از پوشک گرفتن

چگونه به فرزندان در مهد کودک آموزش دستشویی رفتن بدهیم؟

چگونه به فرزندان در مهد کودک آموزش دستشویی رفتن بدهیم؟

آموزش دستشویی رفتن به بچه ای که به مهد کودک می رود یا تحت مراقبت های گاه و بیگاه فردی غیر از والدین است، نیاز به تلاش گروهی دارد. غالباً این یک واقعیت است که فرزند شما در مهد کودک، با لباس زیر در یک محیط مراقبت شده پیش بچه های دیگر است، که باعث برانگیختن علاقه کودک خردسال برای استفاده از دستشویی می شود.

والدین و مسؤلین مهد باید در مورد روند آموزش دستشویی رفتن بحث و گفتگو کنند. یک رویکرد ثابت و تکنیک های معمول تشویق، می تواند سردرگمی کودک را در این مدت به حداقل برساند و به ایجاد شرایط موفقیت آمیز برای رشد فکری کودک شما منجر شود.

نکاتی برای آموزش موفقیت آمیز پسران و دختران

تا آنجا که ممکن است ثابت قدم باشید

پیگیری هنگام آموزش دستشویی رفتن مهم است. بنابراین دریابید که مهد کودک شما از چه نوع صندلی کمکی استفاده می کند. آیا این صندلی به توالت بزرگسالان متصل است یا یک توالت کوچک جداگانه است؟ بعضی از بچه ها با استفاده از توالت فرنگی کوچک، و برخی دیگر با توالت معمولی و یک صندلی کوچک روی آن، راحت هستند.

والدین باید به نیازهای مراقب کودک شان، که به احتمال زیاد کودکان دیگری را نیز زیر نظر دارد و باید بهداشت، نظافت و توانمندی آنها را به عنوان ملاحظات مربوط به روند آموزش بررسی کند، اهمیت بدهند.

اگرچه وجود سیستم های مختلف مشکل ساز نیست. اما داشتن قوانین یکسان و تجهیزات یکسان می تواند برای تسلط کودک بر این فرآیند مفید باشد. والدین حتی ممکن است یک  صندلی کمکی شبیه آنچه در خانه استفاده می شود. (اگر ارائه دهنده موافقت کند این ایده خوبی است)، برای استفاده در مهد کودک بخرند.

بیشتر بدانید  چه ورزشی برای کودک من مناسب تر است؟آکام

آموزش دستشویی رفتن زمان خواب

کودکی که در حال آموزش دیدن است در زمان خواب چه لباسی بپوشد؟ حتی یک کودک که آموزش دیده است ممکن است در هنگام خواب، خودش را خیس کند. نظرات در مورد اینکه آیا کودک باید در هنگام خواب پوشک داشته باشد. یا اینکه باید اجازه داد حوادث رخ دهند تا کودک “نتیجه” را احساس کند. متفاوت است. البته مسئولین مهد ممکن است حوصله این حوادث غیرمترقبه، و تمیز کردن روتختی و بالش ها به صورت روزمره را نداشته باشند.

لباس راحتی تن بچه ها کنید

مسئولین مهد کودک ها ابراز تاسف كرده اند كه والدین گاهی اوقات توجه نمی كنند كه پوشاندن كودك با لباس شخصی هر چقدر که زیبا به نظر برسد برای آموزش دستشویی رفتن اشتباه است. بسیاری از والدین نیز با دیدن کودک خود در پیراهن بلند و لباس زیر در حال دویدن، نگران شده اند.

البته که پوشش راحت می تواند به راحتی و سریعا ، توسط کودک به طور مستقل درآورده شود.

داشتن لباس راحتی، کلید اعتماد به نفس و استقلال کودک در طی این روند است.

البته والدین فراموش نکنند در طول این مدت آموزش، لطفاً حداقل دو دست لباس اضافی و ترجیحاً یک بسته کامل لباس زیر به مسئول مهد ارائه دهید. در ابتدای کار ممکن است کودک در بسیاری از موارد، لباس زیر را خیس کند و نیاز به تعویض داشته باشد.

