از پوشک گرفتن

نحوه آموزش دستشویی رفتن به کودک

نحوه آموزش دستشویی رفتن به کودک

 

استفاده از صندلی کمکی یک مهارت جدید یادگیری برای دستشویی رفتن فرزند شما است. بهتر است آن را آرام آرام جلو برده و با سرعت کودک خود حرکت کنید. صبور بودن شما به آنها کمک می کند تا درست عمل کنند. حتی اگر گاهی احساس ناامیدی کنید.

کودکان می توانند مثانه و روده خود را هنگام آمادگی جسمی و زمانی که می خواهند خشک و تمیز باشند کنترل کنند. هر کودکی متفاوت است. بنابراین بهتر است کودک خود را با دیگران مقایسه نکنید.

به خاطر داشته باشید که بیشتر کودکان می توانند روده را قبل از مثانه کنترل کنند.

در سن یک سالگی، اکثر نوزادان خراب کردن پوشک در شب را متوقف می کنند.

در سن دو سالگی، برخی از کودکان در طول روز خشک می مانند. اما هنوز خیلی زود است.

در سن سه سالگی، از هر 10 کودک 9 تای آنها بیشتر روزها خشک می مانند. حتی در آن شرایط نیز همه کودکان احتمال اشتباه دارند. به خصوص هنگامی که هیجان زده، ناراحت یا غرق در چیز دیگری شوند.

در چهار سالگی، اکثر کودکان در طول روز به طور قابل اعتمادی خشک می مانند.

معمولاً کمی بیشتر طول می کشد تا کودکان یاد بگیرند که در طول شب خشک بمانند. اگرچه اکثر اینها را در سنین 3 تا 5 سالگی می آموزند. اما از هر 5 کودک 5 ساله، 1 نفر ممکن است تخت خود را خیس کند.

چه موقع آموزش دستشویی رفتن را شروع کنید

به یاد داشته باشید. شما نمی توانید کودک خود را مجبور به استفاده از صندلی کمکی کنید. اگر آماده نباشند. قادر به استفاده از صندلی کمکی نخواهند بود. با گذشت زمان، آنها به استفاده از صندلی کمکی علاقه مند میشوند. اکثر کودکان بیش از آنچه شما فکر می کنید علاقه به پوشیدن لباس زیر عادی دارند.

در این بین بهترین کاری که می توانید انجام دهید. تشویق آن رفتاری است که می خواهید.

بیشتر والدین وقتی کودکشان بین دو تا دو و نیم سال باشد. شروع به فکر کردن در مورد تمرینات می کنند. برخی از افراد شروع به کار در تابستان را راحت تر می دانند. وقتی که لباس کمتری برای درآوردن وجود دارد و لباس های شسته شده با سرعت بیشتری خشک می شوند.

هنگامی که اختلالات عمده ای در زندگی کودک یا خانواده شما وجود ندارد. آموزش دستشویی رفتن را امتحان کنید. ثابت قدم ماندن مهم است. تا اینکه کودک خود را گیج نکنید.

اگر بیرون می روید صندلی را با خود ببرید. بنابراین کودک می فهمد که شما دوست دارید هر وقت نیاز به دفع باشد. او از صندلی استفاده کند. بررسی کنید آیا افراد دیگری که از فرزند شما مراقبت می کنند، می توانند به همان روش شما در آموزش دستشویی رفتن کمک کنند.

تعدادی از علائم موجود که نشان از شروع کنترل مثانه توسط کودک شماست:

آنها می دانند چه زمانی پوشک مرطوب یا کثیف شده است.

آنها می فهمند که چه موقع دستشویی می کنند. و ممکن است به شما بگویند.

فاصله بین خیس شدن حداقل یک ساعت است (اگر کمتر باشد. تمرینات ممکن است شکست بخورد. یا حداقل کار بسیار سختی باشد).

بیشتر بدانید  چرا کودکان خردسال کنجکاو هستند؟-آکام

آنها نشان می دهند که با گوشه گیری، رفتن به جایی آرام یا پنهان نیاز به دفع دارند.

آنها می دانند چه زمانی نیاز به دفع دارند و ممکن است این حرف را از قبل بزنند.

اگر قبل از شروع آموزش كودك شما در آخرین مرحله باشد. آموزش سریعتر خواهد بود. اگر زودتر شروع می کنید. همانطور که کودک شما یاد می گیرد. باید برای بسیاری از حوادث احتمالی آماده باشید.

آنها همچنین باید بتوانند روی صندلی بنشینند و پس از اتمام کار از آن بلند شوند و دستورالعمل های شما را دنبال کنند.

