سلامت جسمانی

علائم بارداری شما در سه ماهه دوم چگونه است؟

علائم بارداری شما در سه ماهه دوم چگونه است؟

هفته سیزدهم 

با نزدیک شدن به پایان سه ماهه اول بسیاری از علائم اولیه بارداری کاهش می یابد. اما ممکن است متوجه شوید که در طول روز احساس سرگیجه می کنید. شما می توانید از تغییرات هورمونی، کاهش جریان خون و کاهش فشار خون برای این سرگیجه ها تشکر کنید. گرفتن نفس های عمیق با بردن سر خود بین زانوها، می تواند این سرگیجه ها را کمتر کند.

هفته چهاردهم

شما رسما در سه ماهه دوم بارداری هستید! در بسیاری از خانمها گزارش شده است که در طی چند هفته آینده افزایش اشتها، تجدید انرژی و انگیزه جنسی بالاتر وجود دارد. با شروع یک روال تناسب اندام بهبود یافته توسط پزشک و آماده کردن خانه خود برای کودک، از این سه ماهه استفاده کنید!

هفته پانزدهم

سه ماهه دوم با چند نشانه عجیب همراه است. شما ممکن است خونریزی خفیف بینی(به دلیل افزایش خون در غشاهای مخاطی)، گرفتگی پا و حساسیت لثه داشته باشید. از آنجایی که هورمون ریلین رباط های  شما را شل می کند، ممکن است در این مرحله از بارداری احساس بی دست و پا بودن کنید.

هفته شانزدهم

حدود 90 درصد از زنان باردار تیرگی پوست را در اطراف نوک سینه ها، ران ها، زیر بغل و ناف تجربه می کنند. گاهی اوقات تیرگی به گونه ها و بینی (“ماسک بارداری”) گسترش می یابد مخصوصاً اگر چهره تیره تری داشته باشید.

هفته هفدهم

در حالی که انتظار برای کمر دردها اجتناب ناپذیر است (از هورمونهای بارداری تشکر کنید!)، اگر احساس فراموشی بیشتری نسبت به حالت عادی دارید،  می توانید “مغز حاملگی” را سرزنش کنید که بسیاری از خانمها تجربه می کنند. به علاوه ، بسیاری از مادران شروع به احساس لگد زدن نوزاد خود در حدود هفته های 16 تا 25 می کنند، بنابراین مواظب باشید!

بیشتر بدانید  علل ریزش مو و درمان گیاهی مناسب در دوران بارداری چیست؟ (بخش دوم)

هفته هجدهم

در حال حاضر، شکم شما بی شک باردار به نظر می رسد و سینه های شما برای آمادگی شیردهی، متورم شده است. پیش بینی می شود تا زمان زایمان مرتباً وزن افزایش یابد(معمولاً حدود نیم کیلو در هفته). در حین این اضافه وزن ها چندین ترک و خط روی شکم ظاهر می شود.

هفته نوزدهم

در سه ماهه دوم ، برخی از خانم ها سوزش معده را تجربه می کنند، زیرا هورمون های حاملگی عضلات اسفنکتر پایین مری شما را شل می کنند. از خوردن هرگونه غذای اسیدی ، چرب یا تند خودداری کردن بسیار مهم است. همچنین ممکن است با فشار کودک بر روی روده شما، یبوست ایجاد شود.

هفته بیست ام

در حال حاضر، نوزاد شما ممکن است طوفانی را بپا کرده باشد! لگد ها احساس لرزه در معده شما بوجود می آورند. همچنین در این مدت احتمال گرفتگی پا ، تورم در دست و پا ، خشکی چشم ، واریس و مشکل در خوابیدن وجود دارد.

هفته بیست یکم

اگرچه مدتی ست که درد شکم پایینی داشته باشید. با رشد کودک این درد افزایش پیدا می کند. احساس تیر کشیدن در لگن ، کشاله ران و شکم خواهید داشت، در حالی که آنها برای بزرگ شدن رحم شما کش می آیند. رحم در حال رشد همچنین می تواند به ریه های شما فشار آورد و باعث تنگی نفس می شود.