درباره پاداش ها و پیامدها بحث کنید

یکی از مسئولین مهد، یک مادر محترم را بخاطر خرید انبوهی از برچسب ها و پاداش دادن به همه بچه های کلاس، برای هر بار استفاده فرزندش از صندلی کمکی، تحسین کرد. مسئول مهد بیش از حد از ایده برچسب ها خوشحال بود، و از اینکه این مادر فهمیده بود دادن پاداش به هر کودک، هزینه ای است که یک مهد کودک از پس آن بر نمی آید، سپاسگزار بود.

بیشتر بدانید  چه کودکانی در زمان خوردن غذای جامد رفلاکس حلقی دارند؟

درباره زمان بندی فکر کنید

به طور کلی آموزش دستشویی رفتن به کودک را درست بعد از یک تغییر بزرگ مانند جابجایی، طلاق یا ازدواج مجدد، به دنیا آمدن خواهر یا برادر جدید. تغییر در مراقبت از کودک یا تغییرات مهد کودک، قبل از یک تعطیلات بزرگ یا یک رویداد بزرگ، شروع نکنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که پس از شروع آموزش، با رعایت یک برنامه و یک روال راحت هستید.

با هم جشن بگیریم!

کودکی که آموزش دستشویی رفتن را تمام و کمال یاد گرفته. یک موفقیت بزرگ هم برای کودک و هم برای تیم مهد است! یک مشارکت عالی و اهداف واحد، ثبات و ارتباطات آزاد، به دستیابی نتایج مطلوب کمک می کند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید


عزت نفس در کودکان

10 نکته در زمینه ایجاد عزت نفس در کودکان

  آیا میدانید که صرفاً تمجید از کودک شما در واقع می تواند بیش از سود، آسیب رسان باشد. در ادامه یک راهنمای جامع در مورد چگونگی ایجاد عزت نفس …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
ASQ

ASQ یا تست غربالگری ویژه کودکان یک سال به بعد

ASQ به ما کمک میکند تا با مداخله زود هنگام بتوانیم برای پیشگیری و تشخیص مشکلات رشدی و جسمی در کودکان، جلوگیری کنیم و از بروز تاخیر یا اختلال تکامل …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
پرت کردن حواس بچه

بازی هایی برای پرت کردن حواس بچه های نق نقو

در این مقاله به ترفند هایی برای پرت کردن حواس بچه ها در سنین مختلف میپردازیم. بچه‌ها گاهی از دنده چپ بلند می‌شوند و آن قدر نق می‌زنند و بهانه …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
کنجکاوی کودک خردسال

چگونه کنجکاوی را در کودک خردسال پرورش دهیم؟آکام

تحقیقات جدید نشان می دهد تقویت کنجکاوی کودک خردسال در آینده او نقش به سزایی دارد. کنجکاوی در بطن همه یادگیری ها است. لمس کردن یک چیز جالب… پرسیدن یک …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
شب ادراری

علت شب ادراری کودک چیست؟ راه درمان شب ادراری چگونه است؟

آیا می دانید در هر شب چند میلیون کودک هستند که جای خود را خیس می کنند؟ اگر کودک شما شب ادراری دارد، او تنها نیست. اگرچه بیشتر کودکان بین …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
کنجکاوی در کودکان نوپا

کنجکاوی در کودکان نوپا چگونه است؟آکام

نوزادان کنجکاو به دنیا می آیند. یک نوزاد تازه متولد شده عمیقا به چشم بزرگسالان خیره می شود. گویی که می خواهد همه چیز را در مورد آن شخص بشناسد. …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین ویدیوها
علت اصلی لجبازی بچه ها چیست؟ لجبازی بچه ها یعنی چی ؟ در این ویدیو به بررسی علت اصلی...
سوالات شایع خانم ها راجع به دوران پیش از بارداری – قسمت اول پیش از بارداری چه نکاتی مهم است؟ و چه سوالاتی شایع است؟...
چه زمان باید از تب کردن فرزندمان نگران شویم؟ خانم دکتر هانیه شهامت در مورد تب کردن در کودکان و اینکه...
×