مهد و آمادگی برای مدرسه

انتخاب لباس های راحت برای کودک در مدرسه و مهد کودک

انتخاب لباس های راحت برای کودک در مدرسه و مهد کودک

در زمان خرید لباس برای مدرسه و مهد کودک به جز آگاهی از دستورالعمل پوشش، نکات دیگری وجود دارد که باید به آنها توجه داشته باشید. در اینجا چند توصیه ی صادقانه ی مربیان کودک را بررسی می کنیم. این توصیه ها راحتی و شادی کودک شما را تضمین می کنند.

 

  1. کاربردی فکر کنید: لباس های چین دار و مجلسی را برای مواقع دیگر نگه دارید

کودک شما ممکن است در لباس های توری و چین دارش بی نظیر به نظر برسد. اما بیایید صادق باشیم. مراقب یا مربی کودک شما می خواهد فرزند شما را در لباسی راحت و کاربردی ببیند. پوشیدن لباس های مجلسی برای بازی در فضای آزاد می تواند خطر آفرین باشد. پارچه های اضافی لباس ممکن است به تجهیزات زمین بازی گیر کنند. یا در زمان دویدن برای کودک شما مشکل ایجاد کنند. لطفا لباس هایی کاربردی برای کودک انتخاب کنید.

 

  1. لباس های تنگ، شلوار های توری و ساسبند را فراموش کنید

بله. این لباس ها به شدت وسوسه برانگیز اند. حتی والدین ممکن است گمان کنند لباس های تنگ می تواند کودک را در برابر سرما محافظت کند. این باور کاملا درست است. اما تصور کنید شما یک مربی مهد کودک هستید و هر بار برای دستشویی رفتن یا تعویض پوشک کودک، باید با این شلوار های تنگ یا توری دست و پنجه نرم کنید. این مسئله بسیار زمان بر و مشکل ساز است.

 

  1. کودکانی که در در حال توالت آموزی هستند، به لباس های راحت و قابل کنترل نیاز دارند

کودکان نوپا تا سن هفت سالگی، در مدرسه و مهد کودک به لباس هایی نیاز دارند که بتوانند سریعا آنها را باز و بسته کنند. تفاوت میان یک انجام عمل دفع موفق کودک و یک اتفاق ناخوشایند تنها چند ثانیه است. لازم است لباس هایی برای کودک فراهم آورید که در آوردن آنها زمان بر نباشد. علاوه بر این، برای بسیاری از کودکان خجالت آور است که بتوانند به تنهایی لباسشان را در آورند. اما برای پوشیدن دوباره ی آن به کمک نیاز داشته باشند.

بیشتر بدانید  چگونه می توان تفکر خلاق را در کودکان پرورش دهیم؟-آکام

از کودک خو د بخواهید قبل از رفتن به مدرسه، باز و بسته کردن پیراهن، کفش و شلوار خود را تمرین کند

 

  1. پاپیون، سنجاق های فانتزی و کلاه می تواند کودک شما را محدود کند

یک سنجاق سر که یک پاپیون کوچک روی آن باشد، هیچ مشکلی ندارد. اما یک پاپیون بزرگ که سنجاق کوچکی به آن وصل باشد و دائما لیز بخورد یا به جاهای مختلف گیر کند. باید در خانه بماند. سنجاق های فانتزی در ساعت خواب می توانند به پوست سر کودک آسیب بزنند. کلاه کپ و سایه بان در اردوهای تفریحی کارآمد هستند. اما کلاه های فانتزی و بزرگ کمک زیادی به کودک و مربی ها نمی کند.

 

  1. لباس های کودک باید متناسب با فصل باشد

ژاکت در تابستان؟ شلوارک در زمستان؟ لباس های نامتناسب با فصل مربیان را نگران می کند. چرا که این لباس ها فعالیت های ممکن برای کودک را محدود می کنند. در زمان انتخاب لباس برای کودک، به آب و هوای فصلی توجه داشته باشید.

بسیاری از خانواده ها در ماشین خود یک دست وسایل اضافه برای آب و هوای پیش بینی نشده نگاه می دارند.

 

  1. ژاکت را فراموش نکنید

بسیاری از مربیان بیان کرده اند که برخی کودکان در روز های خنک ژاکتشان را به همراه ندارند. این مسئله باعث میشود کودک نتواند در فضای باز با دوستانش بازی کند. اگر می توانید، یک ژاکت ارزان بخرید و آن را در کمد مدرسه ی کودک قرار دهید ( نام کودک را روی ژاکت بزنید) . این مسئله باعث می شود کودک شما برای هوای خنک پیش بینی نشده آماده باشد. مربیان ژاکت های زیپ دار را به انواع دیگر آن ترجیح می دهند.

