از پوشک گرفتن

آموزش دستشویی رفتن و تفاوت میان دختران و پسران

آموزش دستشویی رفتن و تفاوت میان دختران و پسران

زمانی که درباره ی آموزش توالت رفتن صحبت میکنیم باید دانست که در واقع تفاوت هایی میان دختران و پسران در یادگیری این مهارت وجود دارد. با اینکه برخی اصول در هر دو جنس ثابت است، به طور کلی تفاوت های زیادی بین دختران و پسران وجود دارد. همزمان با یادگیری راز های توالت آموزی، این تفاوت ها را نیز یاد بگیرید تا به یک متخصص تبدیل شده و در نتیجه استرس کمتری برای خود و کودکتان ایجاد کنید.

زمان مناسب بر اساس جنسیت

زمان مناسب برای آغاز توالت آموزی در هر کودک متفاوت است.

دختران : دخترها اشتیاق به توالت آموزی را زودتر از پسر ها بروز می دهند . بعضی از دختر ها قادرند در ۱۸ ماهگی توالت آموزی را آغاز کنند ، و برخی دیگر تا ۴ سالگی برای دستشویی رفتن آماده نیستند.

پسران : پسرها معمولا دیر تر برای دستشویی رفتن آماده می شوند. آنها معمولا در بروز علاقه چند ماه عقب تر از دختر ها هستند و دوسالگی زودترین زمانی است که بسیاری از پسر ها برای توالت آموزی آماده اند.

بسیار مهم است که بدانید هر کودک با دیگری متفاوت است. ممکن است پسر بزرگتر شما در زمان خود قهرمان توالت آموزی بوده باشد و تمرین خود را از ۱۸ ماهگی شروع کرده باشد ، در حالی که دخترتان در دو سالگی برای این موضوع آماده شده باشد و پسر کوچکتر تا سه سالگی هیچ واکنشی به توالت آموزی نشان ندهد.

به دنبال نشانه های آمادگی برای توالت آموزی بگردید و اجازه ندهید با عقب افتادن از این مسئله چند ماه زمان را از دست بدهید.

چگونه تکنیک های توالت آموزی خود را تطبیق دهیم

ممکن است شما در توالت آموزی به ۵ دختر به موفقیت کامل دست پیدا کرده باشید. حال یک پسر بچه وارد زندگی شما شده که تمام این تکنیک های موفق را به چالش کشیده است.

دختران : باید به دختر خود بیاموزید که در زمان خشک کردن خود ، دستمال را به سمت مقعدش بکشد. دختر ها معمولا در زمان توالت آموزی صبور تر هستند. آنها چند دقیقه ای روی لگن خود می نشینند و با شما صحبت می کنند. چرا که آنها دوست دارند یک دختر بزرگ و مستقل باشند.

پسر ها : پسر ها تنها چند ثانیه روی لگن می نشینند و بعد سریع بلند شده و اعلام می کنند که وقت تمرین تمام است. بسیاری از پسر ها به استفاده از توالت کوچکترین اهمیتی نمی دهند چرا که می دانند می توانند همان کار را در شلوارشان انجام دهند. باید به فرزند پسر خود بیاموزید که در زمان استفاده از توالت ، آلت خود را به سمت پایین بگیرد. اگر تا به حال در زمان توالت آموزی ادرار فرزند دلبندتان مستقیما به سمت شما نشانه رفته باشد ، اهمیت این موضوع را به خوبی درک خواهید کرد.

نحوه ی انتخاب لگن

لگن مناسب برای هر جنسیت متفاوت است.

دختران : تقریبا می توان گفت تمام لگن های موجود در بازار برای یک کودک دختر مناسب خواهد بود. این موضوع برای انواع لگن و صندلی توالت کودک صادق است .

بیشتر بدانید  دلایلی که باعث می شود کودک شما غذا نخورد

پسران : خرید لگن مناسب برای پسر ها کمی سخت تر است. اگر لگن مناسب را انتخاب نکنید ، تمرین استفاده از توالت به یک دردسر کثیف تبدیل می شود. لگن های دارای حفاظ جلوگیری از پاشیده شدن ادرار، از خیس شدن زمین دستشویی جلوگیری می کنند.

انتخاب ابزار سرگرمی مناسب برای زمان استفاده از توالت

با اینکه ابزار زیادی برای سرگرمی هر دو جنسیت وجود دارد ، برخی از لوازم توالت آموزی میان دختر ها و پسر ها متفاوت است .

