مراحل رشد جنین

تعیین جنسیت و علائمی که نشان دهنده دختردار شدن شماست

تعیین جنسیت و علائمی که نشان دهنده دختردار شدن شماست

جنسیت کودک و داستان های پیرزن های خرافاتی در برابر حقایق علمی

آیا دوست دارید دختردار شوید؟ بنا بر قصه های خرافه ای این نشانه ها حاکی از خوش شانسی شماست. ولی آیا قابل اطمینان هستند؟ ما از یک متخصص زنان نظر علمی اش را خواستیم.

بعد از این که متوجه شدید باردار هستید، شما قطعا حواستان را جمع کرده اید که آیا هر نشانه یا عوارضی که تجربه میکنید ربطی به جنسیت کودک دارد یا خیر؟

درحالی که این بررسی بسیار هیجان انگیز است. بیشتر محققان اعتقاد دارند که این قصه ها که همه جا رایج است دقیق نیست. البته به این معنی نیست که شما نمی‌توانید از این بازی نشانه پیدا کردن و حدس زدن لذت ببرید!

در اینجا ما چند تا از معروفترین راه های تشخیص جنسیت دختر از پسر را بر طبق این داستانها قرار دادیم، البته یک قدم فراتر رفتیم و نظر یک متخصص را هم درباره صحت این قصه ها پرسیدیم. افسانه های پیرزن های خرافاتی که میگویند شما دختر دار هستید اگر…

شکم شما زیاد برآمده باشد.

آیا شکم شما بسیار باد کرده است؟ طبق این گفته ها احتمالا بچه شما دختر است.

حقیقت :

باد کردن شکم در واقعیت بیشتر از اینکه مربوط به جنسیت بچه شما باشد. مربوط به استعداد ابتلا به سوهاضمه است. حامله بودن بیشتر میتواند باعث کمی گرفتگی در آن ناحیه شود. بر اساس گفته دکتر کمیلا فیلپس، پزشک زنان و زایمان از مجله سلامت زنان نیویورک، بیشتر نحوه جاگیری کودک در شکم و تعداد زایمان های قبلی در ظاهر شکم و رحم مادر تاثیر دارد تا جنسیت فرزند. همچنین فیزیک مادر و وزن مادر نیز بی تاثیر نیست.

همسر شما در حال افزایش وزن است.

اگر شریک زندگی تان در کنار شما در حال افزایش وزن است. بر اساس این افسانه ها شما شانس خوبی دارید که دختر داشته باشید.

حقیقت: دکتر فیلیپس قبول دارد که ممکن است وزن پدر در طول بارداری افزایش پیدا کند ولی هیچ ارتباطی بین افزایش وزن پدر و جنسیت کودک وجود ندارد.

شما آکنه بارداری دارید.

مانند ایام دبیرستان! اگر پوست شما دیوانه وار شروع به لک زدن و آکنه شدید کرد. احتمالا شما منتظر یک نوزاد دختر هستید. حداقل باور رایج این است که : “دختران زیبایی شما را می ربایند.”

حقیقت: دکتر فلیپس در این نظر نیز ایراداتی پیدا کرده. مواردی مانند آکنه و افزایش وزن اغلب بر دختر بودن کودک ربط داده میشود که در واقع، صرف نظر از جنسیت کودک شما در بارداری، شایع است.

بیشتر بدانید  خونریزی بعد از آمیزش جنسی در دوران بارداری تا چه اندازه اهمیت دارد

تهوع صبحگاهی شما شدید است.

آیا یک دختر می تواند باعث تهوع صبحگاهی بیشتر شود؟ کیت میدلتون و امی شومر، هر دو مادر پسری که از این بیماری (HG) رنج میبرند. به احتمال زیاد به شما جواب نه می دهند. در هر صورت همچنین افسانه و خرافاتی هنوز هم پابرجاست.

حقیقت: در اینجا هیچ حقیقتی وجود ندارد. در حقیقت، مطالعات اخیر حاکی از آن است که زنان باردار که با تهوع و استفراغ روبرو هستند. بیشتر پسردار می شوند.

شما هوس شیرینیجات دارید.

این ترکیب چطور است؟ شیرینی و تندی و دیگر هیچ این چیزی است که دختران کوچک از آن ساخته شده اند. اگر بارداری شما نیز پر از هوس به شیرینی است، احتمال دارد که شما دختری را حمل کنید، در حالی که هوس های شور یا ترش ممکن است بیشتر نشان دهنده یک پسر باشد.

حقیقت: به گفته دکتر فیلیپس، هیچ حقیقت واقعی برای این خرافه که بسیار محبوب است وجود ندارد و این بیشتر اشاره دارد به بحث های فرهنگی در باب اینکه دختر داشتن شیرین است یا پسر داشتن نمک زندگی است تا اینکه یک فکت علمی باشد. در هر صورت هیچ مدرک و سند علمی وجود ندارد که این دو قضیه را به هم ربط دهد و احتمالا جنسیت فرزند شما ربطی به شیرینی یا شوری طبع شما ندارد.

ادرار شما پررنگ تر است.

بسیاری آزمایشات پیش بینی جنسیت در خانه وجود دارد که ادعا می کنند که براساس واکنش ادرار شما به مواد مختلف شما را به جنسیت کودک مرتبط می کند. و یک داستان خرافاتی وجود دارد که اگر ادرار با رنگ تیره و نزدیک تر به زرد باشد. به این معنی است که شما از یک دختر بچه استقبال خواهید کرد.

حقیقت: ادرار در طول روز متفاوت است و ارتباط بیشتری با میزان آب خوردن، عفونت، ویتامین ها و رژیم غذایی نسبت به هر چیز دیگر دارد. به گفته ی دکتر فیلیپس هیچ ارتباطی بین ادرار و جنسیت کودک شما وجود ندارد.

