فقط مادر بخواند

نکاتی برای سفت شدن پوست شکم بعد از بارداری بدون جراحی

نکاتی برای سفت شدن پوست شکم بعد از بارداری بدون جراحی

در این مقاله به نکاتی برای سفت شدن پوست شکم بعد از بارداری بدون جراحی میپردازیم.

چقدر طول می کشد تا پوست شکم سفت شود؟

پس از زایمان کودک، تغییرات هورمونی باعث انقباض رحم و بازگشت به حالت قبل از بارداری می شود. از بین بردن افتادگی پوست شکم خود زمان می برد. اما با تلاش و پشتکار، بازگشت به شکل اولیه غیرممکن نیست. در این پست، ما نکاتی را به اشتراک می گذاریم که ممکن است به سفت شدن پوست شکم شما بعد از بارداری کمک کند.

روش های زیر ممکن است به ترمیم و سفت شدن پوست شل معده بعد از بارداری کمک کند. با این حال، ممکن است برای همه یکسان عمل نکنند.

1.غذای سالم بخورید

پوست شما برای حفظ قابلیت ارتجاعی خود به مواد مغذی نیاز دارد. بنابراین، شما باید مواد مغذی کافی برای نرم شدن و مقاومت پوست بدن مصرف کنید. یک رژیم غذایی متعادل از میوه ها، سبزیجات، پروتئین و چربی ها داشته باشید تا خاصیت ارتجاعی و سفتی پوست شل را تقویت کند. خوردن غذای سالم ممکن است به چند روش دیگر نیز کمک کند:

میوه ها و سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، اسفناج و توت فرنگی حاوی ویتامین های A و C هستند. ویتامین A می تواند به جلوگیری از خشک شدن پوست کمک کند در حالی که ویتامین C به تولید کلاژن کمک می کند تا پوست را سفت کند.

بادام، تخمه آفتابگردان و فندق حاوی چربی های سالم هستند. آنها همچنین دارای ویتامین E و آنتی اکسیدان هستند که به سلامت پوست کمک می کنند.

لیمو ترش، پرتقال، توت سیاه، توت فرنگی و تمشک باعث تولید کلاژن می شود که به سفت شدن پوست کمک می کند. سبزیجاتی مانند کاهو، اسفناج، گوجه فرنگی، کلم بروکلی، هویج، چغندر و فلفل دلمه ای نیز منابع خوبی برای کلاژن سازی هستند.

غذاهای غنی از روی، از جمله دانه کدو تنبل، نخود، بادام هندی و قارچ همچنین می توانند به سفت شدن پوست کمک کنند.

غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ، شیر سویا، جوانه ها و کینوا ممکن است عضلات را معده را قوی کنند.

2.ورزش کنید تا به تدریج لاغر شوید

ورزش با تقویت عضلات شکم می تواند به سفت شدن پوست افتاده کمک کند. این به شما کمک می کند تا وزن اضافی خود را کاهش داده، عضلات معده را قوی کنید. و بدن را تغییر شکل دهید. ورزش همچنین باعث گردش خون می شود. که اکسیژن رسانی به بافت ها را بهبود می بخشد و به تقویت کلاژن و الاستین کمک می کند.

تمرین روزمره شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

بیشتر بدانید  حفظ روابط عاشقانه بعد از بچه دار شدن

ورزش های کاردیو که با سوزاندن چربی اضافی به عضلات شکم کمک می کنند. ممکن است پیاده روی سریع، دویدن، دوچرخه سواری یا شنا را امتحان کنید. اما در مورد اینکه پس از زایمان چه قدر زود می توانید ورزش را شروع کنید با پزشک خود صحبت کنید.

تمرینات قدرتی عضلات را تقویت و سفت می کنند، که به بهبود قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کند. دوچرخه سواری، اسکات و بالا بردن پا برخی از مواردی است که ممکن است امتحان کنید.

