سلامت جسمانی

علل ریزش مو و درمان گیاهی مناسب در دوران بارداری چیست؟ (بخش دوم)

علل ریزش مو و درمان گیاهی مناسب در دوران بارداری چیست؟ (بخش دوم)

درمان های خانگی برای کاهش ریزش مو در دوران بارداری

این راهکار های ساده را در خانه امتحان کنید و شاهد تغییرات باشید. این روش ها می توانند از ریزش مو جلوگیری کنند.

1.از مواد غذایی ارگانیک استفاده کنید

استفاده از محصولات طبیعی و ارگانیک یکی از بهترین راه ها برای کاهش ریز موی ناشی از حساسیت پوستی و عفونت های پوست سر است. محصولات طبیعی برای افرادی که حساسیت پوستی دارند، کاملا بی خطر است.

2. ماساژ با روغن گرم

تصور می شود ماساژ پوست سر با روغن ولرم به کنترل طبیعی ریزش مو کمک می کند. اعتقاد بر این است که روغن های نارگیل، جوجوبا، بادام، زیتون و خردل بهترین مواد برای تغذیه ی پوست سر با استفاده از ماساژ هستند.

3.ژل آلوئه ورا

عصاره ی آلوئه ورا برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. ژل آن می تواند به درمان ریزش موی ناشی از خشکی و عفونت پوست سر کمک کند.

4.آمله

انگور فرنگی هندی، که آن را با نام آمله نیز می شناسند. یکی از بهترین درمان های طبیعی ریزش مو محسوب می شود.خوردن پودر آمله و ماساژ دادن پوست سر با روغن آن، سبب تقویت ریشه ی مو و کاهش ریزش آن می شود.

5. چریش آنتی باکتریال

چریش یکی دیگر از داروهای گیاهی موثر برای مقابله با ریزش موی ناشی از عفونت های پوستی است. چریش یک ماده ی آنتی باکتریال طبیعی است که از رشد باکتری ها جلوگیری می کند. می توانید برگ های تازه ی نیم را خمیر کرده و روی پوست سر خود قرار دهید.

6. شیره ی نارگیل تازه

پوست سر خود را با نصف لیوان شیره ی نارگیل تازه ماساژ دهید. بگذارید شیره 20 الی 30 دقیقه روی سرتان بماند. سپس با یک شامپوی گیاهی استحمام کنید. برای ماساژ از شیره ی نارگیل تازه استفاده کنید ( نه نمونه های کنسرو شده ی آن).

بیشتر بدانید  زایمان وارونه چیست؟

دیگر ترکیبات خانگی که می تواند موثر واقع شود:

7. ترکیبی از روغن ها

شش قاشق غذاخوری روغن کرچک و یک چهارم قاشق غذاخوری روغن عصاره ی اسطوخودوس را با یکدیگر ترکیب کنید. مخلوط را به پوست سر خود بمالید. پس از گذشت یک ساعت آن را بشویید. با این حال پیش از استفاده از روغن عصاره با پزشک خود مشورت کنید. استفاده از برخی عصاره های گیاهی در دوران بارداری توصیه نمی شود.

8. تخم مرغ و آب لیمو

یک عدد تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترکیب کرده و بهم بزنید. مخلوط را به مدت سی دقیقه روی پوست سر خود بگذارید و سپس آن را بشویید. این کار نه تنها می تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند. بلکه سبب می شود تار های مو ضخیم تر و نرم تر شوند.

9. تخم شنبلیله ی خیس خورده

تخم های شنبلیله را از شب قبل درون آب قرار دهید. صبح روز بعد یک خمیر از آن ها درست کرده و موهای خود را با آن ماساژ دهید. پس سه یا چهار ساعت خمیر را از موهای خود پاک کنید. این کار به رشد و درخشندگی تارهای مو کمک می کند.

10.نخم مرغ، ماست و روغن زیتون

هفته ای یک بار مواد فوق را با یکدیگر ترکیب کرده و خمیر حاصل را روی سر خود قرار دهید. این مخلوط درمانی بسیار موثر برای ریزش موی شماست.

علاوه بر موارد فوق، می توانید محصولات موی خود را تغییر دهید تا از ریزش مو در دوران بارداری جلوگیری کنید.

