مراقبتهای روانشناختی

قبل از بچه دار شدن چه آمادگی هایی برای والدین لازم است؟

قبل از بچه دار شدن

از لحظه ای که می دانید باردار اید یا در سفر بارداری همسرتان شریک هستید، شما یک والدین هستید. حتی اگر بارداری منجر به سقط جنین، مرگ جنین یا فرآیند فرزند خواندگی شود. خاطره و تأثیر شروع زندگی جدید همیشه با شما خواهد بود. اگر فرزندی را برای تربیت به دنیا بیاورید یا به فرزندی قبول کنید. زندگی شما برای همیشه در مسیری متفاوت قرار می گیرد. شما اکنون فرزندی دارید که باید او را پرورش دهید، از او مراقبت کنید و نگرانش باشید.

اگر آمادگی خود را برای بارداری و والدینی زیر سوال می برید، در حال حاضر از بازی جلوتر هستید. پدر و مادر شدن یک کار جدی است و باید جدی گرفته شود. در ادامه برخی از موضوعات وجود دارد که باید در مورد پدر یا مادر شدن به آنها فکر کنید و آمادگی ذهنی قبل از بچه دار شدن داشته باشید. ترتیبی وجود ندارد و همه آنها مهم هستند.

 

قبل از بچه دار شدن  باید ببینید که آیا به دلایل درست می خواهید بچه دار شوید؟

بدون عشق هرگز نباید کودکی را به دنیا آورد. زیرا والدین به عشق احتیاج دارند. عشق به کودک جایگزین عشق والدین، ​​شریک زندگی یا دوستان نمی شود. بله دوست داشتن فرزندانمان برای ما نیز عشق به همراه دارد. اما این یک محصول جانبی است، نه دلیل اصلی داشتن آنها. وظیفه ما این است که کودکان را از نظر احساسی پر کنیم، و نه بلعکس.

هرگز نباید کودکان را برای حل یک مسئله به دنیا آورد. آنها نباید به این منظور به دنیا بیایند که خویشاوندان را از شما دور کنند. برای اطمینان از گرفتن ارث یا تلاشی برای نزدیک کردن یک زوج باشند. وقتی کودک برای حل مشکلی تصور می شود، تقریباً به ناگزیر شکست می خورد. اکنون مشکل هنوز وجود دارد و نوزادی برای مراقبت نیز به آن مشکلات اضافه شده است.

فرزندان باید از افرادی متولد شوند كه می خواهند عشق خود را گسترش دهند. كه تربیت فرزند را ماجراجویی بزرگ بعدی در زندگی خود می دانند و متعهد به این عقیده هستند كه خانواده ها بخشی مهم و ارزشمند از زندگی كامل هستند.

قبل از بچه دار شدن  باید ببینید که آیا رابطه شما پایدار است ؟

یک ارزیابی صادقانه از آمادگی رابطه خود انجام دهید. هر رابطه ای در طول سال اول زندگی کودک، نسبتاً به مشکل می خورد. هر دو والدین به دلیل خواب کم، مطالبات مالی بیشتر و زمان کمتری برای یکدیگر کلافه می شوند و این طبیعی است. اگر رابطه مستحکم باشد، هر دو آن را جدی خواهید گرفت. اما اگر شما و همسرتان واقعاً متعهد نیستید، نمی توانید ارتباط برقرار کنید. یا نمی دانید چگونه به عنوان یک تیم کار کنید. مسئولیت های معمول مراقبت از کودک ممکن است رابطه شما را تا نهایت فروپاشی ببرد. آیا شما هم تعهد و هم ابزار لازم برای اجرای آن را دارید ؟

بیشتر بدانید  حمایت های مردان در دوران بارداری چه تاثیری بر همسرانشان دارد؟-آکام

اگر این سفر را به صورت انفرادی انجام می دهید، قبل از بچه دار شدن  باید ببینید که آیا پشتیبانی کافی دارید ؟

یک والد مجرد بودن آسان نیست. اما با گذشت 40 درصدی کودکان متولد شده در ایالات متحده از پدر و مادری مجرد، این امر روز به روز شیوع بیشتری می یابد. اگر شریک زندگی ندارید، آیا افراد دیگری برای پشتیبانی در زندگی خود دارید؟ برای رفاه حال شما و فرزندتان بسیار مهم است که کسی وجود داشته باشد که همیشه منبع عشق، توجه و کمک باشد. اینکه کسی بتواند پدربزرگ و مادربزرگ، بهترین دوست یا یک والد مجرد دیگری باشد که با او همکاری می کنید. آنچه مهم است، این است که او فردی باشد که مایل است در صورت شرایط اضطراری در ساعت 3 صبح با او تماس گرفته شود. در صورت نیاز شدید به چرت و یا مجبور شدن برای رفتن به یک قرار ملاقات بدون کودک، می تواند یک یا دو ساعت به شما مرخصی دهد.

قبل از بچه دار شدن باید دقت کنید که آیا شما آماده اید تا نیازهای شخص دیگری را بر نیازهای خود برتری دهید؟

آیا از مهمانی رفتن و انجام کارهای خودجوش سیر شده اید؟ وقتی کودک در زندگی شما قرار گرفت، این موارد نادر تر می شوند. نوزادان به یک برنامه قابل پیش بینی نیاز دارند. آنها نیاز به توجه کامل شما دارند. اگر شرایط اینگونه باشد که با یک کودک در حال دندان درآوردن در خانه بمانید یا به یک مهمانی بروید، کودک شما نیاز دارد که بدون فکر کردن به آن مهمانی نه بگویید. نیازهای کودک شما برای راحتی و توجه، باید بسیار مهمتر از تمایل شما به بیرون رفتن از خانه باشد.