بیشتر بدانید  چگونه اشتیاق یادگیری کودک خود را بیشتر کنیم؟تحریک کنجکاوی کودک-آکام

 

  1. کفش تنیس(کتونی) به صندل و چکمه ارجحیت دارد

جوراب و کفش تنیس بهترین پوشش برای پاهای کودک پر تحرک شما محسوب می شود. صندل و کفش های فانتزی را در خانه نگه دارید. مگر اینکه کودک شما بتواند مستقلانه آنها را در آورد و جوراب و کفش های تنیسش را به پا کند. ( تصور کنید مربی کودک مجبور باشد هر بار کفش های چندین کودک را به آنها پوشانده یا از پای آنها در آورد).

اگر فرزند شما نمی تواند بند کفش های خود را ببندد، کفش های بدون بند برای او تهیه کنید

 

  1. لباس اضافه به همراه داشته باشید

یک دست لباس متناسب با فصل ( به همراه جوراب و لباس زیر ) در یک کیف دستی بگذارید. نام کودک را روی آن نوشته و آن را در کمد کودک خود قرار داده یا در اختیار مربی کودک قرار دهید. به خاطر داشته باشید که این لباس ها را متناسب با تغییر فصل و رشد کودک تعویض کنید. فرزندان بزرگتر شما نیز می توانند از یک دست لباس اضافه منفعت ببرند. کثیف شدن لباس در زمان ناهار یا سر کلاس هنر ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید


5 بازی برای حل مشکل کمرویی کودک

5 بازی برای حل مشکل کمرویی کودک

  کمرویی کودک یک مشکل جدی است که نباید آن را به پای حجب و حیا یا رودربایستی داشتن بگذارید. این مشکل اگر در کودکی حل نشود می‌تواند در بزرگسالی …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
دروغ گفتن

چرا کودکان دروغ می گویند و چطور از دروغ گفتن کودکان جلوگیری کنیم؟

چرا بچه ها دروغ می گویند؟   کودکان ممکن است به دلیل این موارد ترغیب به دروغ گفتن شوند: با دروغ گفتن چیزی را بپوشانند تا به دردسر نیفتند ببینند …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
مفهوم پول

7 توصیه ساده برای آشنا کردن بچه ها با مفهوم پول

بچه‌ها تا قبل از از 5 سالگی درکی از مفهوم پول و گرانی، ارزانی یا ارزش مادی یک کالا ندارند. برای آن‌ها ارزش هر چیز بر اساس علاقه‌ای است که …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
ذهن کودک را چگونه برای یادگیری آماده کنیم؟

ذهن کودک را چگونه برای یادگیری آماده کنیم؟

ذهن کودک همچون دفتری سفید است. شاید خیلی کلیشه‌ای به نظر برسد. اما بهترین تعبیری که می‌توان برای فرآیند یادگیری کودک نیز به کار برد این است که بگوییم ذهن …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
علاقمند کردن بچه‌ها به کتاب

برای علاقمند کردن بچه‌ها به کتاب خواندن چه باید کرد؟

برای علاقمند کردن بچه‌ها به کتاب خواندن لازم نیست منتظر مدرسه رفتن آنها یا باسواد شدنشان بمانید. بچه‌ها به چیزی علاقمند می‌شوند که برایشان جذاب است و از روز اول …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
عذرخواهی

چجوری به بچه ها عذرخواهی کردن رو یاد بدیم؟

عذرخواهی کردن برای برخی بچه‌ها کار دشواری است. آنها به هزار و یک دلیل و توجیه متوسل می‌شوند تا اشتباه‌شان را به گردن نگیرند و از زیر بار آن شانه …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین ویدیوها
علت اصلی لجبازی بچه ها چیست؟ لجبازی بچه ها یعنی چی ؟ در این ویدیو به بررسی علت اصلی...
سوالات شایع خانم ها راجع به دوران پیش از بارداری – قسمت اول پیش از بارداری چه نکاتی مهم است؟ و چه سوالاتی شایع است؟...
چه زمان باید از تب کردن فرزندمان نگران شویم؟ خانم دکتر هانیه شهامت در مورد تب کردن در کودکان و اینکه...
×