به اولین سال زندگی کودک تان خوش آمدید (بخش دوم)

به اولین سال زندگی کودک تان خوش آمدید (بخش دوم)

در بخش اول این مقاله ما برای کمک به شما در دانستن آنچه که به طور معمول می توان انتظار داشت در دو ماه اول بعد از تولد و چگونگی کنترل همه تغییرات در زندگی شما و کودک پرداختیم در ادامه آن با ما برای اینکه در خصوص اولین سال زندگی کودکتان بیشتر بدانید همراه باشید

ماه سوم

خبر خوب، شما می توانید انتظار داشته باشید که غم و اندوه عصرانه نوزاد شما در این ماه فروکش کند. کودک کوچک شما حتی ممکن است موقع شب شروع به خوابیدن کند. بله واقعا! با رشد کودک، متوجه خواهید شد که ممکن است رنگ مدفوع او تغییر کند. بنابراین بیاموزید که چگونه همه رنگ های مختلف آن را رمزگشایی کنید.

اگر هنوز شیر می دهید. اگر با افت شیر​​و کمبود منابع پمپاژ یا شرایط پزشکی مواجه شدید که ممکن است به داروهایی ناسازگار با شیردهی نیاز داشته باشد. به کمک متخصصین این نیاز را برطرف کنید.

ماه چهارم

کودک شما بیشتر و بیشتر از اسباب بازی های خود لذت خواهد برد. بنابراین تا آنجا که ممکن است با نقش یک پدر و مادر خوب، او را برای انجام این بازی ها را تشویق کنید. بر روی زمین بنشینید. فعالیت های خود را در طول روز تعریف کنید و انواع مختلفی از اسباب بازی ها را ارائه دهید.

شما همچنین می توانید از یک بالشت شیردهی برای کمک به کودک تان، با ایجاد ایمنی در عضلات لازم برای نشستن خود استفاده کنید.

ماه پنجم

نمی دانید چه زمانی باید کودک خود را از مهد کودک دور نگه دارید؟ شرایطی مانند تب، سرفه مداوم یا دشواری در تنفس، استفراغ، اسهال یا بیماری های مسری مانند سرفه سیاه، همه دلایل موجهی هستند که باید به آنها توجه کنید.

مقابله با بیماری در نوزادان دشوار است. بنابراین می توانید راه حل هایی برای پایین آوردن تب آنها به طور طبیعی یاد بگیرید. همچنین، به دلیل خطر ابتلا به سندرم ریه، هرگز به کودک خود آسپرین ندهید.

ماه ششم

شما به نیمه راه سال اول کودک خود رسیده اید، و با توجه به این که احتمالاً تاکنون شب های بی خوابی زیادی را تحمل کرده اید. کار کمی نیست. با فهمیدن اینکه کودک شما در این ماه آماده غذا خوردن است جشن بگیرید. یا تلاش خود را برای تهیه غذای مخصوص کودک شروع کنید.

هنگامی که کودک شما غذاهای جامد بیشتری را می خورد، مادرانی که شیرده هستند ممکن است متوجه شوند که چرخه قاعدگی آنها برمی گردد یا ممکن است خیلی زودتر برگشته باشد. اگر به این زودی ها قصد بارداری دیگری را ندارید، بهتر است با همسرتان در مورد پیشگیری از بارداری صحبت کنید. زیرا در واقع می توانید زودتر از آنچه فکر می کنید باردار شوید.

بیشتر بدانید  خوابیدن در کنار کودک (خواب اشتراکی)

 ماه هفتم

چه موقع زمان مناسبی است که کودک خود را با جادوی تلویزیون آشنا کنید؟ ممکن است بخواهید یک نمایش آموزشی برپا کنید. شب فیلم را برگزار کنید یا فقط با یک کارتون از برنامه والدین فاصله بگیرید. اما علی رغم اینکه کودک شما هر روز بزرگتر می شود، باید توجه داشته باشید که آکادمی متخصص اطفال آمریکا برای همه کودکان زیر 2.8 سال تماشای تلویزیون را توصیه نمی کند.