آیا اگر مجبور شوید از داشتن چیزهایی که می خواهید به دلیل نیاز کودک صرف نظر کنید، از آن ناراحت خواهید شد؟

تا زمانی که وضع مالی خوبی نداشته باشید. بارها پیش می آید که مجبور شوید از تهیه یک جفت کفش ورزشی، یک وسیله الکترونیکی جدید یا هر چیز دیگری صرف نظر کنید. زیرا کودک شما به کفش جدید، غذا، پوشاک بهتر یا هر چیز دیگری نیاز دارد. بخشی از پدر یا مادر بودن، داشتن احساس خوب نسبت به خودمان است که می توانیم نیاز کودک را تأمین کنیم. حتی اگر این به معنای کنار گذاشتن چیزی باشد که می خواهیم داشته باشیم.

بیشتر بدانید  علل ریزش مو و درمان گیاهی مناسب در دوران بارداری چیست؟ (بخش اول)

قبل از بچه دار شدن باید دقت کنید که آیا واقعاً از پس هزینه  بچه دار شدن برمی آیید؟

بچه ها هزینه دارند. هزینه های زیاد. شگفت آور است که چگونه یک کودک 4 کیلویی شروع به خرج کردن پول شما می کند. این هزینه ها با بزرگتر شدن بچه ها بدتر نیز می شود. کمک های دولتی برای گذران زندگی در خانواده کافی نیست. برای اینکه کودک و خودتان زندگی خوبی داشته باشید، به یک شغل خوب، یک شریک کاری، پس انداز قابل توجه و یا برنده شدن در لاتاری نیاز دارید! اگر یک یا چند مورد از موارد فوق را ندارید، قبل از باردار شدن دوباره فکر کنید.

آیا می دانید چگونه یک “والدین” برای بچه ها باشید؟

احتمالاً شنیده اید: بچه ها با کتابچه راهنما بدنیا نمی آیند. هر کودک سالم والدین خود و محدودیت ها را به طور منظم آزمایش می کند. اگر فکر می کنید که والدین بودن را بلد نیستید، چگونه یاد خواهید گرفت؟ آیا والدین مسن تری در زندگی شما وجود دارند که می توانند مربی شما باشند؟ آیا آموزش محلی یا گروه های پشتیبانی والدین وجود دارند؟

تصمیم برای تشکیل خانواده از طریق زایمان یا فرزندخواندگی، پیچیده است. هیچ یک از این سوالات پاسخ ساده بله یا خیر ندارند. اما با فکر کردن در مورد آنها و صحبت در مورد شان با شریک زندگی یا افراد دیگر که طرفداران اصلی شما خواهند بود، می توانید به خود کمک کنید تا تصمیمی عاقلانه بگیرید. در حقیقت، اگر این تصمیم را ادامه دهید و کودکی را وارد زندگی خود کنید، فکر کردن در مورد این مسائل در ادامه راه، باعث می شود پدر یا مادر بهتری باشید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید


اهمیت آغوش گرفتن کودک

7 اهمیت شگفت انگیز در آغوش گرفتن کودک- اهمیت بغل کردن کودک

  اهمیت در آغوش کشیدن فرزندان را نمی توان دست کم گرفت. در آغوش گرفتن مزایای زیادی برای افراد فراهم می کند، اما به صورت ویژه در رشد کودک، بسیار …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
حالت خواب در دوران بارداری

بهترین حالت خواب در دوران بارداری چگونه است؟

کدام حالت خواب در دوران بارداری بهتر است جلو، پشت یا پهلو ؟ هم اکنون زمانیست که شما بیش از هر زمان دیگری به خواب راحت نیاز دارید. که البته …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
چربی شکم پس از بارداری

با چربی شکم پس از بارداری چه کنیم؟

احتمال این وجود دارد که شکم شما بعد از بارداری هنوز برآمده باشد. و چربی شکم پس از بارداری خود را هنوز داشته باشید. حتی اگر قسمت عمده ای از …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
ژنتیک در دوران بارداری

مشاوره ژنتیک در دوران بارداری

هر انسانی تعداد مشخصی ژن دارد. ژن ها رنگ چشم، رنگ مو، و سایر صفات را تعیین می کنند. که در 46 کروموزوم درون سلولهای ما قرار دارند. اکثر سلولهای …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
والدین

چرا نباید والدین فوق العاده ای باشیم؟

ما معمولا فکر می ‌کنیم والدین فوق العاده، افرادی هستند ازخودگذشته و بدون اشتباه که فراموش کرده‌اند انسانند. از تمام خواسته‌های خود دست کشیده‌اند و در مسیر رفاه و سعادت …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
آموزش مدیریت مسائل مالی به کودکان

آموزش مدیریت مسائل مالی به کودکان با 6 نکته طلایی

آموزش مدیریت مسائل مالی به کودکان بسیار مهم است که میبایست آن را از کودکی آغاز کنیم. والدین دائماً در مورد مدیریت مالی به فرزندان خود می آموزند، خواه از …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین ویدیوها
علت اصلی لجبازی بچه ها چیست؟ لجبازی بچه ها یعنی چی ؟ در این ویدیو به بررسی علت اصلی...
سوالات شایع خانم ها راجع به دوران پیش از بارداری – قسمت اول پیش از بارداری چه نکاتی مهم است؟ و چه سوالاتی شایع است؟...
چه زمان باید از تب کردن فرزندمان نگران شویم؟ خانم دکتر هانیه شهامت در مورد تب کردن در کودکان و اینکه...
×