چگونه کنجکاوی کودک در بدست آوردن مهارت خواندن، ریاضیات و غیره اثر می گذارد؟-آکام
-
20/ بهمن/ 1399
-
توسط تیم محتوا
- 522 بازدید
-
مدت زمان: 3 دقیقه
آیا کنجکاوی کودک در خواندن، ریاضیات و مهارتهای دیگر به اندازه خود کنترلی مفید است؟ مطالعات می گویند بله
یکی از عامل موثر بر کنجکاوی کودک
از زمانی که “آزمون مارشمالو” بر اهمیت کنترل زود هنگام خود کنترلی در موفقیت های بعدی تأکید کرد. مربیان تلاش کردند تا راه هایی برای ایجاد خود کنترلی در میان کودکان خردسال پیدا کنند. اما یک مطالعه جدید در مجله Pediatric Research نشان می دهد که افزایش کنجکاوی طبیعی کودکان ممکن است به همان اندازه برای یادگیری طولانی مدت آنها نیز مهم باشد.
محققان از بیمارستان کودکان دانشگاه میشیگان C.S Mott و مرکز رشد و توسعه انسانی، 6200 کودک شرکت کننده را در باب این مطالعه ردیابی کردند. آنها به جمع آوری داده ها در مورد درآمد خانواده، تحصیلات و سوابق کودکان، نظرسنجی گسترده، که شامل بازدید از خانه، مصاحبه با والدین و ارزیابی کودکان در سن 9 ماهگی، 2 سالگی، در آغاز پیش دبستانی و مهد کودک بود.
در این مطالعه به آزمایش دانش آموزان برای مهارت های اولیه ریاضی و خواندن پرداختند. این مطالعه ویژگی های دیگری مانند اختراع، تخیل، توجه به وظایف جدید و اشتیاق برای یادگیری مهارت های جدید را نیز بررسی کردند. محققان دریافتند که حتی پس از کنترل، تفاوت در زمینه های کودکان و یا عدم حضور آنها در پیش دبستانی، کنجکاوی کودکان خردسال به ویژه “اشتیاق آنها برای یادگیری چیزهای جدید” پیش زمینه ریاضیات خوب و موفقیت در خواندن، در مهد کودک بود. همانند اقدامات اولیه خود کنترلی.
محقق ارشد پارچی شاه، دانشیار رفتاری و تکاملی در بیمارستان کودکان گفت: ” در این مطالعه صحبت از عطش کودک خردسال برای دانش و کنجکاوی است. این ایده لذت یادگیری را برجسته می کند. ”
شاه ادامه داد: “علاوه بر این، مزایای کنجکاوی زیاد برای کودکان فقیر بیشتر بوده است. وی گفت: “اگر شما كودكی با درآمد كم هستید، در مقایسه با كودكی با درآمد بالا، اگر كنجكاوی شما كمتر از حد متوسط باشد، در ریاضیات و خواندن تا پایان مهد كودك است عملکرد ضعیفی خواهید داشت. ” “اما اگر شما یک کودک کم درآمد اما بسیار کنجکاو هستید، موفقیت شما مشابه یک کودک با درآمد بالا خواهد بود. کنجکاوی می تواند این شکاف موفقیت در خواندن یا ریاضیات را کاهش دهد، یا از بین ببرد. ”
او میگوید: نتیجه لازم برای معلمان ” نیاز به دانش در مورد کنجکاوی فردی و انگیزه های کودک است. ” آنچه کنجکاوی یک کودک را مجذوب خود می کند. ممکن است کودک دیگری را مجذوب خود نکند و معلمان باید سعی کنند با آن سازگار باشند. ”
محققان اکنون در حال بررسی این موضوع هستند که چه جنبه هایی از اوایل زندگی در خانه و محیط کلاس در کودکان باعث می شود کودکان کنجکاوتر شوند. و آیا کنجکاوی ممکن است با سایر ویژگی های اجتماعی و عاطفی مرتبط با پیشرفت تحصیلی مانند ذهنیت آکادمیک ارتباط داشته باشد. (این باور که مهارت ها با تمرین می توانند بهبود یابند. )