به اولین سال زندگی کودک تان خوش آمدید (بخش اول)

به اولین سال زندگی کودک تان خوش آمدید (بخش اول)

اولین سال زندگی کودک شما، یک زمان هیجان انگیز و گاه طاقت فرسا است. با پیشرفت های جدیدی که روز به روز، هفته به هفته و ماه به ماه اتفاق می افتد، ادامه کار دشوار است!

به عنوان والدین جدید، شما بسیار مشغول یادگیری مراقبت از کودک خود و غوطه ور شدن در تمام اتفاقات مرحله کودکی خواهید بود. و در حالی که رشد هر کودک کمی متفاوت است. راهنمایی ما برای کمک به شما در دانستن آنچه که به طور معمول می توان انتظار داشت طراحی شده. و چگونگی کنترل همه تغییرات در زندگی شما و کودک در این سال آمده است.

در طول هر مرحله، از اولین سال زندگی کودک، هفته به هفته تا ماه به ماه ، اطلاعات مهم زیر را به شما ارائه می دهیم:

  • رشد کودک شما
  • نقاط عطف فیزیکی و توسعه
  • آنچه در مطب پزشک خود پیش بینی می کنید
  • نگرانی ها و ملاحظات ویژه ای که باید از آنها آگاه باشید
  • یک روز در زندگی با کودک خود
  • نکات مربوط به تغذیه
  • نگرانی های خواب
  • نکات مربوط به مراقبت از کودک
  • “مطالب ضروری” برای هر مرحله

شما می توانید رشد کودک خود در طول اولین سال را با ما دقیقاً دنبال کنید. و برای آن سوالاتی که در نیمه شب به پاسخ آنها نیاز دارید، جوش ها والتهابات پوستی عجیب و غریبی که مطمئن نیستید لازم است درباره آن با پزشک خود تماس بگیرید، و تمام آن لحظاتی که نمی دانید خود را درگیر چه چیزی کرده اید. ما با شما هستیم (بله، این احساسات در اولین سال زندگی کودکتان کاملاً طبیعی است).

ما اینجا هستیم تا کودک شما را در اولین سال زندگی بررسی کنیم. همه اطلاعات گیج کننده موجود را مرتب کرده و به شما کمک کنیم تصمیماتی را بگیرید که برای شما و کودک تان بهترین باشد. برای شروع آماده هستید؟

ماه اول : هفته اول

از کجا می توانیم درباره زندگی یک نوزاد تازه به دنیا آمده بدانیم؟ یک شبه، تمام زندگی شما تغییر کرده است! این هفته همه چیز درمورد سازگاری، زنده ماندن و استراحت هرچه بیشتر است که شما در شناختن یکدیگر قناعت می کنید. گرچه ممکن است برنامه کودک برای این هفته زیاد نباشد. اما بعداً وقت کافی برای آن خواهد بود.

هفته اول، شما می توانید توقع خواب زیادی از کودک کوچک خود داشته باشید و اگر زایمان کرده اید زمان زیادی برای بهبودی دارید. شما می توانید درباره بازتاب های طبیعی که کودک نشان می دهد و ممکن است در ابتدا شما را متحیر کند، یاد بگیرید و درباره الگوی تنفسی نامنظمی که نوزاد شما به ویژه هنگام خواب دارد، بیشتر بیاموزید و با رعایت دستورالعمل های خواب راحت برای کودک، شروع به کار کنید.

تغذیه کودک در این هفته تمرکز اصلی شما خواهد بود. بنابراین می توانید برای آنچه در مورد تأمین کودک با شیر مادر می دانید آماده شوید. در مورد مسائل معمول شیردهی مانند چفت ضعف، گرفتگی، زخم شدن پستان و یا انتخاب شیر خشک کمک بگیرید.

بیشتر بدانید  زایمان پیش از موعد و نوزادان نارس

همچنین می توانید بفهمید که اگر کودک شما زردی دارد، برای تغذیه به خودی خود بیدار نمی شود و چه مدت آن پوشک های مکونیوم که به سختی تمیز می شوند، دوام می آورند.

هفته دوم

در طول هفته دوم می توانید علائم گرسنگی کودک خود را بیاموزید. اینکه انواع گریه ها به چه معناست و چرا پس از کم کردن چند گرم در هفته اول، کودک باید به وزن تولد خود بازگردد.