تا کنون احتمالاً کودک شما شروع به دندان درآوردن کرده است. بنابراین بهتر است در راهنمای دندان درآوردن نوزاد با پزشک کودکتان مشورت کنید و مطمئن شوید که بهداشت دندان کودک را در اسرع وقت انجام می دهید. ماه 7 ام همچنین زمان مهمی برای غربالگری افسردگی پس از زایمان است شما میتوانید با کمک گرفتن از مشاورین این حوضه ، و همچنین برقراری ارتباط آزاد با دوستان و خانواده  از این دوره عبور کنید.

اغلب اوقات، تشخیص علائم افسردگی پس از زایمان در خود فرد دشوار است. بنابراین بحث در مورد اینکه علائم و نشانه ها با یک شریک زندگی یا شخص مورد علاقه حتی قبل از تولد کودک شما چگونه است، می تواند مفید باشد.

ماه هشتم

آیا کودک شما به طور متوسط ​​برای سن و مرحله خود وزن دارد؟ شما می توانید از طول و وزن متوسط ​​کودک خود مطلع شوید. اما به خاطر داشته باشید که همه نوزادان با سرعت های مختلفی رشد می کنند و عوامل زیادی در رشد کودک شما نقش دارند. همانطور که رشد می کنند و بیشتر درگیر بازی می شوند، فراموش نکنید که روی زمین بنشینید و با کوچولوی خود نیز بازی کنید!

در ماه 8 ام، کودک شما احتمالاً غذاهای جامد خیلی بیشتری می خورد، بنابراین ممکن است متوجه تغییراتی در حرکات روده کودک شوید. همراه با شگفتی های جامد در طول راه، اگر به نظر می رسد کودک کوچک شما در تنظیم جویدن و بلعیدن غذا مشکلی دارد، حتماً با پزشک خود صحبت کنید تا هرگونه عارضه پزشکی که ممکن است باعث جمع شدن دندان در روده شود را، رد کند.

شما همچنین می توانید نحوه مقابله با اضطراب جدایی، محافظت از نوزاد در برابر خانه را بیاموزید. و درباره معرفی ظروف به کودک، مانند ظروف نقره ای و فنجان های جرعه دار بیشتر بدانید.

بیشتر بدانید  رشد کودک در اولین ماه تولد چگونه است

اوه، شایداستفاده از یک جارو برقی جدید برای مقابله با توانایی جدید کودک تان در بیرون انداختن غذا از صندلی اش، مفید باشد. فقط به اندازه یک پیشنهاد!

ماه نهم

استفاده از پستانک هنوز در جریان است؟ اگرچه ممکن است پستانک در روزهای اول برای کودک شما به عنوان راهی برای تسکین خود، و کمک به کاهش خطر ابتلا به SIDS مفید بوده باشد. اما زمان آن فرا رسیده است که به فکر دور کردن کودک خود از پستانک یا حداقل کاهش استفاده از آن در طول روز باشید.

اگر در هنگام رشد، غذاهای بیشتری به کودک می دهید. باید مراقب علائم آلرژی غذایی باشید، که می تواند شامل بثورات پوستی، اسهال، گاز گرفتگی، تف و استفراغ باشد.

خواب این ماه ممکن است با دندان درآوردن یا رشد مو کم شود. اما ناامید نشوید: به برنامه های منظم قبل از خواب خود ادامه دهید. و روش های جدیدی را برای آرامش کودک خود مانند یک دستگاه نویز سفید امتحان کنید.

ماه دهم

نوزادان 10 ماهه مانند زنبورهای کوچک بازیگوش هستند. با افزایش فعالیت آنها، خطر ابتلا به مشکل نیز افزایش می یابد. مانند قرار دادن همه چیز در دهان شان.