ضربان قلب کودک شما بالا است

اگر فرصتی برای شنیدن ضربان قلب کودک خود داشتید. می دانید چقدر شگفت آور است. اما آیا این می تواند سرنخی برای تشخیص جنسیت وی باشد؟ طبق این داستان ها جنین های پسر معمولاً ضربان قلبشان 140 ضربان در دقیقه یا کندتر است، در حالی که قلب دختران کمی سریعتر است، یعنی 140 ضربه در دقیقه یا بالاتر.

بیشتر بدانید  علائم بارداری شما در سه ماهه سوم چگونه است

حقیقت: اگرچه برخی منابع احساس می کنند که حقیقتی در این افسانه جنسیتی وجود دارد، اما مطالعات اخیر نتوانسته اند یک پیوند قطعی پیدا کنند.

علم می گوید شما دختردار خواهید شد اگر…

ما آن را درک می کنیم که شما دوست دارید هرچه زودتر جنسیت فرزند آینده خود را بفهمید اما قصه های پیرزن های قدیمی را کنار بگذارید و چند روش علمی را بخوانید تا به طور قطعی دریابید که آیا شما از یک پسر استقبال می کنید یا دختر؟

غربالگری:

حدود هفته ی دهم از بارداری، به شما یک غربالگری ژنتیکی جامع ارائه می شود: آزمایش غیر تهاجمی قبل از تولد (NIPT). این یک آزمایش خون برای غربالگری هرگونه ناهنجاری در جنین است. جنسیت کودک شما در گزارش آزمایش که از طرف دکترتان برمی گردد، گنجانده خواهد شد. پس اگر نمی خواهید بدانید که جنسیت فرزندتان چیست، قبل از خواندن گزارش به او اطلاع دهید.

اسکن شفاف از سیستم عصبی:

اگر از غربالگری ژنتیکی صرف نظر کنید. فرصت بعدی شما برای با خبر شدن از جنسیت کودک متولد نشده در حدود هفته دوازدهم بارداری در اسکن شفاف از سیستم عصبی است. این سونوگرافی کاملاً ساده است (اغلب بهمراه آزمایش خون NIPT انجام می شود) که نشانگرهای مختلف سندرم داون، تریزومی 13، تریزومی 18 و سایر ناهنجاری های کروموزومی را نشان می دهد. در حالی که 12 هفته برای تعیین جنسیت کمی زود است، هر زمان ممکن است این فناوری شفاف سازی کند.

سونوگرافی اواسط بارداری:

اگر شما تصمیم به انجام ندادن NIPT گرفتید(که خیلی از زوجها همین کار را میکنند)، باید صبر کنید تا سونوگرافی اواسط بارداری خود تا جنسیت کودک خود را بفهمید. سونوگرافی اواسط بارداری در حدود هفته های 18-22 از دوران بارداری اتفاق میفتد. اینجا شما یک تصویر نزدیک از هر اینچ از فرزند عزیز در حال رشد خود را خواهید دید. در بیشتر موارد ، اگر نمی خواهید آن را یک سورپرایز نگه دارید، می توانید جنسیت کودک خود را دریابید.

 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید


غذا ممنوع در دوران بارداری

11 نوع غذا و نوشیدنی ممنوع در دوران بارداری

  یکی از اولین چیزهایی که افراد هنگام بارداری یاد می گیرند، انواع غذا و نوشیدنی های ممنوع در دوران بارداری است  که نمی توانید بخورید. اگر طرفدار سوشی، قهوه …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
علامت زایمان

نشانه وقوع و علامت زایمان چیست؟

  آیا زایمان کردن، اتفاقی است که در انتظارش بوده اید؟ البته میدانم این چند ماه برایتان گاهی با خوشحالی و یا استرس سپری شد. در ادامه 10 علامت نزدیک …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
چربی شکم پس از بارداری

با چربی شکم پس از بارداری چه کنیم؟

احتمال این وجود دارد که شکم شما بعد از بارداری هنوز برآمده باشد. و چربی شکم پس از بارداری خود را هنوز داشته باشید. حتی اگر قسمت عمده ای از …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
بدن در دوران بارداری

ترس از اضافه وزن و چاقی در هنگام بارداری-

چه تصویر ذهنی از بدن خود در دوران بارداری دارید؟ آیا نگران این موضوع هستید که در هنگام بارداری چه بلایی سر بدن شما می آورد؟ خوب شما تنها نیستید …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
سلامت روان

برنامه ریزی و مدیریت در دوران بارداری تا چه اندازه میتواند به سلامت روان مادر کمک کند؟آکام

مراقبت از سلامت روان و همچنین سلامت جسمی قبل از بارداری بسیار مهم است. برنامه ریزی برای بچه دار شدن می تواند بسیار هیجان انگیز و همچنین دلهره آور باشد. …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
آمادگی ذهنی

5 مرحله آمادگی ذهنی برای بچه داری که باید در نظر داشته باشیم

  داشتن آمادگی ذهنی برای بارداری تا چه اندازه مهم است؟   مشاوره وران برای آمادهگی بارداری، معمولاً بر جنبه های جسمی متمرکز اند. برای مثال دریافت ویتامین های مناسب …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین ویدیوها
علت اصلی لجبازی بچه ها چیست؟ لجبازی بچه ها یعنی چی ؟ در این ویدیو به بررسی علت اصلی...
سوالات شایع خانم ها راجع به دوران پیش از بارداری – قسمت اول پیش از بارداری چه نکاتی مهم است؟ و چه سوالاتی شایع است؟...
چه زمان باید از تب کردن فرزندمان نگران شویم؟ خانم دکتر هانیه شهامت در مورد تب کردن در کودکان و اینکه...
×