مشکلات خاص در کودکان

رهنمود های خواب ایمن برای نوزادان و جلو گیری از سندروم مرگ ناگهانی نوزاد

رهنمود های خواب ایمن برای نوزادان و جلو گیری از سندروم مرگ ناگهانی نوزاد

سندروم مرگ ناگهانی نوزاد: آکادمی اطفال آمریکا  (AAP) دستورالعمل هایی برای خواب ایمن، جهت کاهش تعداد مرگ های مرتبط با خواب ایجاد کرده است.

در سال 2016، این آکادمی دستورالعمل های به روز خواب ایمن را برای نوزادان منتشر کرد. تا در جلوگیری از سندروم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) و سایر مرگ های مرتبط با خواب مانند خفقان و خفگی استفاده شود. با انجام این کار، آنها در مجموع چند توصیه برای محافظت از کودک شما ارائه داده اند. آنچه ممکن است تعجب آور باشد این است که برخی از آنها حتی قبل از تولد کودک شما اتفاق می افتند.

اصول اولیه این است که شما باید از همه دستورالعمل های بهداشتی و ایمنی، از جمله مراقبت های دوران بارداری و مراقبت های مناسب، برای خود و کودک تان پیروی کنید. این شامل واکسن نوزادان با استفاده از دستورالعمل های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها است. شما باید مواظب باشید و از استفاده بیشتر وسایل کمکی خواب نوزاد، که ادعا می کنند از SIDS و سایر خطرات در هنگام خواب از کودک محافظت می کنند خودداری کنید. زیرا هیچ تحقیقی در مورد این ادعا وجود ندارد.

شیردهی یک عمل محافظتی است و به کاهش خطر مرگ کمک می کند.

اگر به کودک خود شب ها شیر می دهید. یک تخت بزرگسال که آماده شده است از کاناپه یا صندلی ایمن تر است در صورتی که به طور تصادفی خوابتان ببرد. جزئیات بیشتر را می توانید در ادامه بخوانید. به علاوه نکات مفید دیگری نیز هم برای شما و هم برای کسانی که از کودک شما مراقبت می کنند. در ادامه مطلب آمده است.

بارداری

زنان باردار باید از مراقبت های منظم قبل از تولد پیروی کنند. مراقبت های دوران بارداری چیزی است که می تواند واقعاً فراتر از 40 هفته بارداری مفید باشد. روند مراقبت های دوران بارداری نه تنها به ارائه یک زایمان بدون مشکل برای فرد باردار و نوزاد وی کمک می کند. بلکه به تعیین وضعیت سلامتی کودک برای زندگی نیز مفید است. نوزادی که پس از یک بارداری پر از مشکل متولد شده است. ممکن است عوارض بیشتری، از جمله سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را تجربه کند. با جلوگیری از برخی از عوارض بارداری مانند زایمان زودرس در صورت امکان و ایجاد یک سبک زندگی سالم، مزایای آن در دوران بارداری و نوزادی به خوبی نمایان خواهد شد.

از قرار گرفتن در معرض دود در دوران بارداری و بعد از تولد خودداری کنید. از مصرف الکل و مواد مخدر غیرمجاز در دوران بارداری و بعد از تولد خودداری کنید. مدت زیادی ست که شناخته شده است سیگار کشیدن و مصرف مواد مخدر و الکل در بارداری، باعث مشکلات احتمالی بارداری از جمله زایمان زودرس، نوزادان کوچک برای سن بارداری، عوارض جفتی و غیره، می شود. اکنون شواهدی وجود دارد که فراتر از خطرات ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد در بارداری، احتمال ایجاد مشکلات احتمالی بعدی نیز در آینده وجود دارد.

توصیه جلوگیری از قرار گرفتن در معرض دود در طول زندگی نوزاد نیز ادامه دارد. و نه تنها مادر بلکه اطرافیان کودک را نیز شامل می شود.

نوزادی

خواباندن کودک به پشت او باعث کاهش شدید مرگ و میر ناشی از سندروم مرگ ناگهانی نوزاد شده است. این توصیه برای همه خوابها و همه ارائه دهندگان مراقبت است. ضروری است که شما این کار را انجام دهید و مطمئن باشید هر کسی که از کودک شما مراقبت می کند نیز همان کار را انجام دهد، از جمله پدربزرگ و مادربزرگ و ارائه دهندگان مراقبت های روزانه(پرستار کودک).

بیشتر بدانید  چگونه و چه زمان میتوانیم به فرزندانمان مسئولیت پذیری را آموزش دهیم؟

از یک سطح خواب محکم استفاده کنید. اگرچه ممکن است در ابتدا فکر کنید که این فقط در مورد محکم بودن تشک گهواره است. اما این امر همچنین در مورد جلوگیری از برخی از سطوح خواب نوزاد مانند کاناپه، تخت آبی و غیره است. نشان داده شده است که این سطوح خطر خفگی و مرگ در نوزادان را افزایش می دهد.

