چگونه از درد نوک سینه در مادران شیر ده جلوگیری کنیم(بخش دوم)

چگونه از درد نوک سینه در مادران شیر ده جلوگیری کنیم(بخش دوم)
  • حداقل هر 2 یا 3 ساعت یک بار به فرزندتان شیر دهید

نوزادان تازه متولد شده معده بسیار کوچکی دارند. و شیر سینه را بسیار سریع و راحت هضم می کنند. پس اینکه نیاز داشته باشند به طور مداوم غذا بخورند. اصلا جای تعجب نیست. هر چه زمان بیشتری را برای غذا دادن منتظر بمانید، نوزادتان هم بیشتر گشنه خواهد شد. و زمانی که نوزاد بسیار گرسنه شود، ممکن است با خشونت بیشتری شیر را بمکد.

اگر زمان بین هر غذا دادن بسیار طولانی شود می تواند سینه ها را متورم کند. و کار اتصال مناسب برای فرزندتان را دشوار تر می کند. ترکیب اتصال نادرست به سینه و مکیدن خشمگینانه می تواند به سرعت منجر به ایجاد درد در سینه شود.

شما می توانید احتمال ایجاد تورم سینه و مکیدن شدید را با بر طرف کردن نیاز به شیر سینه در هر 2 تا 3 ساعت یک بار برای فرزندتان و قبل از اینکه او بسیار گرسنه شود، کاهش دهید.

  • سعی کنید پوست دور پستان و نوک پستان را سلامت نگه دارید

مراقبت از سینه ها آنقدر ها هم که فکر می کنید دشوار نیست. از زمانی که سینه ها آماده شیر دادن می شوند کار زیادی لازم نیست. که انجام شود. ممکن است مقدار کمی برجستگی در هاله که به غدد مونتگومری موسوم است را داشته باشید. که سینه و نوک سینه را مرطوب نگه می دارد و از آن مراقبت می کند. اما با انجام چند کار ساده می توان پوست را سالم نگه داشت و از بروز درد در نوک سینه جلوگیری کرد.

هنگامی که سینه هایتان را می شویید آن ها را با آب گرم شستشو دهید. و از استفاده از صابون های سفت و سخت که محیط را خشک می کند و باعث زخم شدن پوست روی سینه و نوک سینه می شود خودداری کنید. همچنین، لزومی ندارد قبل از به وجود آمدن مشکل از کرم، پماد یا لوسیون برای جلوگیری از مشکلات نوک سینه استفاده کنید. بسیاری از کالا هایی که بدون نسخه به فروش می رسند بی فایده اند. در واقع این محصولات می توانند درد نوک سینه ها را شدید تر هم بکنند.

با این وجود، اگر نوک سینه خشک و آسیب دیده ای دارید. یا اگر در اقلیم خشک زندگی می کنید. مرطوب کننده نوک سینه به نفع شما عمل می کند. کالا های مختلفی از جمله لانولین پزشکی یا پماد همه منظوره نوک سینه دکتر جک نیومن وجود دارند که پوست را نرم می کنند و بسیار کمک کننده هستند.

بیشتر بدانید  چگونه از دلهره مالی و تنش اقتصادی بعد از بچه دار شدن جلوگیری کنیم؟

اگر فکر می کنید که به یک مرطوب کننده نوک سینه احتیاج دارید، با پزشک خود صحبت کنید. او می تواند کالایی را که مناسب شما هست معرفی کند. که همزمان هم بتوانید شیر دادن را هم انجام دهید.

  • حواستان به نشت سینه باشد و پد های سینه تان را هر از گاهی تعویض کنید

 

انجام دادن این کار ممکن است بسیار سخت باشد. مخصوصا اگر شما از آن مادرانی باشید که نشت های بسیاری را تجربه کنید. اما سعی کنید سینه ها، سوتین و پد های سینه تان را تمیز و خشک نگه دارید. هر روزیک سوتین پزشکی تمیز به تن کنید. هر زمان که خیس یا کثیف شد آن را تعویض کنید. اگر پد های سینه را به تن می کنید. سعی کنید از کالایی که پلاستیک یا آستر ضد آب دارد استفاده نکنید. زیرا باعث ایجاد رطوبت می شود.

اگر پد های سینه مرطوب شده را برای زمان طولانی روی پوست خود رها کنید. محیط بسیار مناسبی را برای رشد میکروب ها به وجود می آورد.

رشد باکتری یا قارچ باعث ترک خوردن پوست می شود و به درد نوک سینه یا عفونت سینه می انجامد.

  • زمانی که نوزاد را از سینه تان جدا می کنید مواظب باشید

هنگامی که فرزندتان به خوبی به سینه وصل می شود و غذایش را می خورد. اتصال بسیار محکمی بین سینه شما و دهان خودش ایجاد می کند. پس از اتمام غذا خوردنش ممکن است خودش خود به خود این اتصال را قطع کند. و از سینه شما جدا شود یا اینکه ممکن است همچنان به سینه تان متصل بماند. حتی اگر در خواب عمیقی فرو رفته باشد.