آماده شدن برای آموزش استفاده از صندلی کمکی

استفاده از صندلی کمکی برای فرزند شما جدید است. بنابراین او را به تدریج به این ایده عادت دهید.

درباره تغییرات پوشک فرزندتان صحبت کنید. تا آنها درک کنند که چه زمانی پوشک مرطوب است. اگر وقتی در خانه هستید همیشه پوشک آنها را در دستشویی عوض کنید. آنها می فهمند که آنجا مکانی است که دیگران به آنجا می روند. کمک به شما برای شستن توالت و شستن دستهای آنها نیز ایده خوبی است.

یک صندلی کمکی را در جایی بگذارید که فرزندتان بتواند آن را ببیند و توضیح دهید که برای چه چیزی است. کودکان با تماشا و کپی کردن یاد می گیرند. اگر فرزند بزرگتری دارید. فرزند خردسال شما ممکن است او را در حال استفاده از توالت ببیند. که کمک بزرگی خواهد بود. این کمک می کند تا کودک شما را در هنگام استفاده از توالت ببیند و توضیح دهد که چه کاری انجام می دهید. استفاده از اسباب بازی های کودک برای نشان دادن این که این صندلی چیست نیز می تواند کمک کند.

می توانید بفهمید که فرزندتان از اینکه لحظه ای روی صندلی کمکی می نشیند خوشحال هست یا نه، مخصوصاً وقتی که به او لباس می پوشانید. یا هنگام شب برای خواب آماده می کنید.

نحوه شروع آموزش دستشویی رفتن

صندلی کمکی را در دستشویی نگه دارید. اگر دستشویی طبقه بالا است. یک صندلی دیگر را در طبقه پایین نگه دارید تا کودک شما هر کجا که باشد به راحتی به آن برسد. ایده این است که نشستن روی صندلی، جزوی از زندگی روزمره فرزندتان شود.

فرزند خود را تشویق کنید که بعد از غذا روی صندلی بنشیند. زیرا هضم غذا غالباً به تمایل به انجام کارهای دیگر منجر می شود. داشتن یک کتاب برای خواندن یا اسباب بازی هایی که با آنها بازی کند. می تواند به کودک کمک کند تا آرام روی صندلی بنشیند.

اگر کودک شما هر روز در یک زمان دستشویی می کند. پوشک را کنار بگذارید و به او پیشنهاد کنید که روی صندلی بنشیند. اگر کودک شما حتی ذره ای از این ایده ناراحت است. پوشک را دوباره پوشانده و چند هفته دیگر دوباره امتحان کنید.

تشویق آنها برای استفاده از صندلی کمکی، به اعتماد به نفس آنها در زمانی که آماده هستند. کمک می کند.

به محض اینکه می بینید فرزند شما می داند چه موقع قصد دفع دارد. او را به استفاده از صندلی کمکی تشویق کنید. اگر کودک شما نتوانست دفع را کنترل کند. فقط آن را پاک کنید و منتظر دفعه بعدی باشید. مدتی طول می کشد تا آنها این مشکل را رفع کنند.

بیشتر بدانید  رقابت بین خواهر و برادر چرا اتفاق می افتد؟ و در مورد آن چه باید کرد؟

اگر هنگام رخ دادن حادثه سر و صدا نکنید. کودک احساس اضطراب و نگرانی نخواهند کرد و احتمال موفقیت دفعه بعدی بیشتر است. آنها را در لباسهایی که به راحتی عوض می شوند قرار دهید. و از جوراب شلواری و لباسهای زیپ دار یا دکمه های زیاد خودداری کنید.

فرزند شما وقتی موفق شود، خوشحال خواهد شد. کمی تمجید از طرف شما کمک زیادی خواهد کرد. به دست آوردن تعادل بین تعریف و تمجید مشکل است. به عنوان جایزه به فرزندتان، شیرینی و شکلات ندهید.

شلوار و سرهمی آموزش دستشویی رفتن

شلوارهای تمرینی یکبار مصرف یا قابل شستشو (که سرهمی نیز نامیده می شود) می توانند هنگام شروع آموزش بسیار مفید باشند. و به کودکان اطمینان دهند که وقت آن است که شلوار “بزرگترها ” را بپوشند. پوشک های یکبار مصرف جذب بالایی ندارند. بنابراین تشخیص اینکه کودک خیس است آسان تر خواهد بود.

شلوارهای تمرینی باید به جای جایگزین پوشک ها، قدمی به سمت شلوارهای معمولی باشند. با استفاده از صندلی کمکی، کودک را تشویق کنید که شلوار خود را خشک نگه دارد.