شیردهی برای جلو گیری از سندروم مرگ ناگهانی نوزاد توصیه می شود.

شیردهی علاوه بر بسیاری از مزایای دیگر، عامل محافظتی است و به جلوگیری از SIDS کمک می کند. این محافظت هرچه مدت زمان شیر دادن به کودک خود را افزایش دهید، بیشتر می شود. اما توجه به این نکته مهم است که شیر مادر به هر طریقی محافظ است و کودک شما هنگام دریافت شیر مادر از طریق بطری یا فنجان نیز از این مزایا برخوردار خواهد شد.

یکی از جالب ترین تغییرات در این مجموعه توصیه ها این است که اگر مادری قصد دارد شبانه شیر دهد، توصیه می شود اگر احساس خواب آلودگی دارید، کودک را به رختخواب خود برگردانید (طبق دستورالعمل ها) تا با کودک در بغلتان به خواب نروید. موارد بی شماری از مرگ نوزادان وجود داشته است که والدین فکر می کردند با هنگام خواب شیر دادن به کودک و به خواب رفتن روی نیمکت یا صندلی ایمن تر اند، اما متاسفانه کودک در کاناپه خفه شده است.

اشتراک اتاق با نوزاد

اشتراک اتاق با نوزاد در یک سطح خواب جداگانه توصیه می شود. نگهداری کودک در شش ماه اول در اتاقی جداگانه می تواند به محافظت از کودک نیز کمک کند. توصیه می کنیم که در صورت عدم رعایت برخی از دستورالعمل های فوق برای به اشتراک گذاشتن تختخواب با کودک، این امر باید در یک تخت جداگانه صورت بگیرد. آن سطح خواب می تواند یک تخت خواب جانبی باشد.

اشیا نرم

اشیا نرم و ملافه های شل و ول را از محل خواب نوزاد دور کنید. تمام سطوح خواب، از جمله تختخواب والدین، ​​نباید فاقد وسایل نرم از جمله ملافه های اضافی باشد. این بدان معنی است که شما باید اسباب بازی ها، بالش های نوزادان و به طور بالقوه برخی از ضربه گیرها و سایر پتوهای تخت را گوله کنید. پوشاندن کودک با لباس های تنگ بسیار بهتر از پتویی است که ممکن است دور کودک گره خورده و او را خفه کند.

پستانک از سندروم مرگ ناگهانی جلوگیری میکند

ارائه پستانک در زمان چرت زدن و خواب را در نظر بگیرید. برخی مطالعات نشان می دهد که خطر ابتلا به سندروم مرگ ناگهانی نوزاد در کودک دارای پستانک بسیار کمتر است. با این حال، ذکر شده است که شما نباید کودک را مجبور کنید که پستانک بخورد. همچنین بهتر است پستانک را فقط زمانی تهیه کنید که روند شیردهی برای محافظت از جریان شیر شما کاملاً ثابت شده باشد.

برای جلوگیری از سندروم مرگ ناگهانی نوزاد از گرمای بیش از حد اتاق هنگام خواب خودداری کنید.

نوزادان اغلب حتی در تابستان با یک تن لباس اضافی تزیین می شوند. در حالی که نوزادان تازه متولد شده در تنظیم دما مشکل دارند. اما بندرت به بیش از یک لایه سبک بیش از آنچه که می پوشیم نیاز دارند. اگرچه استفاده از لباس خواب یک تیکه (sleeper) برای کودک بهتر از پتو است. اما مطمئن شوید که مناسب آن شرایط آب و هوایی باشد.

بیشتر بدانید  نکات مهم در پرورش کودک مبتلا به ADHD یا دارای اختلال بیش فعالی

نوزادان باید ایمن سازی شوند. یک نوزاد سالم در برابر بیماری هایی که واکسن ها از او در مقابل آنها محافظت می کنند. کمتر ممکن است به دلیل بیماری SIDS بمیرند.

موقعیت روی شکم تحت نظارت، برای تسهیل رشد و به حداقل رساندن توسعه پلاژیوسفالی موضعی توصیه می شود. یکی از نگرانی های خوابیدن به عقب، پلاژیوسفالی موضعی است. جایی که پشت سر کودک از خوابیدن روی آن صاف می شود. برای جلوگیری از بروز این اتفاق، در ساعات بیداری در حالی که قادر به توجه و محافظت از کودک در برابر خطر هستید. موقعیت روی شکم به کودک شما توصیه می شود.

محصولات تجاری

استفاده از وسایل تجاری با توصیه های خواب ایمن، خودداری کنید. محصولات زیادی وجود دارند که به والدین جدید فروخته می شوند. بسیاری از این محصولات ادعاهایی دارند که در واقع با تحقیقات علمی قابل تأیید نیستند. این می تواند منجر به حوادثی شود که باعث آسیب یا مرگ کودک شما شود. در سال های گذشته چندین مورد از این نوع محصولات فراخوان شده است.