از وسایل خطرات معمول خفگی برای کودکان زیر 1 سال دوری کنید. حتما از مصرف غذاهایی مانند پاپ کورن، کشمش، آجیل، آب نبات سفت، انگور و هات داگ خودداری کنید. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، در یک کلاس محلی برای صدور گواهینامه CPR (کمک های اولیه) ثبت نام کنید.  مطمئن شوید همه افرادی که از کودک شما مراقبت می کنند، می دانند در صورت خفه شدن کودک چه کاری باید انجام دهند.

هنگامی که به اولین روز تولد کودک خود نزدیک می شوید. احتمالاً در مورد برخی انتقال های بزرگ مانند از شیر گرفتن و انتقال چرت های دو روزه به یک چرت بعد از ظهر نیز فکر خواهید کرد.

ماه یازدهم

وقت آن است که اولین تولد را برنامه ریزی کنیم! چه در فکر این باشید که برای تولدی شایسته بزرگ برنامه ریزی کنید. یا به یک جشن کم خرج در خانه بسنده کنید. اولین سال زندگی مشترک شما یک نقطه عطف است که قطعاً شایسته کیک است.

بیشتر از همه در این ماه، به خودتان تبریک بگویید که اولین سال والدین بودن را پشت سر گذاشته است! بدانید که ما در ادامه سفر والدی شما همیشه در اینجا هستیم، تا به سوالات تان پاسخ دهیم.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید


اهمیت آغوش گرفتن کودک

7 اهمیت شگفت انگیز در آغوش گرفتن کودک- اهمیت بغل کردن کودک

  اهمیت در آغوش کشیدن فرزندان را نمی توان دست کم گرفت. در آغوش گرفتن مزایای زیادی برای افراد فراهم می کند، اما به صورت ویژه در رشد کودک، بسیار …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
ذهن کودک را چگونه برای یادگیری آماده کنیم؟

ذهن کودک را چگونه برای یادگیری آماده کنیم؟

ذهن کودک همچون دفتری سفید است. شاید خیلی کلیشه‌ای به نظر برسد. اما بهترین تعبیری که می‌توان برای فرآیند یادگیری کودک نیز به کار برد این است که بگوییم ذهن …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
رشد مهارتهای کلامی کودک

چطور به رشد مهارتهای کلامی کودک کمک کنیم؟آکام

یادگیری زبان و رشد کلامی کودک یک فرآیند طبیعی است که در بعضی از بچه‌ها زودتر اتفاق می‌افتد و در بعضی از آنها دیرتر. اما هر چه که باشد یک …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
متخصص اطفال کودک

10 دلیل برای تماس گرفتن با متخصص اطفال -آکام

آیا کودک شما برای تماس دیرهنگام با متخصص اطفال به اندازه کافی بیمار است؟ ما برای کمک به شما در تعیین زمان تماس با پزشک متخصص اطفال برای یک نوزاد …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
کمک های اولیه

راهنمای کمک های اولیه برای کودکان-آکام

بعضی اوقات بچه ها صدمه می بینند. این صدمات به دلیل گسترش قلمرو آنها است! در ادامه نحوه کنترل همه چیز( راهنمای کمک های اولیه برای کودکان ) و اینکه …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
تب کودک

با اولین تب کودک چه کنیم؟-آکام

اولین تب کودک شما می تواند یک اتفاق ترسناک باشد. برای راهنمایی در مورد نحوه مراقبت از کودک بیمار خود به ادامه مطلب مراجعه کنید. تب در واقع نشانه ای …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین ویدیوها
علت اصلی لجبازی بچه ها چیست؟ لجبازی بچه ها یعنی چی ؟ در این ویدیو به بررسی علت اصلی...
سوالات شایع خانم ها راجع به دوران پیش از بارداری – قسمت اول پیش از بارداری چه نکاتی مهم است؟ و چه سوالاتی شایع است؟...
چه زمان باید از تب کردن فرزندمان نگران شویم؟ خانم دکتر هانیه شهامت در مورد تب کردن در کودکان و اینکه...
×