اگر کودک شما آمادگی لازم برای نپوشیدن پوشک را ندارد و برای او سخت است که بفهمد چه موقع خیس شده، می توانید یک تکه کاغذ تاشو آشپزخانه را داخل پوشک او قرار دهید. این دستمال مرطوب خواهد ماند و باید به کودک شما کمک کند یاد بگیرد، که جیش باعث می شود احساس خیس شدن کند.

آموزش دستشویی رفتن شبانه

قبل از این که شبها پوشک نبندید، روی آموزش بچه کوچک خود در روز تمرکز کنید.

اگر پوشک کودک شما خشک است یا هنگامی که از خواب بیدار می شود فقط کمی رطوبت دارد. ممکن است کودک برای تمرینات شبانه آماده باشد.

از فرزندتان بخواهید قبل از خواب از صندلی کمکی استفاده کند و مطمئن شوید که در نزدیکی آن قرار دارد. و درصورت نیاز به دفع می تواند از آن استفاده کند. به احتمال زیاد چند حادثه رخ خواهد داد. بنابراین یک ورق ضد آب برای محافظت از تشک کودک ایده خوبی است.

درست مانند آموزش روزانه، مهم این است که فرزندتان را برای موفقیت ستایش کنید. اگر اوضاع خوب پیش نمی رود. مدتی بیشتر را با پوشک سر کرده و بعد از چند هفته دوباره امتحان کنید.

استفاده از توالت به جای صندلی

برخی از کودکان زودتر از سایرین به جای صندلی شروع به استفاده از توالت می کنند.

صندلی کمکی کودک که به داخل توالت می چسبد. می تواند به کودک احساس امنیت و اطمینان بیشتری در استفاده از توالت دهد. مرحله ای که کودک شما راحت تر می نشیند و در موقعیت خوبی قرار می گیرد.

اگر پسر دارید. آنها را تشویق کنید که نشسته دستشویی کنند. اگر آنها نیاز به دفع مدفوع داشته باشند. نشستن آنها را ترغیب به دستشویی کردن می کند.

 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید


عزت نفس در کودکان

10 نکته در زمینه ایجاد عزت نفس در کودکان

  آیا میدانید که صرفاً تمجید از کودک شما در واقع می تواند بیش از سود، آسیب رسان باشد. در ادامه یک راهنمای جامع در مورد چگونگی ایجاد عزت نفس …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
ASQ

ASQ یا تست غربالگری ویژه کودکان یک سال به بعد

ASQ به ما کمک میکند تا با مداخله زود هنگام بتوانیم برای پیشگیری و تشخیص مشکلات رشدی و جسمی در کودکان، جلوگیری کنیم و از بروز تاخیر یا اختلال تکامل …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
پرت کردن حواس بچه

بازی هایی برای پرت کردن حواس بچه های نق نقو

در این مقاله به ترفند هایی برای پرت کردن حواس بچه ها در سنین مختلف میپردازیم. بچه‌ها گاهی از دنده چپ بلند می‌شوند و آن قدر نق می‌زنند و بهانه …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
کنجکاوی کودک خردسال

چگونه کنجکاوی را در کودک خردسال پرورش دهیم؟آکام

تحقیقات جدید نشان می دهد تقویت کنجکاوی کودک خردسال در آینده او نقش به سزایی دارد. کنجکاوی در بطن همه یادگیری ها است. لمس کردن یک چیز جالب… پرسیدن یک …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
شب ادراری

علت شب ادراری کودک چیست؟ راه درمان شب ادراری چگونه است؟

آیا می دانید در هر شب چند میلیون کودک هستند که جای خود را خیس می کنند؟ اگر کودک شما شب ادراری دارد، او تنها نیست. اگرچه بیشتر کودکان بین …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
کنجکاوی در کودکان نوپا

کنجکاوی در کودکان نوپا چگونه است؟آکام

نوزادان کنجکاو به دنیا می آیند. یک نوزاد تازه متولد شده عمیقا به چشم بزرگسالان خیره می شود. گویی که می خواهد همه چیز را در مورد آن شخص بشناسد. …

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین ویدیوها
علت اصلی لجبازی بچه ها چیست؟ لجبازی بچه ها یعنی چی ؟ در این ویدیو به بررسی علت اصلی...
سوالات شایع خانم ها راجع به دوران پیش از بارداری – قسمت اول پیش از بارداری چه نکاتی مهم است؟ و چه سوالاتی شایع است؟...
چه زمان باید از تب کردن فرزندمان نگران شویم؟ خانم دکتر هانیه شهامت در مورد تب کردن در کودکان و اینکه...
×