دختران : بعضی از دختر ها دوست دارند در زمان توالت آموزی با عروسک های خود همراه شوند . برخی از عروسک های ویژه توانایی دستشویی کردن دارند و شما می توانید از آنها برای توالت آموزی استفاده کنید. کتاب ها و ویديو های توالت آموزی می توانند برای هر دو جنس مورد استفاده قرار گیرند . با این حال می توانید از ابزارهای مخصوص مثل پرنسس دستشویی و یا دختر بزرگ از دستشویی استفاده می کنه بهره گیرید.

پسران : پسر ها ممکن است یک عروسک را تنها به چشم یک عروسک ببینند. برای آنها مهم نیست که این عروسک برای آموزش توالت آموزی طراحی شده و می تواند خودش را خیس کند. با اینکه آنها به محتویاتی مانند کتاب ها و ویدیوها واکنش نشان می دهند ، اما چیز هایی را که اختصاصا برای آنها طراحی شده است بیشتر دوست دارند. مثل فیلم دستشویی رفتن برای پسر ها یا  ابرقهرمان دستشویی .

نحوه ی انتخاب پاداش های توالت آموزی

دختر ها : دختر ها معمولا مشکلی با دریافت یک پاداش یکسان در طول کل دوره ی توالت آموزی ندارند. این پاداش می تواند یک برچسب یا یک تکه شکلات باشد.

پسر ها : والدین پسر کوچولوها می دانند که باید در پاداش دادن احتیاط به خرج دهند. پسر ها از پاداش یکسان خسته می شوند. یک قطعه شکلات ممکن است برای امروز مناسب باشد. اما فردا باید فرزند خود را با یک کاسه از کرن فلکس مورد علاقه اش غافلگیر کنید. همیشه ذخیره ای از جایزه های آماده برای توالت آموزی داشته باشید

نحوه ی آموزش تکنیک استفاده از توالت

بعضی از کودک ها با دیدن آنچه که قرار است انجام دهند ، راحت تر آن را یاد میگیرند.

دختر ها : دختر ها می توانند مادر خود را تماشا کنند. اما پدر معمولا وارد این مرحله از توالت آموزی به دختر نمی شود.

پسر ها : حالا پدر می تواند نقش مهمی ایفا کند. پسر ها می توانند پدر خود را در هنگام استفاده از توالت تماشا کنند. پسر ها دوست دارند شبیه به پدر خود رفتار کنند و مشاهده ی این فرآیند می تواند به آنها کمک کند.

صبر و علاقه

مهم ترین مسئله این است که خود شما باید تحت هر شرایطی صبوری به خرج دهید. در غیر این صورت فرزند شما با احساساتی رو به رو می شود که توالت آموزی را برای او به تجربه ای منفی تبدیل می کند.

دختر ها : حتما شنیده اید که می گویند دختر ها زود تر از پسر ها به بلوغ می رسند. شاید به همین خاطر است که دختر ها می توانند زمان بیشتری روی لگن بنشینند. او دوست دارد یک دختر بزرگ باشد ، برای همین صبوری و علاقه ی بیشتری برای انجام کار درست از خود نشان می دهد .

بیشتر بدانید  10 نکته برای گرفتن پستانک از فرزندتان

پسر ها : بسیاری از پسر ها فکر می کنند کار های بهتری نسبت به تمرین توالت آموزی دارند. برای همین علاقه و صبر آنها سریع تر از بین می رود. آنها حتی ممکن است در ابتدا از خود علاقه نشان دهند اما ممکن است دقیقا همان روز علاقه ی خود به یادگیری را از دست بدهند.

نحوه ی برخورد با حوادث

دختران و پسران هر دو خراب کاری می کنند. حتی اگر مدت ها از زمان پایان دوره ی توالت آموزی گذشته باشد. شما لازم است تا مدتی پس از پایان دوره ، همیشه یک دست لباس تمیز به همراه خود داشته باشید. این مدت برای پسران طولانی تر از دختران است.

دختران : بیشتر دختر ها دوست ندارند احساس کثیف بودن داشته باشند. آنها سریعا یاد می گیرند که اگر برای رفتن به دستشویی عجله نکنند ، لباس هایشان خیس و کثیف می شود.، اما وقتی یک دختر اولین گام های توالت آموزی را یادبگیرد ، آنها را به خاطر می سپارد .