با شروع تمرینات کاردیو یا قدرت، تنوع را به ورزش خود اضافه کنید. قبل از شروع تمرین، بدن را گرم کرده و حرکات کششی انجام دهید. سعی کنید هر دو هفته پروتکل ورزش را تغییر دهید. زیرا ممکن است از تمرینات هر روزه مشابه، خسته شوید.

3. تنفس صحیح به سفت شدن پوست شکم کمک میکند

قبل از اینکه در هر رژیم ورزشی یا فعالیتی شرکت کنید. میزان تنفس خود را اصلاح کنید. از طریق بینی عمیق نفس بکشید و اجازه دهید هوا ریه های شما را پر کند. بازدم را به آرامی از طریق دهان انجام دهید. تا ریه ها خالی شود. انبساط و انقباض شکم از طریق تنفس نیز ممکن است در سفت شدن پوست شل موثر باشد.

4.یک ذهن سالم داشته باشید!

اگر نمی توانید پوست شکم خود را سفت کنید. آرامش تان را از دست ندهید. این عمل زمان بر است و شما برای تمرکز بر آن به ذهن سالمی نیاز دارید. خود را درگیر فعالیتهایی کنید که باعث خوشحالی شما می شود.

تنفس عمیق و مدیتیشن را تمرین کنید

به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید

با کوچولوی خود بازی کنید

برخی از فعالیت های فضای باز، مانند باغبانی را داشته باشید

از زمان خواب کودک برای چرت زدن استفاده کنید. یک مطالعه تحقیقی بیان می کند مادران تازه متولد شده که در شب کمتر از پنج ساعت می خوابند. احتمال کم شدن وزن کودک خود را دارند و همچنین اضافه وزن پیدا کرده اند.

تمرکز بر سلامت احساسی و ذهنی شما به سلامتی جسمی کمک می کند. که برای کار بر روی پوست شل شکم ضروری است. اما برای رسیدن به نتیجه، به صبر و شکیبایی نیاز خواهید داشت.

5.آب بنوشید، برای سفت شدن پوست شکم بعد از بارداری

هیدراته ماندن باعث تقویت حالت ارتجاعی پوست می شود. در طول روز به طور منظم آب بنوشید. این باعث کاهش حبس کردن آب و سوزاندن کالری خواهد شده. که باعث می شود پوست شل کمتر مورد توجه قرار گیرد. استفاده از مرطوب کننده به توانایی پوست در سفت شدن پوست نیز کمک می کند.

بیشتر بدانید  5 راز ایجاد تعادل بین فرزند پروری، کار و زندگی

6.به کودک خود شیر دهید

شیردهی، هم برای شما و هم برای کودک شما مفید است. چند مطالعه نشان می دهد که شیردهی ممکن است به مادر جدید کمک کند روزانه چند کالری اضافی را از دست بدهد.

7.لایه برداری از پوست خود

لایه برداری باعث رشد پوست جدید می شود که نسبت به پوست قدیمی سالم و محکم تر خواهد بود. همچنین گردش خون را بهبود می بخشد. که باعث ایجاد پوست جدید و ارتقا خاصیت ارتجاعی آن می شود. هنگام استحمام از لیف یا برس مخصوص حمام استفاده کنید.

برخی از اسکراب های لایه بردار خانگی را که خوب است امتحان کنید:

یک سفیده تخم مرغ را با نصف قاشق چای خوری آب لیمو و دو قاشق غذاخوری نمک دریایی ترکیب کنید. خوب مخلوط کرده و روی شکم خود ماساژ دهید.

نیمی از فنجان پودر بلغور جو دوسر، دو فنجان نمک دریا و چند قطره روغن زیتون و روغن هسته انگور را ترکیب کنید و روی شکم خود اسکراب کنید.

8.برای شکم بندها را در مرکز آبگرم(اسپا) امتحان کنید

تهیه و بستن شکم بند در آبگرم ممکن است به استحکام پوست بیفزاید. اما موقتی خواهد بود. یک بسته آبگرم شامل نمک دریا، جلبک دریایی پودر شده، خاک رس، جلبک یا روغن های مغذی است. همه این مواد پوست را سم زدایی کرده، و به سفت شدن آن کمک می کنند.