ممکن است وقت آن باشد که بعد از افتادن بند ناف کودک، او را به حمام ببرید و به لطف اولین جهش رشد کوچولوی خود، لذت تغذیه خوشه ای یا دسته ای را نیز تجربه کنید.

هفته دوم همچنین زمان مهمی برای رفع هرگونه نگرانی جسمی است که ممکن است پس از کمی آرام شدن تب و تاب هفته اول از بین رفته باشد. از برخورد با ورم پستان گرفته چگونگی برخورد با اتصال نا منظم کودک هنگام شیر دادن.

هفته سوم

کولیک ممکن است در این هفته با کودک شما همراه شود. بنابراین بیاموزید که چگونه با آن کنار بیایید. چه انتظاری داشته باشید و چه زمانی گریه کودک شما چیزی بیشتر از درخواست غذا است. از 3 هفتگی می توانید زمان معده (غذا خوردن ) منظم را برای کودک خود شروع کنید. تا عضلات مورد نیاز اش برای بالا بردن گردن را تقویت کند.

نمی دانید اثر آن مکمل های ویتامین D که پزشک برای کودک شما به شما داده چیست؟ آنها خصوصاً اگر کودک از شیر مادر تغذیه می کند بسیار مهم هستند. بنابراین ویتامین D به عنوان بخشی از برنامه روزانه کودک تان خواهد بود.

اگر نوزاد شما دارای هرگونه مشکل پوستی، مانند کلاه گهواره یا آکنه کودک است. می توانید راه حل هایی مانند افزایش مدت زمان بین حمام، استفاده از شوینده ملایم و ایمن برای نوزاد و جلوگیری از کرم ها و لوسیون های سنگین برای پوست نوزاد را امتحان کنید.

هفته چهارم

با بثورات پوشک سر و کار دارید؟ اکنون زمان مناسبی است که باید بفهمید کدام کرم و کدام پوشک را برای کودک بخرید و چطور از آن به درستی استفاده کنید. همچنین اگر می خواهید می خواهید یک شب از شیر دادن صرف نظر کنید. می توانید نحوه پمپاژ شیر مادر برای ذخیره را یاد بگیرید.

در طی ویزیت 4 هفته ای یا 1 ماهه بررسی دقیق نوزاد،ممکن است واکسن های معمول، از جمله دوز دوم واکسن هپاتیت B را دریافت کند. در مورد هر گونه نگرانی ممکن است با پزشک خود صحبت کنید، و بفهمید چگونه خطر ابتلا به  سندروم مرگ ناگهانی نوزاد یا SIDS در کودک شما کاهش می یابد.

هفته پنجم

کودک کوچک شما ممکن است نتواند همه اسباب بازی های خود را در زمان بازی امتحان کند. اما آنها در حال نزدیک شدن هستند! کودک شما این هفته می تواند یک جغجغه را بگیرد و به سایر نقاط مهم رشد برسد.

بیشتر بدانید  بهترین تصمیم برای شیردهی

اگر قصد دارید در هفته های آینده به محل کار خود برگردید. می توانید نکات، توصیه ها و الهامات زیادی را از مادران دیگری که در همین وضعیت بوده اند دریافت کنید. همچنین، بیایید در مورد تغذیه خوشه ای صحبت کنیم: تغذیه خوشه ای چیست و کودک شما هر چند وقت یکبار به آنها احتیاج دارد؟

هفته ششم

بسیاری از مادران ممکن است این هفته یا هفته های آینده به کار خود برگردند. ممکن است در مورد بازگشت به کار احساسات متفاوتی داشته باشید. اما مهم نیست که چه احساسی دارید. می توانید افسانه های مربوط به بازگشت به کار پس از مرخصی زایمان را کشف کنید. برای بازگشت به کار خود حتی اگر از خانه کار می کنید، انتقال دهید و یاد بگیرید که چگونه شیر مادر را هنگام کار با پمپ و ذخیره کنید.

اگر به غیر از شریک زندگی تان، شخصی از کودک مراقبت می کند. مطمئن باشید همه کسانی که وقت خود را با کودک شما سپری می کنند در کلاس کمک های اویه نوزادان ثبت نام کنند.