پسران : پسر ها بیشتر از دختر ها دچار حادثه می شوند. برای بسیاری از پسر ها مهم نیست که با شلوار خیس و مدفوع گیر افتاده در لباس زیرشان قدم بزنند. این حوادث ممکن است در خانه و یا بیرون از آن اتفاق بیفتد. پس همیشه تعداد زیادی لباس تمیز همراه خود داشته باشید.

فارغ از جنسیت کودک ، هیچگاه از این حوادث آشفته نشده و کودکتان را سرزنش نکنید. تبدیل کردن توالت آموزی به یک تجربه ی منفی ، باعث می شود دوره ی یادگیری کودک طولانی تر و طولانی تر شود.

آماده شدن برای تکمیل دوره ی توالت آموزی

نمیتوانید برای تمام شدن دوره ی توالت آموزی یک کودک زمان تعیین کنید. آنها توالت آموزی را در زمان مورد نظر خود تمام میکنند ، اما جنسیت نقش مهمی در تعیین این زمان دارد .

دختران : با اینکه ممکن است کودکانی از هر دو جنس بتوانند توالت آموزی را در چند روز به اتمام برسانند ، تحقیقات نشان می دهد متوسط زمان لازم برای پایان کامل  ای دوره در هر کودک حدودا ۳ ماه است. پایان کامل دوره بدین معناست که کودک می تواند با اطمینان بداند چه زمانی به دستشویی نیاز دارد ، تنها به دستشویی می رود و برای تمیز کردن خود به هیچ کمکی نیاز ندارد و یا از حداقل میزان کمک استفاده می کند. دختر ها معمولا تمام این مراحل را زودتر از پسر ها کامل می کنند.

پسران : با اینکه دوره ی توالت آموزی پسر ها معمولا طولانی تر است ، اما در نهایت همه ی آنها به خط آخر می رسند. به تشویق کردن آنها ادامه دهید و مثبت فکر کنید. سخت کوشی او و شما در زمان مناسب نتیجه خواهد داد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید


عزت نفس در کودکان

10 نکته در زمینه ایجاد عزت نفس در کودکان

  آیا میدانید که صرفاً تمجید از کودک شما در واقع می تواند بیش از سود، آسیب رسان باشد. در ادامه یک راهنمای جامع در مورد چگونگی ایجاد عزت نفس …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
ASQ

ASQ یا تست غربالگری ویژه کودکان یک سال به بعد

ASQ به ما کمک میکند تا با مداخله زود هنگام بتوانیم برای پیشگیری و تشخیص مشکلات رشدی و جسمی در کودکان، جلوگیری کنیم و از بروز تاخیر یا اختلال تکامل …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
پرت کردن حواس بچه

بازی هایی برای پرت کردن حواس بچه های نق نقو

در این مقاله به ترفند هایی برای پرت کردن حواس بچه ها در سنین مختلف میپردازیم. بچه‌ها گاهی از دنده چپ بلند می‌شوند و آن قدر نق می‌زنند و بهانه …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
کنجکاوی کودک خردسال

چگونه کنجکاوی را در کودک خردسال پرورش دهیم؟آکام

تحقیقات جدید نشان می دهد تقویت کنجکاوی کودک خردسال در آینده او نقش به سزایی دارد. کنجکاوی در بطن همه یادگیری ها است. لمس کردن یک چیز جالب… پرسیدن یک …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
شب ادراری

علت شب ادراری کودک چیست؟ راه درمان شب ادراری چگونه است؟

آیا می دانید در هر شب چند میلیون کودک هستند که جای خود را خیس می کنند؟ اگر کودک شما شب ادراری دارد، او تنها نیست. اگرچه بیشتر کودکان بین …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
کنجکاوی در کودکان نوپا

کنجکاوی در کودکان نوپا چگونه است؟آکام

نوزادان کنجکاو به دنیا می آیند. یک نوزاد تازه متولد شده عمیقا به چشم بزرگسالان خیره می شود. گویی که می خواهد همه چیز را در مورد آن شخص بشناسد. …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین ویدیوها
علت اصلی لجبازی بچه ها چیست؟ لجبازی بچه ها یعنی چی ؟ در این ویدیو به بررسی علت اصلی...
سوالات شایع خانم ها راجع به دوران پیش از بارداری – قسمت اول پیش از بارداری چه نکاتی مهم است؟ و چه سوالاتی شایع است؟...
چه زمان باید از تب کردن فرزندمان نگران شویم؟ خانم دکتر هانیه شهامت در مورد تب کردن در کودکان و اینکه...
×