اگر نوزادتان پس از اتمام غذا خوردنش سینه شما را خود به خود ول نکرد. او را از سینه تان به عقب نکشید. عقب کشیدن دهان نوزادتان از سینه بعد از غذا خوردن ممکن است باعث ایجاد درد و زخم بر روی سینه و نوک سینه شود. مخصوصا اگر شما این کار را بارها و بارها تکرار کنید.

بیشتر بدانید  ذهن کودک را چگونه برای یادگیری آماده کنیم؟

برای جلوگیری از زخم شدن نوک سینه تان، لازم است زمان بگذارید. وتکنیک مناسب جهت جدا کردن نوزاد از سینه تان را یاد بگیرید. اگر انگشت خود را خیلی آرام در یک طرف دهان فرزندتان بگذارید، می توانید با امنیت کامل عملیات مکیدن را متوقف کنید. و جداسازی را انجام دهید. سپس زمانی که این اتصال را قطع کردید، انگشتتان را به حالت قلاب دور نوک سینه خود در بیاورید تا زمانی که سینه تان را از دهان فرزندتان جدا می کنید. از گاز گرفته شدن دوباره آن محافظت کنید.

اگر منحصرا در حال پمپ کردن هستید یا همینجوری پمپ کردن را انجام می دهید تا تورم سینه را از بین ببرید. یا می خواهید منبع شیر سینه خود را تقویت کنید. بسیار مهم است که بدانید چگونه به درستی از پمپ سینه خود استفاده کنید.

پمپ های فلنج (پمپ شیلد دار) در اندازه های متفاوت موجود است. بنابراین تصور نکنید، همان شیلدی که با پمپ سینه همراه است. برای شما هم مناسب است. حتما چک کنید که سازنده پمپ سایز­های مختلفی را درست کرده باشد. یا اینکه دنبال کالایی باشید که مثل پمپ های سوپر شیلد دار که دارای یک پلاستیک قرار گیرنده روی پستان است و دهانه درازی دارد. تا مطمئن شوید این پمپ فلنج به درستی و راحتی بر روی سینه تان سوار می شود.

یکی دیگر از مشکلات رایج پمپ این است که مکش پمپ بسیار بالا تنظیم می شود. بسیاری از زنان معتقد اند که پمپ کردن با سرعت بالاتر و مکش قوی تر در نهایت باعث می شود شیر سینه سریع تر به دست بیاید. اما این محتمل تر است که به درد بیشتر و احتمالا شیر سینه کمتر بی انجامد.

بنابراین، برای جلوگیری از به وجود آمدن درد نوک سینه و آسیب های سینه در برابر پمپ سینه، از پمپ های فلنجی که به درستی بر روی سینه سوار می شود و با سرعت کمتر و قدرت ضعیف تری مکش را انجام می دهد استفاده کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

برچسب‌ها:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید


ذهن کودک را چگونه برای یادگیری آماده کنیم؟

ذهن کودک را چگونه برای یادگیری آماده کنیم؟

ذهن کودک همچون دفتری سفید است. شاید خیلی کلیشه‌ای به نظر برسد. اما بهترین تعبیری که می‌توان برای فرآیند یادگیری کودک نیز به کار برد این است که بگوییم ذهن …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
رشد مهارتهای کلامی کودک

چطور به رشد مهارتهای کلامی کودک کمک کنیم؟آکام

یادگیری زبان و رشد کلامی کودک یک فرآیند طبیعی است که در بعضی از بچه‌ها زودتر اتفاق می‌افتد و در بعضی از آنها دیرتر. اما هر چه که باشد یک …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
متخصص اطفال کودک

10 دلیل برای تماس گرفتن با متخصص اطفال -آکام

آیا کودک شما برای تماس دیرهنگام با متخصص اطفال به اندازه کافی بیمار است؟ ما برای کمک به شما در تعیین زمان تماس با پزشک متخصص اطفال برای یک نوزاد …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
کمک های اولیه

راهنمای کمک های اولیه برای کودکان-آکام

بعضی اوقات بچه ها صدمه می بینند. این صدمات به دلیل گسترش قلمرو آنها است! در ادامه نحوه کنترل همه چیز( راهنمای کمک های اولیه برای کودکان ) و اینکه …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
تب کودک

با اولین تب کودک چه کنیم؟-آکام

اولین تب کودک شما می تواند یک اتفاق ترسناک باشد. برای راهنمایی در مورد نحوه مراقبت از کودک بیمار خود به ادامه مطلب مراجعه کنید. تب در واقع نشانه ای …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
دور کاری

چگونه با وجود بچه ها در شرایط کرونا دور کاری کنیم؟- آکام

نمی توان آنچه را که در اطراف ما می گذرد نادیده گرفت. همانطور که ما با شرایط جدید COVID-19 (دوران کرونا) سازگار می شویم  مادران در همه جا خود را  …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین ویدیوها
علت اصلی لجبازی بچه ها چیست؟ لجبازی بچه ها یعنی چی ؟ در این ویدیو به بررسی علت اصلی...
سوالات شایع خانم ها راجع به دوران پیش از بارداری – قسمت اول پیش از بارداری چه نکاتی مهم است؟ و چه سوالاتی شایع است؟...
چه زمان باید از تب کردن فرزندمان نگران شویم؟ خانم دکتر هانیه شهامت در مورد تب کردن در کودکان و اینکه...
×