هفته هفتم

اگر با شریک زندگی خود فرزند پروری می کنید. حتماً این هفته با هم سازگاری داشته باشید تا با یکدیگر همگام شوید. اگر مجدداً صمیمیت جنسی را از سر می گیرید. می خواهید در مورد کنترل بارداری بحث کنید و مطمئناً در مورد علائم و نشانه های افسردگی پس از زایمان صحبت های صادقانه و صریح داشته باشید.

داشتن برنامه ای برای جستجوی کمک قبل از بروز علائم مهم است و مانند هر بیماری دیگر، مداخله زودهنگام کلیدی است.

اطمینان حاصل کنید که برای تقویت عضلات مهم و جلوگیری از ابتلا به پلاژیوسفالی (سندروم سر ساف)کودک خود، وقت کافی در موقعیت روی شکم در اختیار آنها قرار داده اید. با رشد کودک، در انتخاب مهد کودک یا استفاده از حامل کودک به کمک دیگری نیز نیاز دارید. (نگران نباشید، آنها در ابتدا برای همه دشوار هستند).

ماه دوم

در چک آپ 2 ماهگی کودک، وی واکسن های مهمی دریافت می کند. فرقی نمی کند که در حال حاضر چه نوع آب و هوایی را تجربه می کنید. زیرا کودک کوچک شما رشد می کند و شما و همسرتان ممکن است کودک را برای کار، فعالیت و مراقبت های روزانه بیشتر بیرون ببرید. بنابرین باید از مسائل ایمنی اتومبیل، به ویژه خطر ترک کودک در ماشین آگاه باشید.

ممکن است فکر کنید که چنین اتفاقی برای شما هرگز نخواهد افتاد. اما بیش از 50 نوزاد در سال در اثر ماندن در اتومبیل می میرند.

ادامه این مقاله را میتوانید در بخش دوم آن مطالعه کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید


اهمیت آغوش گرفتن کودک

7 اهمیت شگفت انگیز در آغوش گرفتن کودک- اهمیت بغل کردن کودک

  اهمیت در آغوش کشیدن فرزندان را نمی توان دست کم گرفت. در آغوش گرفتن مزایای زیادی برای افراد فراهم می کند، اما به صورت ویژه در رشد کودک، بسیار …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
ذهن کودک را چگونه برای یادگیری آماده کنیم؟

ذهن کودک را چگونه برای یادگیری آماده کنیم؟

ذهن کودک همچون دفتری سفید است. شاید خیلی کلیشه‌ای به نظر برسد. اما بهترین تعبیری که می‌توان برای فرآیند یادگیری کودک نیز به کار برد این است که بگوییم ذهن …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
رشد مهارتهای کلامی کودک

چطور به رشد مهارتهای کلامی کودک کمک کنیم؟آکام

یادگیری زبان و رشد کلامی کودک یک فرآیند طبیعی است که در بعضی از بچه‌ها زودتر اتفاق می‌افتد و در بعضی از آنها دیرتر. اما هر چه که باشد یک …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
متخصص اطفال کودک

10 دلیل برای تماس گرفتن با متخصص اطفال -آکام

آیا کودک شما برای تماس دیرهنگام با متخصص اطفال به اندازه کافی بیمار است؟ ما برای کمک به شما در تعیین زمان تماس با پزشک متخصص اطفال برای یک نوزاد …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
کمک های اولیه

راهنمای کمک های اولیه برای کودکان-آکام

بعضی اوقات بچه ها صدمه می بینند. این صدمات به دلیل گسترش قلمرو آنها است! در ادامه نحوه کنترل همه چیز( راهنمای کمک های اولیه برای کودکان ) و اینکه …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
تب کودک

با اولین تب کودک چه کنیم؟-آکام

اولین تب کودک شما می تواند یک اتفاق ترسناک باشد. برای راهنمایی در مورد نحوه مراقبت از کودک بیمار خود به ادامه مطلب مراجعه کنید. تب در واقع نشانه ای …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین ویدیوها
علت اصلی لجبازی بچه ها چیست؟ لجبازی بچه ها یعنی چی ؟ در این ویدیو به بررسی علت اصلی...
سوالات شایع خانم ها راجع به دوران پیش از بارداری – قسمت اول پیش از بارداری چه نکاتی مهم است؟ و چه سوالاتی شایع است؟...
چه زمان باید از تب کردن فرزندمان نگران شویم؟ خانم دکتر هانیه شهامت در مورد تب کردن در کودکان و اینکه...
×