اقداماتی برای کنترل ریزش 

مکمل ها و محصولات مراقبت از مو نقشی کلیدی در کنترل ریزش مو دارند. می توانید از این محصولات در کنار درمان های خانگی استفاده کنید. این محصولات می توانند تاثیرات شگفت انگیزی داشته باشند. اما بخاطر داشته باشید که قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

بیشتر بدانید  ۵ دلیل احتمالی برای تجربه ی سکس دردناک در زمان بارداری

1. مکمل ها

به منظور کنترل ریزش مو می توانید مواد زیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

  • بیوتین
  • ویتامین ب کمپلکس
  • ویتامین ث
  • ویتامین یی
  • روی

2. شامپوها و حالت دهنده ها

خشکی مو در دوران حاملگی امری طبیعی است. برای مقابله با این خشکی می توانید از شامپوها و حالت دهنده های مرطوب کننده استفاده کنید. محصولاتی انتخاب کنید که حاوی موارد زیر باشند:

  • کره ی شیا ـ افزایش رطوبت و جلوگیری از شکنندگی مو
  • روغن نارگیل ـ تقویت فولیکول ها
  • آلوئه ورا ـ مقابله با ریزش مو
  • روغن جوجوبا ـ مرطوب کننده ی طبیعی
  • روغن آووکادوـ حاوی ویتامین های یی، دی و پتاسیم برای داشتن موهای سالم تر

درمان ریزش مو در دوران بارداری

اگر ریزش مو با وجود تلاش های شما برای جلوگیری از آن با استفاده از درمان های خانگی همچنان ادامه پیدا کرد. با پزشک خود تماس بگیرید. پزشک ممکن است تریکوتراپی یا دیگر درمان های متناسب با شرایط شما را پیشنهاد کند.

تریکوتراپی یک راهکار سه مرحله ای است که ریزش مو را با روشی جامع مورد هدف قرار می دهد. این روش شامل سه محصول است: قطره های پوست سر، اسپری پروتئین و مکمل های غذایی که رشد سالم مو را تقویت می کنند. این درمان چرخه ی رشد مو را تنظیم کرده و مانع ریزش مو می شود.

به خاطر داشته باشید که نمی توان ریزش مو را یک شبه متوقف کرد. بازگشت چرخه ی مو به حالت طبیعی پس از زایمان مدتی زمان می برد. صبور باشید تا بدن (و موها) بتواند سر فرصت به حالت قبل از بارداری بازگردد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید


غذا ممنوع در دوران بارداری

11 نوع غذا و نوشیدنی ممنوع در دوران بارداری

  یکی از اولین چیزهایی که افراد هنگام بارداری یاد می گیرند، انواع غذا و نوشیدنی های ممنوع در دوران بارداری است  که نمی توانید بخورید. اگر طرفدار سوشی، قهوه …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
علامت زایمان

نشانه وقوع و علامت زایمان چیست؟

  آیا زایمان کردن، اتفاقی است که در انتظارش بوده اید؟ البته میدانم این چند ماه برایتان گاهی با خوشحالی و یا استرس سپری شد. در ادامه 10 علامت نزدیک …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
حالت خواب در دوران بارداری

بهترین حالت خواب در دوران بارداری چگونه است؟

کدام حالت خواب در دوران بارداری بهتر است جلو، پشت یا پهلو ؟ هم اکنون زمانیست که شما بیش از هر زمان دیگری به خواب راحت نیاز دارید. که البته …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
چربی شکم پس از بارداری

با چربی شکم پس از بارداری چه کنیم؟

احتمال این وجود دارد که شکم شما بعد از بارداری هنوز برآمده باشد. و چربی شکم پس از بارداری خود را هنوز داشته باشید. حتی اگر قسمت عمده ای از …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
والدین

چرا نباید والدین فوق العاده ای باشیم؟

ما معمولا فکر می ‌کنیم والدین فوق العاده، افرادی هستند ازخودگذشته و بدون اشتباه که فراموش کرده‌اند انسانند. از تمام خواسته‌های خود دست کشیده‌اند و در مسیر رفاه و سعادت …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
بدن در دوران بارداری

ترس از اضافه وزن و چاقی در هنگام بارداری-

چه تصویر ذهنی از بدن خود در دوران بارداری دارید؟ آیا نگران این موضوع هستید که در هنگام بارداری چه بلایی سر بدن شما می آورد؟ خوب شما تنها نیستید …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین ویدیوها
علت اصلی لجبازی بچه ها چیست؟ لجبازی بچه ها یعنی چی ؟ در این ویدیو به بررسی علت اصلی...
سوالات شایع خانم ها راجع به دوران پیش از بارداری – قسمت اول پیش از بارداری چه نکاتی مهم است؟ و چه سوالاتی شایع است؟...
چه زمان باید از تب کردن فرزندمان نگران شویم؟ خانم دکتر هانیه شهامت در مورد تب کردن در کودکان و اینکه...
×