکان با 6 نکته طلایی

آموزش مدیریت مسائل مالی به کودکان بسیار مهم است که میبایست آن را از کودکی آغاز کنیم. والدین دائماً در مورد مدیریت مالی به فرزندان خود می آموزند، خواه از …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین ویدیوها
علت اصلی لجبازی بچه ها چیست؟ لجبازی بچه ها یعنی چی ؟ در این ویدیو به بررسی علت اصلی...
سوالات شایع خانم ها راجع به دوران پیش از بارداری – قسمت اول پیش از بارداری چه نکاتی مهم است؟ و چه سوالاتی شایع است؟...
چه زمان باید از تب کردن فرزندمان نگران شویم؟ خانم دکتر هانیه شهامت در مورد تب کردن در کودکان و اینکه...
×