زندگی اجتماعی

5 پیشنهاد عالی برای آموزش اشتراک گذاشتن به کودکان نوپا

5 پیشنهاد عالی برای آموزش اشتراک گذاشتن به کودکان نوپا

آموزش اشتراک گذاشتن :به احتمال زیاد، این امر اجتناب ناپذیر است. یک روز کودک 2 ساله شما بی سر و صدا اسباب بازی مورد علاقه خود را با برادر 4 ساله اش به اشتراک می گذارد. و ناگهان می شنوید که با قاطعانه ترین تن صدایی فریاد می زند، “ول اش کن!”

و با این کار، واضح است که دختر کوچک دلسوز شما اسباب بازی خود را تسلیم نمی کند. نه تنها الان بلکه حتی برای یک ثانیه دادن اسباب بازی ممکن نیست!

این اتفاق به چه دلیلی رخ می دهد؟

در حقیقت، کوچکترین بچه شما همان کسی که برای تقسیم سخاوتمندانه اسباب بازی ها، غذاهای او و حتی زمان خوابش روی او حساب می کردید. اکنون ادعای تصاحب همه چیز را دارد. می خواهید بلوز او را بشویید؟ بهتر است این کار را در حالی که او خواب است انجام دهید زیرا نمی خواهد آن را رها کند.

چه چیزی تغییر کرده است؟

مدتی پس از اولین تولد، کودک شما شروع به درک این مسئله کرده که او در واقع خود یک شخصیت است.

در حدود 2 سالگی، بر او روشن شده که قادر است دارایی های خود را کنترل کند. این تصرف طبیعی است و از رشد استقلال او حکایت دارد.

اما چیزهای بیشتری درباره این موضوع وجود دارد. در این مرحله کودک نوپای شما به یاد نمی آورد که داشته هایی که به شما می دهد همیشه با خیال راحت به او بازمی گردند. در ذهن او، اگر چیزی دست او را ترک کند. حتی به طور موقت حتمالاً برای همیشه از بین رفته است.

خبر خوب این است که به محض اینکه کودک نوپای شما شروع به بروز رفتار مالکانه خود کرد. او در تلاش است تا درباره دادن و گرفتن اطلاعات کسب کند و اشتراک گذاری آسان تر خواهد شد.

بیشتر بدانید  چگونه اشتیاق یادگیری کودک خود را بیشتر کنیم؟تحریک کنجکاوی کودک-آکام

 

چگونه به کودک نوپای خود اشتراک گذاشتن را یاد دهیم

کودکان قبل از اینکه بتوانند به طور منظم ارائه دهند و سهیم شوند، باید سه ایده متمایز را درک کنند. آنها باید:

پیوست ایجاد کرده و احساس مالکیت داشته باشند.

بدانید که اشیا حتی وقتی قادر به دیدن آنها نیستند، وجود دارند.

همدلی و آگاهی از احساسات دیگران را ایجاد کنند.

کودکان تا حدود 6 سالگی حس همدلی پیدا نمی کنند. بنابراین ممکن است عبارت “این برای من است” برای مدتی بر ذهن کودک نوپای شما مسلط شود.در این حین، این نکات را امتحان کنید تا درگیری را به حداقل برسانید و به کودک کمک کنید روحیه سخاوتمندانه تری پیدا کند.

1.روز های بازی را هوشمندانه برنامه ریزی کنید.

قبل از بازدید یک میهمان، برخی از وسایل شخصی غیرقابل بحث را از دید خارج کنید تا در مهمانی درگیر جنگ بر سر تصاحب آن وسیله نشوید.

2.یک تایمر تنظیم کنید.

فعالیت ها را کوتاه کنید. وقتی همه راه های دیگر جواب نداد. از زنگ هشدار برای نشان دادن زمان تعویض اسباب بازی ها استفاده کنید.

3.بچه ها را تشویق کنید که نوبت و اشتراک گذاری را تمرین کنند.