9.برای ماساژ گرفتن اقدام کنید تا پوست شکمتان سفت تر شود

ماساژ شکمی می تواند گردش خون را تقویت کند. با این حال، قبل از قرار دادن آن در برنامه معمول، با پزشک خود مشورت کنید. شما می توانید از روغن زیتون برای مالیدن روی خط شکم استفاده کنید. زیرا این روغن حاوی آنتی اکسیدان است.

چقدر طول می کشد تا پوست شکم سفت شود؟

سرعت و درجه تغییر به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت. برای برخی ممکن است فقط چند ماه طول بکشد در حالی که برای برخی دیگر ممکن است بیشتر طول بکشد. چند عامل موثر شامل:

  • اندازه شکم قبل از بارداری
  • افزایش وزن در دوران بارداری
  • سطح فعالیت در دوران بارداری
  • ساختار استخوان

10.ژن ها

اگر حتی پس از تحرک، خوردن غذای سالم و مقوی، قادر به کاهش حجم پوست شکم خود نیستید نگران نباشید. زیرا حفظ سبک زندگی سالم و سالم و شاد بودن از سفت شدن پوست شکم مهمتر است. شما چه فکری میکنید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید


حالت خواب در دوران بارداری

بهترین حالت خواب در دوران بارداری چگونه است؟

کدام حالت خواب در دوران بارداری بهتر است جلو، پشت یا پهلو ؟ هم اکنون زمانیست که شما بیش از هر زمان دیگری به خواب راحت نیاز دارید. که البته …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
چربی شکم پس از بارداری

با چربی شکم پس از بارداری چه کنیم؟

احتمال این وجود دارد که شکم شما بعد از بارداری هنوز برآمده باشد. و چربی شکم پس از بارداری خود را هنوز داشته باشید. حتی اگر قسمت عمده ای از …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
والدین

چرا نباید والدین فوق العاده ای باشیم؟

ما معمولا فکر می ‌کنیم والدین فوق العاده، افرادی هستند ازخودگذشته و بدون اشتباه که فراموش کرده‌اند انسانند. از تمام خواسته‌های خود دست کشیده‌اند و در مسیر رفاه و سعادت …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
آموزش مدیریت مسائل مالی به کودکان

آموزش مدیریت مسائل مالی به کودکان با 6 نکته طلایی

آموزش مدیریت مسائل مالی به کودکان بسیار مهم است که میبایست آن را از کودکی آغاز کنیم. والدین دائماً در مورد مدیریت مالی به فرزندان خود می آموزند، خواه از …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
دور کاری

چگونه با وجود بچه ها در شرایط کرونا دور کاری کنیم؟- آکام

نمی توان آنچه را که در اطراف ما می گذرد نادیده گرفت. همانطور که ما با شرایط جدید COVID-19 (دوران کرونا) سازگار می شویم  مادران در همه جا خود را  …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
سلامت روان

برنامه ریزی و مدیریت در دوران بارداری تا چه اندازه میتواند به سلامت روان مادر کمک کند؟آکام

مراقبت از سلامت روان و همچنین سلامت جسمی قبل از بارداری بسیار مهم است. برنامه ریزی برای بچه دار شدن می تواند بسیار هیجان انگیز و همچنین دلهره آور باشد. …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین ویدیوها
علت اصلی لجبازی بچه ها چیست؟ لجبازی بچه ها یعنی چی ؟ در این ویدیو به بررسی علت اصلی...
سوالات شایع خانم ها راجع به دوران پیش از بارداری – قسمت اول پیش از بارداری چه نکاتی مهم است؟ و چه سوالاتی شایع است؟...
چه زمان باید از تب کردن فرزندمان نگران شویم؟ خانم دکتر هانیه شهامت در مورد تب کردن در کودکان و اینکه...
×