هفته بیست دوم

اگرچه دائماً وزن خود را افزایش می دهید. اما احتمالاً زیباتر از همیشه به نظر می رسید! حاملگی اغلب باعث ایجاد موهای ضخیم و براق و ناخن های بلند می شود. زیرا در بدن شما مواد مغذی اضافی وجود دارند. اما ممکن است شما پوستی خشک و تحریک شده روی معده خود داشته باشید. زیرا به طور مداوم در حال کشش و گسترش است.

بیشتر بدانید  حرکات نوزاد در دوران بارداری و احساس اولین لگد - آکام

هفته بیست سوم

شکم در حال رشد شما می تواند یک ناف داخلی را به ناف بیرونی تبدیل کند اما مطمئن باشید که پس از زایمان به حالت عادی باز خواهد گشت. در این مدت احتمالاً با، گرفتگی پا، مغز حاملگی، سردرد، افزایش ترشحات، یبوست، ترک پوستی و سایر علائم بارداری در سه ماهه دوم، ادامه خواهید داد.

هفته بیست چهارم

در حالی که ممکن است برخی از زنان میل جنسی بالایی داشته باشند. برخی دیگر متوجه کاهش میل جنسی شده اند. آنها ممکن است در انجام عمل احساس درد و خستگی کنند. سایر علائم حاملگی شامل سوزن سوزن شدن دستها به دلیل خونریزی لثه ها و همچنین خروپف کردن، به دلیل غشاهای متورم و بزرگ شده بینی و افزایش وزن است.

 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید


غذا ممنوع در دوران بارداری

11 نوع غذا و نوشیدنی ممنوع در دوران بارداری

  یکی از اولین چیزهایی که افراد هنگام بارداری یاد می گیرند، انواع غذا و نوشیدنی های ممنوع در دوران بارداری است  که نمی توانید بخورید. اگر طرفدار سوشی، قهوه …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
علامت زایمان

نشانه وقوع و علامت زایمان چیست؟

  آیا زایمان کردن، اتفاقی است که در انتظارش بوده اید؟ البته میدانم این چند ماه برایتان گاهی با خوشحالی و یا استرس سپری شد. در ادامه 10 علامت نزدیک …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
حالت خواب در دوران بارداری

بهترین حالت خواب در دوران بارداری چگونه است؟

کدام حالت خواب در دوران بارداری بهتر است جلو، پشت یا پهلو ؟ هم اکنون زمانیست که شما بیش از هر زمان دیگری به خواب راحت نیاز دارید. که البته …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
چربی شکم پس از بارداری

با چربی شکم پس از بارداری چه کنیم؟

احتمال این وجود دارد که شکم شما بعد از بارداری هنوز برآمده باشد. و چربی شکم پس از بارداری خود را هنوز داشته باشید. حتی اگر قسمت عمده ای از …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
بدن در دوران بارداری

ترس از اضافه وزن و چاقی در هنگام بارداری-

چه تصویر ذهنی از بدن خود در دوران بارداری دارید؟ آیا نگران این موضوع هستید که در هنگام بارداری چه بلایی سر بدن شما می آورد؟ خوب شما تنها نیستید …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
سلامت روان

برنامه ریزی و مدیریت در دوران بارداری تا چه اندازه میتواند به سلامت روان مادر کمک کند؟آکام

مراقبت از سلامت روان و همچنین سلامت جسمی قبل از بارداری بسیار مهم است. برنامه ریزی برای بچه دار شدن می تواند بسیار هیجان انگیز و همچنین دلهره آور باشد. …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین ویدیوها
علت اصلی لجبازی بچه ها چیست؟ لجبازی بچه ها یعنی چی ؟ در این ویدیو به بررسی علت اصلی...
سوالات شایع خانم ها راجع به دوران پیش از بارداری – قسمت اول پیش از بارداری چه نکاتی مهم است؟ و چه سوالاتی شایع است؟...
چه زمان باید از تب کردن فرزندمان نگران شویم؟ خانم دکتر هانیه شهامت در مورد تب کردن در کودکان و اینکه...
×