آکادمی AAP می خواهد یک گام جلوتر برود و از خرید این محصولات توسط والدین بر اساس این ادعاهای غلط، جلوگیری کند. بنابراین اگر چیزی را مشاهده کرده و به خرید آن فکر کردید. اگر ادعاها خلاف این دستورالعمل ها بود در خرید تجدید نظر کنید.

آیا قنداق کردن باعث جلو گیری از سندروم مرگ ناگهانی نوزاد میشود؟

هیچ مدرکی برای توصیه قنداق کردن به عنوان یک استراتژی برای کاهش خطر سندروم مرگ ناگهانی وجود ندارد. قنداق کردن به عنوان راهی برای جلوگیری از ( سندرم مرگ ناگهانی نوزاد ) SIDS شناخته شده است، اما اثبات این مسئله در تحقیقی یافت نشده است. بنابراین اگر کودک شما از قنداق شدن متنفر است. در این مورد استرس نداشته باشید. اگر کودک خود را قنداق می کنید. حتماً مراقب گرم شدن بیش از حد باشید و از لگن او در برابر استراتژی های دیگر قنداق کردن محافظت کنید.

از مانیتور های قلب و تنفس خانگی به عنوان استراتژی برای کاهش خطر ابتلا به ( سندرم مرگ ناگهانی نوزاد ) SIDS استفاده نکنید. برخی والدین فکر می کنند که مانیتور ها برای تماشای کودک مفید هستند. اما مشخص نشده است که این مورد مفید باشد. قبل از استفاده از تجهیزات خانگی از نوع پزشکی، پول خود را پس انداز کنید و با پزشک مربوطه صحبت کنید.

خط مشی

ادامه روند تحقیقات و نظارت بر عوامل خطر، علل و مکانیسم های پاتوفیزیولوژیک SIDS و سایر مرگ های مربوط به خواب نوزادان، با هدف نهایی از بین بردن کامل این مرگ ها. تحقیقات انجام شده در 20 سال گذشته کارهای زیادی را برای جلوگیری از مرگ نوزاد انجام داده است که مربوط به خواب است. ما باید هوشیار باشیم و به دنبال راه هایی بیشتر برای جلوگیری از این مرگ ها باشیم.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید


مکیدن انگشت

علل و درمان مکیدن انگشت شست در کودکان

  کودک شما ممکن است مکیدن انگشت شست خود را در رحم شروع کرده باشد. احتمالاً از شروع هفته 30 ام بارداری. طبیعی است که نوزادان و کودکان خردسال انگشتان …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
OCD

آنچه باید درمورد وسواس کودکان بدانیم

باید و نباید ها برای والدین کودکان مبتلا به OCD اگر والدین کودکی هستید که به اختلال وسواس فکری مبتلا است، به خوبی می دانید که درگیر شدن در یک …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
اهمیت آغوش گرفتن کودک

7 اهمیت شگفت انگیز در آغوش گرفتن کودک- اهمیت بغل کردن کودک

  اهمیت در آغوش کشیدن فرزندان را نمی توان دست کم گرفت. در آغوش گرفتن مزایای زیادی برای افراد فراهم می کند، اما به صورت ویژه در رشد کودک، بسیار …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
اشتراک گذاری

با کودکی که اسباب بازی هایش را به دیگران نمی دهد چه کنیم؟ آموزش اشتراک گذاری به کودک

  یکی از مشکلات رایج پدر و مادرها این است که کودکشان حاضر نیست اسباب بازی‌ها یا وسایل شخصی‌اش را با دیگران به اشتراک بگذارد و مفهوم اشتراک گذاری را …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
تربیت کودک

5 اشتباه رایج در تربیت کودک

هیچ پدر یا مادری در تربیت کودک بی‌اشتباه نیست اما گاهی اشتباه‌هایی مرتکب می‌شویم که می‌توانند کنترل اوضاع را از دستمان خارج و تربیت کودک را با چالش‌های جدی رو …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
بی احترامی

با کودکی که بی احترامی میکند چه کنیم؟

  گاهی ممکن است با همه تلاشی که برای تربیت یک کودک با ادب کرده‌اید، باز شاهد رفتارهای نامناسب و بی احترامی او به خود و دیگران باشید. قطعا تحمل …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین ویدیوها
علت اصلی لجبازی بچه ها چیست؟ لجبازی بچه ها یعنی چی ؟ در این ویدیو به بررسی علت اصلی...
سوالات شایع خانم ها راجع به دوران پیش از بارداری – قسمت اول پیش از بارداری چه نکاتی مهم است؟ و چه سوالاتی شایع است؟...
چه زمان باید از تب کردن فرزندمان نگران شویم؟ خانم دکتر هانیه شهامت در مورد تب کردن در کودکان و اینکه...
×