اگر درگیری رخ داد، برای همه توضیح دهید که وقتی بچه دیگر کارش با اسباب بازی تمام شد می توانند با آن بازی کنند. در صورت عدم موفقیت، از یک تایمر استفاده کنید.

4.نحوه اشتراک گذاری خود را نشان دهید.

اجازه دهید کودک نوپای شما ببیند از همسایه خود یک وسیله قرض می گیرید. و بعداً آن را با هم برگردانید. کتابی را به خواهرتان قرض دهید. و به کودک کوچک خود بگویید که به خواهرتان اعتماد دارید که آن را برای شما بازگرداند. تا بدین ترتیب اشتراک گذاشتن را اول از همه از شما بیاموزد.

بیشتر بدانید  چگونه میتوان در غالب بازی کودک را به ورزش کردن تشویق کنید- آکام

5.سخاوت عاطفی نشان دهید.

به انجام فعالیت هایی بپردازید و تجربیاتی را که باعث افزایش خوشحالی می شود. به اشتراک بگذارید. کودکی شاد و از نظر احساسی امن به احتمال زیاد با دیگران به آسانی شریک می شود. به کودک نوپای خود بیاموزید که از تجربیات مشترک در مورد اسباب بازی ها و دارایی های دیگر ارزش قائل شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید


عزت نفس در کودکان

10 نکته در زمینه ایجاد عزت نفس در کودکان

  آیا میدانید که صرفاً تمجید از کودک شما در واقع می تواند بیش از سود، آسیب رسان باشد. در ادامه یک راهنمای جامع در مورد چگونگی ایجاد عزت نفس …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
ASQ

ASQ یا تست غربالگری ویژه کودکان یک سال به بعد

ASQ به ما کمک میکند تا با مداخله زود هنگام بتوانیم برای پیشگیری و تشخیص مشکلات رشدی و جسمی در کودکان، جلوگیری کنیم و از بروز تاخیر یا اختلال تکامل …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
پرت کردن حواس بچه

بازی هایی برای پرت کردن حواس بچه های نق نقو

در این مقاله به ترفند هایی برای پرت کردن حواس بچه ها در سنین مختلف میپردازیم. بچه‌ها گاهی از دنده چپ بلند می‌شوند و آن قدر نق می‌زنند و بهانه …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
کنجکاوی کودک خردسال

چگونه کنجکاوی را در کودک خردسال پرورش دهیم؟آکام

تحقیقات جدید نشان می دهد تقویت کنجکاوی کودک خردسال در آینده او نقش به سزایی دارد. کنجکاوی در بطن همه یادگیری ها است. لمس کردن یک چیز جالب… پرسیدن یک …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
شب ادراری

علت شب ادراری کودک چیست؟ راه درمان شب ادراری چگونه است؟

آیا می دانید در هر شب چند میلیون کودک هستند که جای خود را خیس می کنند؟ اگر کودک شما شب ادراری دارد، او تنها نیست. اگرچه بیشتر کودکان بین …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
کنجکاوی در کودکان نوپا

کنجکاوی در کودکان نوپا چگونه است؟آکام

نوزادان کنجکاو به دنیا می آیند. یک نوزاد تازه متولد شده عمیقا به چشم بزرگسالان خیره می شود. گویی که می خواهد همه چیز را در مورد آن شخص بشناسد. …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین ویدیوها
علت اصلی لجبازی بچه ها چیست؟ لجبازی بچه ها یعنی چی ؟ در این ویدیو به بررسی علت اصلی...
سوالات شایع خانم ها راجع به دوران پیش از بارداری – قسمت اول پیش از بارداری چه نکاتی مهم است؟ و چه سوالاتی شایع است؟...
چه زمان باید از تب کردن فرزندمان نگران شویم؟ خانم دکتر هانیه شهامت در مورد تب کردن در کودکان و اینکه...
×